بینی برجسته ترین ویژگی صورت محسوب می شود. وقتی این عضو زیبا باشد ، نگاه های بسیاری را به سمت خود جلب می کند و بقیه اعضای صورت از قبیل چشم ، لب و گونه ها را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. وقتی بینی فاقد تناسب باشد از جذابیت کل صورت می کاهد. به همین دلیل است عمل بینی که در عرصه پزشکی تحت عنوان رینوپلاستی شناخته می شود، می تواند تاثیری چنین شگرف را بر روی چهره فرد بر جای گذارد. توصیه می کنم اگر  حتی یک درصد قصد انجام جراحی بینی را دارید ، مقاله زیر را که دکتر آتوسا ضیغمی ، بهترین جراح بینی تهران ، توضیحات جامعی درباره عمل زیبایی بینی داده اند ، مطالعه کنید ؛ چرا که به طور قطع به شما کمک می کند با دید بازتری تصمیم گیری کنید. دکتر آتوسا ضیغمی بر این باور است که عمل بینی، ترکیب هنر و علم می باشد و باید به دست جراحی صاحب علم جامع در این زمینه و خلاق انجام پذیرد.

مزایای عمل بینی

اگر قصد انجام عمل جراحی بینی را دارید، احتمالاً با یک مشکل زیبایی یا فانکشنال ( عملکردی) از قبیل نوک بینی افتاده، پل بینی کج، یا یک سپتوم دارای انحراف درگیر هستید که مایل به درمان آنها می باشید. وقتی این مشکلات با موفقیت درمان شود، شما از مزایای بالقوه عمل بینی بهره مند می شوید. این مزایا عبارتند از:

  • چهره ای متقارن و متوازن
  • شکل بینی جذاب تر که برازنده سایر ویژگی های صورت شما می باشد.
  • یک بینی کوچک تر و متناسب تر که با سایر ویژگی های صورت هماهنگ است
  • یک شکل ظاهری صاف تر و برازنده تر به مدد برداشته شدن قوز و برآمدگی ها یا فرو رفتگی های روی سطح بینی
  • توانایی برای تنفس راحت تر
  • بهبود یافتن کیفیت زندگی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس در اثر داشتن احساس خوب و رضایت بخش از چهره

می توانید این ایرادات را با عمل بینی برطرف کنید

عمل بینی

تقریبا همه بر این مسئله که عمل بینی در دو راستای زیبایی و درمانی قابل انجام است، واقف هستیم. به طور کلی برای پیاده سازی یک یا هر دو هدف به صورت همزمان ، ایراداتی که بر این نواحی از بینی وارد هستند ، طی عمل برطرف میگردند:

  1. فرم و سایز بینی
  2. پهنا ، افتادگی یا برجستگی نوک بینی
  3. قوز یا برآمدگی پل بینی
  4. کجی سپتوم یا همان تیغه میانی بینی
  5. شکل و سایز پره های بینی

انواع عمل بینی

جراحی بینی کاهشی  : عمده دوطلبین عمل زیبایی بینی با هدف کوچک کردن بینی ، برای جراحی اقدام می کنند. چرا که بزرگی بیش از حد دماغ ، هارمونی صورت را بهم میریزد. بنابراین اگر شما هم بینی بزرگی دارید ، در حقیقت تحت عمل بینی کاهشی قرار خواهید گرفت. طی این پروسه بافت های اضافی که موجب دفورمیتی و بزرگی بینی شده اند ، برداشته می شوند.

جراحی بینی افزایشی : در کنار کسانی که میخواهند با عمل رینوپلاستی ، بینی شان را کوچک کنند ، افرادی نیاز دارند تا کمی به بینی شان حجم دهند. برای بزرگ تر کردن بینی طی عمل جراحی ، ممکن است از گرافت استفاده شود. کسانی که برای عمل ترمیمی اقدام می کنند احتمال دارد به این نوع عمل بینی احتیاج داشته باشند ؛ چرا که ممکن است طی جراحی بینی اولیه ، بخشی از بینی آسیب دیده و بافت آن از بین رفته باشد.

چه کسانی داوطلب ایده آل برای عمل جراحی بینی محسوب می شوند؟

داوطلبین خوب برای جراحی زیبایی بینی عمدتاً افرادی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردار بوده و انتظارات منطقی از نتایج عمل بینی انجام شده بر روی دماغ خود داشته باشند. البته دکتر آتوسا ضیغمی بیماران متعددی در رده های سنی مختلف و متنوع را درمان نموده و بر این باور است که حداقل محدوده سنی برای دختران جهت قرار گرفتن تحت عمل جراحی زیبایی بینی، 15 سال و برای پسران، در 18 سالگی می باشد. انتظار تا زمان رشد کامل بینی قبل از قرار گرفتن تحت عمل جراحی بینی بسیار حائز اهمیت است، چون در صورتی که جراحی دماغ زودتر از موعد تشخیص داده شده توسط جراح بینی خوب تهران (پاسداران) ، انجام شود، نتایج به دست آمده از عمل بینی ، تغییر خواهد کرد. اگر می خواهید یک یا چند مورد از تاثیرات زیر در بینی شما حاصل شود، می توانید از جراحی بینی بهره مند شوید:

  • تغییر اندازه، شکل یا زاویه بینی
  • اصلاح آسیب های فانکشنال از قبیل سپتوم کج
  • بهبود دادن تنفس
  • صاف کردن قوز یا فرورفتگی بر روی بینی
  • خلق چهره ای متقارن
  • بهبود شکل ظاهری سوراخ های بینی

جراح بینی ، شما را در درک چگونگی قابلیت عمل بینی در کمک به شما در دستیابی به اهداف زیبایی و عملکردی در این اندام یاری رسانده و با شما درباره تمامی جنبه های روند، گفتگو می نماید.

جراحی بینی در تهران توسط دکتر آتوسا ضیغمی

انواع مدل بینی

عمل بینی می تواند با ایجاد تناسب و هارمونی بین بینی و سایر بخش های صورت شکل ظاهری این اندام را بهبود بخشد. بهبود شکل ظاهری بینی در قالب مدل های مختلف قابل اجرا می باشد و دکتر آتوسا ضیغمی بهترین جراح بینی در یکی از دستاوردهای خود، با بررسی آناتومی صورت، مناسب ترین مدل را که برازنده صورت و چهره بیمار باشد را برای انجام جراحی زیبایی بینی پیشنهاد می نماید. هر یک از این مدل ها دارای ویژگی های منحصربفرد خود می باشند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم.

دکتر آتوسا ضیغمی بهترین پزشک جراحی زیبایی بینی در تهران پس از انجام بررسی های لازم بر روی صورت بیمار، به پشتوانه علم و تجربه غنی خود بهترین مدلی را که می تواند یک بینی برازنده در صورت را خلق کند به بیمار خود پیشنهاد می نماید. نتیجه اجرای این پیشنهاد، به دست آوردن نتیجه ای چشم نواز و تحسین برانگیز است که هر بار با نگاه کردن در آیینه و دیدن نسخه بهتری از چهره تان، یکی از شیرین ترین تجربه های زندگی یعنی عمل بینی برایتان تداعی خواهد شد.

نتیجه عالی جراحی بینی در تهران (منطقه پاسداران) توسط دکتر ضیغمی

عمل بینی بدون قوس

یکی از تغییرات چشمگیری که طی جراحی بینی بر روی ساختار این عضو اعمال میشود ، ایجاد قوس است. خیلی از افراد قوس دار بودن بینی را ، دلیل زیبایی آن می دانند ؛ به ویژه از بُعد نیم رخ. البته کسانی هم هستند که تمایل دارند عمل بینی شان بدون قوس باشد یا قوس بسیار کمی برای آن لیجاد شود. هر چه قوس بینی بیشتر شود ، مدل آن به عروسکی نزدیکتر میشود. بهتر است در مورد میزان قوس بینی با جراح خود صحبت کنید. ایشان با ارزیابی کامل به شما میگوید که چه میزان انحنا برای چهره تان مناسب است.

آیا عمل بینی مردانه و زنانه با یکدیگر متفاوت هستند؟

عمل بینی بر اساس اهداف و تمایلات بیمار مسیر داده می شود و با توجه به اینکه اهداف، نیازها و انتظارات هر فرد متفاوت است پس می توان انتظار داشت که طرح درمان هر بیمار نیز به شکلی اختصاصی طراحی می شود. ولی در تکنیک های اصلی استفاده شده در پروسیجر، تفاوت چندانی وجود ندارد. با لحاظ کردن این موضوع که ویژگی چهره در مردان و زنان بر اساس تفاوت های جنسیتی فرق می کند، متخصصان پلاستیک نیز در اجرای تکنیک های جراحی زیبایی بینی در صورت این دو جنسیت، این ملاحظات را مد نظر قرار می دهند. برای مثال، بینی بانوان در مقایسه با بینی آقایان کوچک تر و کوتاه تر بوده و نوک آن بیشتر رو به بالا می باشد.

خط کانتور در عمل بینی

یکی از جذابیت های نتیجه جراحی کردن بینی ، خط کانتوری است که توسط جراح بر روی بینی ایجاد می شود. ایجاد دو خط موازی و یکسان در امتداد استخوان های بینی که موجب می شود ظاهر آن زاویه دار گردد. امروزه که متقاضیان جراحی زیبایی بینی با تکنیک کانتورینگ در عمل بینی آشنا شده اند ، انتظار دارند که جراح به بهترین نحو آن را در حین عمل جراحی بینی اجرا نمایند. دیگر نکته مثبت این است که تمامی انواع بینی ها ، اعمم از گوشتی ، استخوانی و غضروفی می توانند از این متد زیبایی بهره من شوند.

عمل بینی ترمیمی

عمل ترمیمی بینی همیشه بعنوان یکی از دشوارترین جراحی های پلاستیک صورت یاد می شود. افرادی که نتیجه جراحی بینی اولیه آنها نا امید کننده بوده و از جراحی ثانویه خود انتظارات منطقی دارند و از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند داوطلبین ایده آل این فرایند درمان محسوب می شوند. همانطور که پیشتر گفته شد رینوپلاستی ریویژن از نظر تکنیکی دشوار تر است. در این فرایند اغلب باید غضروف بینی تقویت شود.  جراحی بینی ترمیمی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و شما تقریباً 2 تا 4 ساعت را در اتاق عمل سپری خواهید کرد. دستاوردها و جزئیات جراحی زیبایی بینی به نیازهای هر بیمار وابسته است. با توجه به حساسیت این فرایند جراحی، دقت در انتخاب یک جراح بینی ترمیمی خوب، بسیار حائز اهمیت است.

اقدامات قبل از عمل بینی

جراح، سابقه پزشکی شما را به تفصیل دریافت می کند. اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی شما شامل گلایه هایتان از تنفس از راه بینی، داروهای مورد مصرف، آلرژی ها، عادات استعمال سیگار، جراحی های قبلی و سایر موارد می باشد. وی همچنین انتظارات و توقعات شما را از نتیجه عمل بینی ، می شنود. پزشک، آزمایشات بالینی از قبیل بررسی داخل بینی با یک آندوسکوپ، قبل و بعد از استعمال اسپری رفع گرفتگی بینی را انجام می دهد. این اقدام به جراح اجازه می دهد تا موقعیت بخش میانی بینی و مخاط داخل مجاری عبور هوا را بررسی کند. وی همچنین با ابزاری مخصوص، سوراخ های بینی را باز می کند تا بتواند انسدادهای احتمالی داخل بینی را مشاهده نماید. جراح مفصلاً  درباره تغییرات شکل بیرونی بینی با شما صحبت کرده و قبل از عمل، از زوایای مختلف از بینی شما عکس می گیرد. او از این عکس ها برای شبیه سازی های کامپیوتری به منظور ترسیم بهترین طرح درمان، و انجام مقایسه نتیجه قبل و بعد از جراحی بینی استفاده می کند. یکی دیگر از مباحث جلسه مشاوره، مزایا و خطرات احتمالی عمل و نوع بیهوشی لازم برای اجرای روند، تحت آن می باشد. برای توضیحات کامل تر می توانید مقاله اقدامات قبل از عمل بینی را که در سایت درج شده است ، مطالعه فرمایید.

برای جراحی کردن بینی از چه نوع بیهوشی استفاده می شود ؟

بیهوشی عمومی یا همان بیهوشی کامل متداول ترین تکنیک بیهوشی برای عمل بینی است. هر چند امروزه در خصوص جراحی بینی با بی حسی صحبت هایی به گوش می رسد اما بدین معنا نیست که دیگر تکنیک بیهوشی عمومی کاربرد ندارد. در شرایط خاص و با صلاح دید پزشک این امکان فراهم می شود تا بیمار تحت بی حسی موضعی عمل زیبایی بینی را به انجام برساند.

البته تکنیک دکتر آتوسا ضیغمی برای انجام جراحی بینی ، بیهوشی کامل است ؛ طبق نظر ایشان با متد بیهوشی عمومی ، عمل بینی برای فرد به اندازه یک چشم بهم زدن زمان می برد. به بیانی می خوابد و بیدار می شود و میبیند که رینوپلاستی تمام شده.

نمونه کار بهترین جراح بینی تهران

هدف از عمل بینی

بعضی از افراد در راستای بهبود موارد ذیل اقدام به انجام عمل بینی می کنند:

  • شکسته شدن بینی یا آسیب دیدن آن در اثر وارد آمدن ضربه
  • کج یا منحرف بودن بینی
  • وجود قوز بر روی پل بینی
  • وجود فرورفتگی بر پل بینی
  • دراز یا کوتاه به نظر رسیدن بینی
  • کلفت، گرد یا ناهموار بودن نوک بینی

جلسه مشاوره پیش از عمل بینی

قبل از اقدام به هر کاری برای انجام جراحی بینی ، باید یک قرار ملاقات جهت برگزاری جلسه مشاوره اولیه با جراح بینی منتخب خود را مقرر نمایید. در طول جلسه مشاوره، شما و جراح بینی تان، درباره دامنه وسیعی از موضوعات مرتبط با روند عمل بینی از قبیل تاریخچه سلامت، داروهایی که در حال حاضر مصرف می نمایید، و هر موضوع دیگری که بتواند داوطلبی شما را تحت تاثیر قرار دهد، گفتگو می کنید. از این مرحله به بعد، جراح، اهداف منحصر به فرد شما برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی را مورد بررسی قرار داده و عیوب زیبایی و عملکردی بینی شما را که مایل به رفع و درمان آنها هستید، ارزیابی می کند. تمامی این اطلاعات به جراح کمک می کند تا بتواند یک طرح درمان سفارشی را برای دستیابی به نتایج مطلوب از عمل زیبایی بینی در شما، ترسیم نماید. پس از تکمیل جلسه مشاوره توصیه هایی در خصوص بهترین دستاورد عمل زیبایی بینی مناسب برای شما ، نتایج مورد انتظارتان و نوع بیهوشی مناسب برای شما ارائه می شود. سپس شما با آمادگی کامل، پا در مسیر سفر جراحی زیبایی بینی می گذارید.

عمل بینی

انواع بینی در عمل بینی

  • بینی استخوانی : بینی استخوانی، یکی از انواع بینی است که به داشتن پوست نازک و ساختار غضروفی قوی، شهرت دارد. بیشتر بینی های استخوانی دارای قوز بوده و یکی از انواع بینی هایی است که اغلب نتیجه چشمگیری در پی عمل زیبایی بینی آن به دست می آید.
  • بینی گوشتی : این نوع بینی به داشتن پوست ضخیم و حاوی غدد چربی فراوان و ساختار غضروفی ضعیف معروف است. پوست ضخیم یکی از نقاط ضعف بینی گوشتی محسوب می شود و پزشک بعنوان بخشی از روند عمل بینی، فرایند نازک کردن پوست را اجرا می کند.
  • بینی زینی شکل : بینی زینی شکل همانطور که از نامش پیداست به دلیل مشکلاتی از قبیل وارد آمدن ضربه به بینی ، برداشته شدن بیش از حد غضروف از چارچوب بینی یا ابتلا به برخی از بیماری ها، شکلی شبیه به زین را پیدا می کند. پزشک اغلب در درمان این مشکل، بمنظور تقویت ساختار غضروفی و رفع فرورفتگی در دماغ ، در عمل بینی از ایمپلنت استفاده می کند.
  • بینی کج : یکی دیگر از انواع دماغ قابل درمان با عمل جراحی زیبایی بینی ، بینی کج است. انحراف بینی یک مشکل مادرزادی یا اکتسابی می باشد. این مشکل اغلب سپتوم بینی را تحت تاثیر قرار داده و پزشک از فرایندی تحت عنوان سپتوپلاستی جهت درمان آن استفاده می کند.

مراحل جراحی بینی

بر اساس دامنه نیازهای شما، جراح، رینوپلاستی باز یا بسته را برای شما انتخاب می کند. در عمل بینی به روش باز، برش هایی در داخل بینی شما ایجاد شده و یک برش کوچک نیز در زیر بینی بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود. این نوع روند عمل دماغ اغلب در موارد پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد. در جراحی بینی بسته ، برش ها منحصراً در داخل بینی ایجاد می شوند. در هر دو تکنیک عمل زیبایی بینی ، جای زخم های بر جای مانده از عمل ، به ندرت قابل رویت می باشند. در طول جلسه مشاوره ، بهترین دکتر جراحی زیبایی بینی تهران به شما در تعیین بهترین دستاورد برای دستیابی به اهداف مورد نظرتان از عمل زییایی بینی کمک می کند. برای مثال اگر خواهان تغییر شکل قابل ملاحظه ای در بینی خود باشید، جراح معمولاً دستاورد باز را برای عمل بینی توصیه می کند. این تکنیک به پزشک اجازه می دهد تا تغییرات بسیار دقیقی را در بینی شما شکل داده و بتواند برای ایجاد این تغییرات به ساختار پایه بینی دست پیدا کند و دامنه وسیعی از مشکلات زیبایی و فانکشنال را درمان نماید.

نتیجه عمل بینی

عمل زیبایی بینی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی بر حسب میزان پیچیدگی روند، انجام می پذیرد. هدف ، خلق شرایطی است که در در آن شما در طول اجرای روند عمل بینی ، احساس آرامش داشته باشید. در طول عمل ، بافت ، غضروف و استخوان اضافی در صورت نیاز از بینی شما برداشته می شود و بینی شما با توجه به نیازهای فردی تان دوباره شکل داده می شود. پس اگر روندهای مضاعف برای دستیابی به اهداف زیبایی شما مورد نیاز باشد، برخی روند های دیگر از قبیل لیفت ابرو ، یا پروتز لب نیز همزمان با عمل دماغ اجرا می شود. بسیاری جراحان در گذشته از الگوی کوکی کات در عمل کردن بینی استفاده می کردند. در این دستاورد از عمل بینی ، بدون در نظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد بینی بیمار، یک الگو در تمام جراحی های بینی اجرا می شد. ولی دکتر آتوسا ضیغمی و بسیاری از همکاران او با علم و احاطه کامل بر پیشرفت های امروزی در این عرصه و تسلط کامل بر تکنیک های جدید، جراحی زیبایی بینی را به یک شیوه ترکیب هنر و علم انجام می دهند تا علاوه بر حفظ کیفیت های منحصر به فرد جذاب در بینی هر فرد، عیوب و نواقص آن رفع و درمان شود.

فیلم عمل بینی از اول تا آخر در تهران

متقاضیان عمل بینی و علاقمند به پیرسینگ توجه کنند :

شاید در گذشته پیرسینگ بینی یک مطلب عجیب و غریب به حساب می آمد و افراد از کسانی که پیرسینگ بینی می زدند متعجب میشدند ، اما با گذشت زمان این مسئله عادی گشته و حتی در چشم بسیاری از افراد یک امر زیبایی تلقی می شود.

حالا اگر بینی تان را عمل کرده باشید ، امکان دارد این سوال برایتان پیش بیاید که می توان به بینی عمل شده ، پیرسینگ زد ؟ جراحی بینی به عنوان یک فرایند زیبایی ، پس از انجام ، هیچگونه محدودیتی را برای فرد به همراه ندارد ؛ تنها نکته اینجاست که فرد باید در زمان مناسبی پس از عمل کردن بینی برای انجام دیگر پروسه های زیبایی اقدام کند.

توصیه معمول جراح به بیماران در خصوص استفاده از پیرسینگ بعد از عمل بینی این است که تا 3 ماه از انجام آن امتناع کنید و اجازه دهید در این بازه ، بینی جراحی شده به بهبودی کامل برسد. زمانی که ورم و کبودی ها بهبود یافته و دیگر نیازی به چسب زدن بینی ندارید ، می توانیم بگوییم که زمان مناسب برای استفاده از پیرسینگ فرا رسیده است.

انتخاب بهترین جراح برای عمل بینی در تهران

عمل بینی - دکتر ضیغمی

بینی ویژگی مرکزی صورت محسوب می شود. انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران ، به شما در دستیابی به چهره ای که به دنبال آن هستید ، اجتناب از خطرات و مشکلات بالقوه ناشی از عمل جراحی بینی و داشتن احساس اعتماد به نفس بالا، در پی شکل دادن جدید به بینی ، کمک به سزایی می کند. تجربه و درک عمیق یک دکتر خوب برای عمل کردن بینی از ساختارهای صورت و حفظ تعادل و تناسب در آن ، باعث می شود که هارمونی بیشتری در نتیجه نهایی عمل بینی شما خلق شده و ویژگی های زیبایی صورت شما، بیشتر به چشم بیایند. یک جراح خوب حس اضطراب همراه با هیجان را که در نتیجه خلق چهره ای جدید در شما بوجود می آید به خوبی درک می کند. به همین دلیل یک جراح خوب تلاش می کند تا با استفاده از تکنیک های عکسبرداری ، آن دسته از تغییراتی را که قرار است متناسب با ویژگی ها و نیازهای بینی شما در این اندام شما اتفاق بافتد برایتان به تصویر بکشد. یک جراح خوب در واقع یک همراه و هم سفر در مسیر جراحی بینی در کنار شما می باشد و در فاز این روند، کمک های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

شبیه سازی کامپیوتری از بینی چیست ؟

تصویر سازی با کامپیوتر می تواند ایده ای را در خصوص آنچه از نتیجه جراحی بینی انتظار دارید، برایتان خلق کند. سیستم های متعددی وجود دارند که می توانند نیمرخ بینی را شبیه سازی کنند. شبیه سازی تمام رخ بینی از نظر فنی، دشوارتر است و برای خلق آن به سیستم های شبیه سازی ویژه برای ایجاد کیفیت کافی در تصویر، نیاز می باشد. به خاطر داشته باشید که نتیجه خلق شده در این شبیه سازی ممکن است تا حدی با نتیجه خلق شده از عمل بینی ، متفاوت باشد.

سن مناسب عمل بینی

مطالعات نشان می دهد 17 سالگی به بعد ، سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی می باشد ؛ چون در این سن ، ساختارهای استخوانی صورت نزدیک به مرحله تکمیل بوده و شکل اسکلت استخوانی صورت بعد از این سن ، چندان تغییری نمی کند. انجام عمل بینی در سنین پایین، چندان قابل توجیه نمی باشد. اگر در شرایط خاص، انجام جراحی بینی در سن کمتر از 17 سال، الزامی باشد، جراح با شما در خصوص نیاز به عمل ثانویه در سال های آتی ، گفتگو خواهد کرد.

تفاوت عمل بینی باز و بسته

بیشتر متخصصین در این زمینه اتفاق نظر دارند که نتایج فوق العاده از طریق هر دو تکنیک عمل زیبایی بینی باز و بسته، قابل دستیابی می باشد. مزایای تکنیک بسته شامل عدم ایجاد جای زخم خارجی و کاهش نیاز به کاشت غضروف در طول روند می باشد. مزایای تکنیک باز ، شامل قابل رویت تر بودن چارچوب داخل بینی می باشد. متخصصان در هر دو شاخه رینوپلاستی باز و بسته بر این باورند که انتخاب تکنیک باز یا بسته، دغدغه اصلی نیست. آنچه اهمیت دارد این است که جراح از چنان مهارت و تبحری برخوردار باشد که بتواند در هر دو دستاورد، بهترین نتیجه را از عمل بینی خلق کند. جراح باید در طول جلسه مشاوره، علت انتخاب رویکرد باز یا بسته را برای بیمار خود شرح دهد.

دوره نقاهت عمل بینی

برای چندین روز در پی روند جراحی بینی ، کبودی و تورم ، مورد انتظار خواهد بود. درد ملایم طبیعی بوده و می توانید با مصرف داروهای مسکن خوراکی ، آن را کنترل کنید. حداقل برای روز بعد از عمل بینی ، باید سر خود را بالا نگه دارید. همچنین گاهی بر حسب نوع مشکل درمان شده در بینی شما ، بینی تان پانسمان می شود. بیماران اغلب می توانند یک هفته بعد از جراحی زیبایی بینی ، به محل کار خود بازگردند، ولی تمام کارهای سنگین باید در طول سه هفته اول بعد از عمل زیبایی بینی ، مورد اجتناب قرار گیرد. جزئیاتی در خصوص چگونگی بهبود صحیح و بی خطر در سراسر دوره ریکاوری، در اختیار بیمار قرار داده شده و به او آموزش داده می شود.

ضربه به بینی عمل شده

یکی از ترس های متقاضیان جراحی بینی ، در دوره نقاهت و حتی پس از آن ، ضربه دیدن بینی عمل شده شان است. چرا که ممکن است آن ها را به یک جراحی بینی دیگر نیازمند کند. یعنی باید مجدد وقت و هزینه صرف کنند تا بینی شان به حالت ایده آل بازگردد. برخی از ضربه و آسیب ها به دماغ بعد از عمل بینی اتفاقی و تصادفی است. اما گاهی نیز از روی سهل انگاری در انجام مراقبت های لازم ، این اتفاق رخ می دهد. شایان ذکر است که هر گونه ضربه ای هم باعث تخریب بینی نمی شود ؛ به اصطلاح ضربه باید کاری و محکم باشد.

اگر می خواهید از وارد شدن ضربه به بینی عمل شده خود جلوگیری کنید لازم است توصیه های زیر را جدی بگیرید :

  • استفاده از چسب بینی طبق آموزش های پزشک و به مدت زمان لازم
  • اگر ورزشکار هستید ، در هنگام ورزش حتما از ماسک های محافظتی استفاده کنید
  • مراقبت های دوران ریکاوری را مثل عینک زدن ، نحوه خوابیدن و غیره را مو به مو انجام دهید.

مراقبت های بعد از عمل بینی

در بعد از ظهر روز عمل رینوپلاستی یا صبح روز بعد از آن ، می توانید با کمک گرفتن از فرد دیگر از جا برخیزید. گاهی بر روی بینی شما آتل قرار داده می شود. بسیاری از جراحان ، در داخل سوراخ های بینی برای اجتناب از خونریزی به مدت یک یا دو شب پس از جراحی بینی ، پانسمان قرار می دهند. در صورت عدم استفاده از این پانسمان، خونریزی از سوراخ های بینی، طبیعی می باشد. این حالت، اغلب به خودی خود یا با استفاده از اسپری های بینی ، مدت کوتاهی پس از جراحی زیبایی بینی فروکش می کند. در طول هفته اول بعد از عمل جراحی بینی ، تنفس از راه بینی دشوار یا ناممکن است. تورم و اندکی کبودی در پوست، قابل انتظار می باشد. کمپرس سرد را می توان بر روی چشم ها و بالای آتل بمنظور کاهش تورم و کبودی مورد استفاده قرار داد. به طور کلی، کبودی و تورم در طول یک دوره 7 تا 14 روزه، فروکش می کند، البته بخشی از تورم گاهی تا چند ماه و حتی تا یک سال، ادامه می یابد. ادامه مراقبت های بعد از عمل بینی را در مقاله مربوطه بخوانید.

آیا می توان بلافاصله بعد از عمل بینی سفر هوایی داشت؟

اگر بعد از عمل زیبایی بینی، سفر هوایی در پیش داشته باشید که چند ساعت طول بکشد بدون شک خطر افزایش ورم بینی بعد از عمل را افزایش خواهید داد. علت افزایش سطح ورم، کاهش فشار هواست. در برخی موارد این ورم برای چندین ماه ماندگار خواهد بود. اگر بعد از عمل بینی ناچار به سفر شدید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • از اسپری بینی استفاده کنید تا به کاهش گرفتگی سینوس ها و گوش ها کمک کند.
  • به هیچ وجه کیف و چمدان سنگین بلند نکنید.
  • به هیچ وجه خودتان کیف را در کامپارتمنت بالای صندلی تان در هواپیما قرار ندهید.
  • زیاد آب بنوشید.

نوشیدنی های مفید در دوره ریکاوری بعد از جراحی بینی

آب ، اصلی ترین فاکتور برای هیدراته نگه داشتن بدن است. در طول دوره ریکاوری عمل زیبایی بینی ، تا جایی که می توانید ، آب بنوشید. در طول این دوره، نوشیدنی هایی از قبیل آبمیوه تازه، خصوصاً آب آناناس به دلیل داشتن آنزیم بروملائین ، علاوه بر تامین ویتامین های ضروری برای بهبود زخم ها ، می تواند به فروکش کردن تورم بعد از عمل بینی نیز کمک شایانی نماید.

تامپون بعد از جراحی بینی

بعد از تکمیل جراحی دماغ ، پزشک نوعی گاز مخصوص آغشته به پمادهای آنتی بیوتیک یا تتراسایکلین را در حفره بینی شما قرار می دهد. این گاز تحت عنوان تامپون نامیده می شود. تامپون از بروز خونریزی و شکل گیری هماتوم در تیغه بینی بعد از عمل بینی جلوگیری می کند. تامپون معمولاً باید یک روز در بینی بماند و بعد از یک روز، جراح آن را از بینی شما خارج می کند. زمان خارج نمودن تامپون از بینی، بر حسب صلاحدید پزشک، بین 4 الی 24 ساعت متغیر است. این زمانبندی به نوع عمل انجام شده در بینی نیز وابسته است. البته امروزه تکنیک جراحی بینی بدون تامپون هم وارد این عرصه شده است. در این شرایط ، جراح به جای تامپون از اسپلینت های سیلیکونی استفاده می کند که کمتر موجب انسداد عبور هوا در بینی میشود.  جراح در خصوص جراحی زیبایی بینی با یا بدون تامپون برای هر فرد ، تصمیم گیری می کند.

آیا تغذیه بعد از عمل بینی مهم است ؟

اگر جراحی زیبایی بینی انجام داده اید باید این نکته را مد نظر قرار دهید که باید ها و نبایدهای تغذیه بعد از عمل بینی ، در جایگاه خود، حائز اهمیت می باشند. علت اهمیت تغذیه بعد از جراحی زیبایی بینی ، تاثیر مستقیم آن بر روی شرایط راحتی شما در طول دوره ریکاوری، مثلاً تاثیر آن بر روی درد می باشد.

غذاهایی که باید بعد از عمل جراحی بینی میل کنید:

1 . غذاهای نرم

بمنظور کمک به بدن و سیستم گوارش و با توجه به نیاز به اجتناب از جویدن زیاد، میل کردن غذاهای نرم در دوره ریکاوری بعد از عمل بینی ، توصیه می شود. این غذاها شامل پوره سیب، ماست، تخم مرغ، سیب زمینی پوره، سوپ مرغ و غیره می باشد.

2 . غذاهای پر فیبر را فراموش نکنید.

در طول دوره نقاهت جراحی بینی به دلیل کاهش فعالیت، ممکن است مشکلاتی در خصوص دفع در سیستم گوارشی اتفاق افتاده و شما را درگیر مشکلاتی از قبیل یبوست کند. بمنظور پیشگیری از بروز چنین حالتی پس از عمل بینی ، گنجاندن غذاهای حاوی فیبر فراوان، از قبیل حبوبات، پاپ کرن، برنج قهوه ای، میوه و سبزیجات تازه، اقدامی مفید محسوب می شود. میوه های از قبیل سیب ، پرتقال ، توت فرنگی و گلابی و سبزیجاتی از قبیل کلم پخته ، سیب زمینی ، نخود فرنگی و بروکلی و اسفناج ، گزینه های پیشنهادی می باشند.

3 . غذاهای ضد التهاب میل کنید.

مصرف این غذاها فرایند بهبود بعد از عمل بینی را سرعت می بخشد. برخی از منابع غنی از فاکتورهای ضد التهاب شامل آووکادو، ماهی چرب، روغن زیتون، قارچ، گوجه فرنگی و شکلات تلخ و چای سبز می باشد.

4 . غذاهای حاوی منابع غنی ویتامین مصرف کنید.

میوه و سبزیجات ، حاوی منابع غنی مواد معدنی و ویتامین ها ، بعنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای مورد نیاز بدن برای سپری کردن یک دوره بهبود موفقیت آمیز بعد از عمل زیبایی بینی محسوب می شوند. آناناس یکی از این منابع غنی می باشد که می تواند فرایند آبرسانی به بدن را نیز به خوبی انجام دهد.

جوش صورت بعد از عمل بینی

بعد از تکمیل فرایند جراحی بینی زمانی که هنوز در اتاق عمل به سر می برید، پزشک بر روی بینی شما اسپلینت قرار داده یا اصطلاحاً آن را گچ می گیرد. این گچ باید تقریباً یک هفته بر روی بینی بماند. علاوه بر گچ پانسمان هایی نیز بینی شما را احاطه کرده و نتیجه این داستان این می شود که منافذ بینی شما مسدود می گردد. بسته شدن منافذ با چربی و سایر مواد در پوست های حساس می تواند منجر به شکل گیری آکنه شود. برخی نیز به دلیل حساسیت به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک ها دچار جوش صورت می شوند. خبر خوش اینکه بعد از برداشته شدن گچ بینی و پاک سازی پوست و نیز اتمام دوره مصرف داروهای بعد از عمل بینی، مشکل موقتی جوش زدن بینی بعد از عمل نیز به پایان خواهد رسید.

بهترین فصل برای انجام عمل زیبایی بینی

جراحی بینی

کسانی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند ، ممکن است این سوال برایشان پیش آید که چه فصلی برای انجام عمل زیبایی بینی مناسب تر است. پاسخ این سوال برای هر فرد متغیر است. زیرا همانطور که بارها توضیح دادیم شرایط هر بیمار منحصر به خودش است. یه منظور انتخاب بهترین فصل برای عمل بینی ، بایستی یک سری موار را در نظر بگیرید که در ادامه توضیح دادیم :

در نظر گرفتن دوره نقاهت و ریکاوری :

پس از عمل بینی ، فرد باید دوره ریکاوری را پشت سر بگذارد. در این دوره نیاز است برای مدتی استراحت کند و دامنه فعالیت خود را محدود نماید. بر این اساس اگر شاغل است باید از محل کار خود مرخصی گرفته و اگر محصل است باید اجازه خود را از مرکز آموزشی بگیرد. حالا شخص متقاضی جراحی زیبایی بینی با توجه به شرایط خود می سنجد که بهتر است در فصل گرما یا فصل سرما عمل کند. به طور مثال محصلان ترجیح می دهند در تابستان که از درس و امتحان فارغ هستند و زمان آزاد بیشتری دارند ، بینی شان را جراحی کنند.

شرایط و ویژگی های فردی :

بعضی از متقاضیان جراحی بینی ، ممکن است به آلرژی فصلی مبتلا باشد و در فصل خاصی برای مدتی مدام درگیر عطسه و آبریزش بینی شود. بنابراین این شخص باید فصلی را برای عمل بینی خود انتخاب کند که به چنین حساسیت هایی دچار نگردد. پس به طور کلی هر فرد باید شرایط خود را بسنجد ، آن با بهترین جراح بینی تهران درمیان بگذارد و سپس بهترین فصل جراحی بینی را برای خود انتخاب کند.

نظر کسانی که جراحی بینی انجام داده اند

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا برای انجام عمل بینی در تهران ، دکتر آتوسا ضیغمی انتخاب خوبی و مناسبی است ؟ در ادامه به نظر کسانی که جراحی بینی را تحت نظر ایشان انجام داده اند ، توجه فرمایید.

شرایط عمل بینی

قبل از جراحی بینی ، بمنظور ارزیابی برخورداری بیمار از شرایط لازم برای قرار گرفتن تحت این درمان، اقداماتی صورت می گیرد که در این بخش از مقاله به صورت فهرست وار به ذکر آنها می پردازیم تا در صورت اقدام به انجام عمل زیبایی بینی ، شرایط خود را با این چک لیست مقایسه کنید.

  • منفی بودن آزمایش بارداری : بانوان متاهلی که قصد انجام رینوپلاستی را دارند، قبل از عمل باید تست بارداری بدهند. در صورت مثبت بودن نتیجه تست، پزشک جراحی را به بعد از دوره بارداری و شیردهی موکول خواهد کرد.
  • آزمایش خون : لازم است پزشک شما قبل از عمل بینی ، در خصوص سطح هموگلوبین شما کسب اطلاع نماید تا در طول عمل، مشکلات مرتبط با خون حادث نشود.
  • آزمایش ادرار : این آزمایش برای اطمینان از عدم ابتلا بیمار به بیماری های عفونی، فشار خون و دیابت پیش از جراحی زیبایی بینی انجام می شود.

آیا عمل بینی خطرناک است ؟

به طور کلی دماغ عمل کردن ، پروسه ای است کم خطر و با ایمنی بالا. منتها به این مسئله دقت داشته باشید که برای هیچ عمل جراحی هرگز نمی توانیم بگوییم ، ریسک خطر صفر است.  در مورد عمل کردن بینی باید گفت که اگر یک جراح خوب بینی در تهران را انتخاب کنید و ایشان تمامی معاینات لازم را به درستی به انجام برساند ، اطمینان حاصل کند که شما گزینه مناسبی برای جراحی بینی هستید و تمامی اصلاحات و تغییرات را به بهترین نحو اعمال نماید ، به دنبال آن مشخصاً یک نتیجه فوق العاده از عمل بینی بدست می آید.

وظیفه خود در این پروسه را فراموش نکنید. شما نیز بایستی تمامی نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل زیبایی بینی را به درستی انجام دهید. جراح در جلسه مشاوره جراحی زیبایی بینی فرد را از اهمیت این نکات در نتیجه عمل آگاه می سازد. خلاف این قضیه ، اگر شما شخص غیر متخصص را برای جراحی کردن بینی تان انتخاب کنید ، قطعا به نتیجه مورد نظر دست پیدا نمی کند و چه بسا مشکلات بینی تان از قبل هم بیشتر شود. پس خود شما هستید که می توانید ایمن بودن فرایند یا بالا بودن ریسک آن را تعیین نمایید.

عمل بینی برای بیماران مبتلا صرع

در صورتی که بیماری صرع برای فرد مبتلا ، در وضعیت کنترل شده باشد ، معمولا برای انجام جراحی بینی مشکل خاصی وجود ندارد. اما، همواره توصیه می‌شود با یک تیم پزشکی متخصص مشورت کنید تا وضعیت شما ارزیابی شود و تصمیمات مناسبی برای درمان گرفته شود. زیرا هر فردی می‌تواند وضعیت خاصی داشته باشد و با توجه به نوع صرع، تاریخچه پزشکی، دستاوردهای درمانی قبلی و عوارض محتملی که ممکن است پس از عمل بینی رخ دهد، نیازمند ارزیابی دقیق است.

عوارض عمل بینی

بینی، یک اندام کانونی در صورت است و توجه فرد مقابل شما را به خود جلب می کند. بنابراین، هر گونه نقصی در آن می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای را در چهره شما بر جای گذارد. به همین دلیل، موکداً توصیه می شود که عمل جراحی بینی خود را به دست یک جراح بینی خوب بسپارید و مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی را با دقت اجرا کنید تا با به حداقل رساندن عوارض بعد از عمل بینی ، بهترین نتیجه را به دست آورید. عوارض بعد از عمل شامل موارد زیر می باشد:

  • مشکلات مربوط به زیبایی : یکی از رایج ترین مشکلات و عوارض بعد از عمل، نارضایتی بیمار از شکل بینی است. بعد از یک عمل بینی موفق به دست یک جراح خوب، اغلب بیماران بینی جدید خود را دوست دارند. ولی زمانی که عمل به دست یک جراح بی تجربه سپرده می شود، معمولاً رضایت از نتیجه عمل محقق نمی شود.
  • خونریزی : خونریزی پس از عمل کردن بینی یکی امر طبیی است و ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد ؛ اما رفته رفته با حاصل شدن بهبودی این مورد نیز برطرف می گردد. برای جلوگیری از آلوده شدن لباس و بدن به خون ، پدهایی در بخش انتهایی بینی ، زیر سوراخ ها و بر روی محل برش های جراحی قرار می گیرند.
  • عفونت : عفونت در صورتی حادث می شود که عمل بینی در شرایط استریل انجام نشده و بیمار نیز در اجرای مراقبت های بعد از عمل، دقت کافی را به کار نبرده باشد. بمنظور پیشگیری از بروز عفونت، پزشک داروهای آنتی بیوتیک را برای بیمار تجویز کرده و دستوراتی را در خصوص رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن ناحیه درمان توصیه می کند. پس از عمل بینی داروهای آنتی بیوتیک باید طبق دستور به طور کامل مصرف شده و کلیه دستورالعمل های بهداشتی مربوط به تمیز نگه داشتن ناحیه درمان، رعایت شود تا از بروز عفونت جلوگیری به عمل آید.
  • چالش های تنفسی : مشکلات تنفسی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در پی بی توجهی پزشک به حفظ عملکرد بینی حین جراحی بینی اتفاق می افتد. یک جراح متعهد علاوه بر خلق بینی زیبا، طی عمل بینی ، کیفیت عملکرد این اندام را نیز مورد توجه ویژه قرار می دهد. بنابراین پزشک باید علاوه بر اجرای فرایند زیبایی، فرایند ترمیمی را نیز بمنظور رفع مشکلات عملکردی بینی، اجرا نماید.
  • بر جای ماندن اسکار : یکی از مشکلات بعد از عمل زیبایی بینی که در واقع نماد آشکار جراحی زیبایی بینی به شمار می آید و نشان می دهد که بینی تحت عمل قرار گرفته است ، اسکار یا جای زخم می باشد.

خوشبختانه، دکتر آتوسا ضیغمی با مانور روی عمل بینی بسته ، احتمال بروز چنین عارضه ای را به صفر می رساند. به این ترتیب، بعد از تکمیل فرایند درمان، هیچ اثری از عمل برروی شکل ظاهری بینی قابل مشاهده نخواهد بود. بنابراین با اتخاذ روش های نوین رینوپلاستی از سوی جراح ، دیگر نیازی نیست نگران وقوع عوارض جراحی بینی چند سال پس از عمل باشید.

قبل و بعد از عمل بینی در تهران

عمل کردن بینی در بیماران قلبی

رینوپلاستی خطر بزرگی برای بیماران قلبی محسوب نمی شود. اگر شما نگران خطرات عمل زیبایی بینی هستید ، تنها کاری که باید برای مدیریت این دغدغه  انجام دهید ، صحبت کردن با جراح زیبایی درباره خطرات عمل بینی است. خوشبختانه ، عمل زیبایی بینی در مقایسه با عمل های دیگر ، خطرات کمتری داشته و عوارض جانبی در آن به ندرت اتفاق می افتد. به طور کلی می توان گفت که در صورت سپرده شدن عمل به دست یک متخصص خوب ، عمل بینی ، یک پروسیجر بدون خطر خواهد بود. جراحی بینی برای بیماران قلبی که بیماری آنها در سطح متوسط است ، مشکلی را به همراه نخواهد داشت ، ولی اگر مشکل قلبی شما جدی است و علائم خاصی در آن وجود دارد ، باید تست ها و تحقیقات گسترده تری قبل از اقدام به انجام جراحی انجام شود. به همین دلیل است که وقتی جراح بینی ، بیمار خود را تحت آزمایش قرار می دهد ، برای حفظ جانب احتیاط ، از شما می خواهد تا توسط یک متخصص قلب و عروق نیز آزمایش شوید.

متخصص قلب و عروق ، نتیجه را بعد از انجام تست و آزمایشات کامل  ،برای جراح بینی شما ارسال می کند. به این ترتیب ، به همکار جراح خود ، نظرش را در خصوص خطرات احتمالی عمل بینی برای بیمار مورد نظر ، اعلام می نماید. در صورتی که مشکل حادی وجود نداشته باشد ، جراحی زیبایی بینی به راحتی انجام می پذیرد ، ولی اگر نظر متخصص قلب بر این باشد که خطراتی بیمار را تهدید می کند ، جراحی بینی انجام نخواهد شد. اگر داروهایی از قبیل داروهای لخته شدن خون مصرف می کنید ، پزشک از شما می خواهد تا مدتی پیش از عمل بینی مصرف آنها را متوقف نمایید. داروهایی از قبیل آسپرین و ایبوپروفن ، باعث رقیق شدن خون می شوند. این داروها مقدار خونریزی را افزایش داده و باعث کند شدن فرایند بهبود می شوند. جراحی زیبایی بینی به خودی خود برای بیماران قلبی خطری را به همراه ندارد. ولی با توجه به اینکه جراحی بینی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ، اگر دچار بیماری قلبی هستید ، اجرای مراحل فوق الذکر الزامی خواهد بود چون تحت بیهوشی عمومی ، ممکن است قلب شما تحت فشار قرار گرفته و این برای سلامت تان خطرناک است.

جراحی بینی در بیماران دیابتی

جراحی بینی می تواند استرس های فیزیکی و روحی را به همراه داشته باشد. این استرس ممکن است سطح هورمون را تا حد قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. برای افراد دیابتی ، این به معنی تجربه ترشح انسولین کمتر ، افزایش مقاومت انسولین ، کاهش جذب گلوکز سلولی و تغییر در جریان خون می باشد. بعلاوه ، به دلیل دفع ادرار بیشتر در افراد دیابتی ، این افراد ، دچار دهیدراسیون یا از دست دادن آب بیشتر می شوند. پس از عمل بینی ، ادرار کردن به دفعات زیاد ، می تواند باعث خروج و دفع مایعات مهم از بدن شود. این امر فرایند بهبود را کند نموده و فرد دیابتی را با مشکلات بیشتری مواجه می کند. وقتی فرد دیابتی تحت جراحی بینی قرار می گیرد. هیدراسیون باید با دقت بسیار بالا تحت نظارت واقع شود.

در نتیجه ، در شخص دیابتی به دلیل سطوح بالای گلوکز خون ، فرایند بهبود ، کند تر سپری می شود. در برخی موارد ، برخی زخم ها به طور کامل بهبود نمی یابند. در عمل جراحی بینی نیز مانند سایر فرایند های جراحی ، برش ایجاد می شود. اگر دیابت شما باعث کند شدن فرایند بهبود شود ، زخم بعد از عمل بینی ، برای مدت زمان طولانی تری در معرض آلودگی قرار می گیرد. این امر می تواند عفونت های جدی ، شکنندگی پوست ، آسیب دیدگی عصب ، مرگ بافت یا التهاب قلبی عروقی را به همراه داشته باشد. اگر دیابتی هستید ، حتماً بعد از عمل زیبایی بینی  ، دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک را با هدف پیشگیری از بروز خطر برای سلامت تان ، با دقت اجرا کنید.

حتماً گلوکر خون را در ناحیه هدف حفظ کنید. با پزشک خود در خصوص بهترین سطح گلوکز خون ، مشورت کنید. حتماً آبرسانی به بدن را انجام داده و غذاهای غنی از منابع پروتئین میل کنید. از استعمال سیگار و مصرف الکل خودداری کرده و حتماً به طور مرتب ورزش کنید و از استرس دور بمانید. مادامی که با پزشک خود مشورت های لازم را انجام داده و دستورالعمل های توصیه شده توسط او را با دقت اجرا کنید ، عمل بینی ، خطری برای شما به همراه نداشته و می توانید از نتایج فوق العاده آن بهره مند شوید.

چسب زدن به بینی

اکنون عمل بینی شما به پایان رسیده و شاهد نتیجه رضایت بخش آن هستید. اکنون می توانید از زیبایی بینی تان لذت ببرید و به آن ببالید. یکی از دستورالعمل های پزشک پس از جراحی زیبایی بینی ، پوشش دادن بینی با چسب مخصوص برای یک بازه زمانی مشخص می باشد. هر چند شاید حضور در جمع های عمومی با چسب بر روی بینی ، کار چندان خوشایندی نباشد ، ولی حقیقت این است که بیشتر پزشکان ، به چسب زدن بینی بعد از رینوپلاستی ، بعنوان بخشی از مراقبت های بعد از عمل می نگرند. جراحانی که چسب زدن به بینی را الزامی می دانند ، بر این باورند که اینکار می تواند به کاهش سریع تر تورم و سازگار شدن پوست با ساختار و چارچوب تازه شکل داده شده بینی ، کمک کند.

در اینجا این سوال پیش می آید که چگونه باید پس از جراحی بینی مان را چسب بزنیم. پزشکان مختلف ، مثل تکنیک های عمل بینی شان ، از دستاوردهای مختلفی برای چسب زدن به بینی استفاده می کنند. نوع بینی و ضخامت پوست می تواند بر روی دستاورد مورد استفاده برای چسب زدن به بینی ، تاثیر گذار باشد. البته ، اصول چسب زدن پس از عمل زیبایی بینی ، یکسان است. قبل از شروع به اینکار ، باید ناحیه را به خوبی با آب و صابون تمیز کنید. بر حسب ترجیح پزشک ، چسب زدن را می توان از پل بینی یا از نوک آن آغاز کرد. 3 الی 5 تکه چسب را برش دهید و اولین تکه را بر روی بالای نوک بینی بچسبانید و به همین شکل ، تکه های بعدی را به سمت بالای بینی ، به شکلی که چسب ها از نیمه همدیگر را پوشش بدهند ، بچسبانید. در حین چسباندن هر تکه ، با ملایمت ، ناحیه را اندکی فشار دهید. در مرحله بعد ، یک تکه چسب بلندتر را برش داده و به شکل U از زیر نوک بینی به سمت طرفین بینی بچسبانید. سعی کنید سوراخ های بینی ، پوشانده نشوند. بخش فوقانی نوک بینی نیز نباید با چسب پوشش داده شود. سپس ، مرحله اول را مجدداً تکرار کرده و در حین تکرار این مرحله ، وارد آوردن فشار ملایم به بینی در زمان چسباندن تکه های چسب را فراموش نکنید.

  • چگونه چسب بینی را جدا کنیم ؟

تقریباً برای یک دوره 2 الی 3 هفته ای بعد از عمل بینی ، لازم است هر 2 الی3 روز یکبار ، چسب بینی تان را تعویض کنید. دقت عمل به خرج دادن در زمان برداشتن چسب نیز به اندازه چسباندن آن ، حائز اهمیت است. بینی تقریباً تا دو ماه بعد از جراحی زیبایی بینی ، در حال بهبود یافتن است و پوست و چارچوب داخلی آن بسیار حساس می باشد. باید مراقب باشید که در زمان جدا کردن چسب ، آن را تحت فشار یا کشش قرار ندهید. بهترین روش ، دوش گرفتن قبل از جدا کردن چسب می باشد. در زمان دوش گرفتن اجازه بدهید آب بر روی بینی شما جریان پیدا کند و آن را به طور کامل مرطوب کند. بعد از خیس شدن چسب ، آن را به آرامی جدا کرده و چسب زدن به بینی را انجام دهید.

چه مدت بعد از رینوپلاستی باید به بینی چسب بزنیم ؟

به بیان کلی ، 1 الی 3 ماه بعد از عمل بینی ، دوره چسب زدن به بینی می باشد. این دوره در بیماران مختلف ، متغیر می باشد. بهتر است چسب بینی در هر روز حداقل 5 الی 6 ساعت بر روی بینی باشد. برخی جراحان ، چسب زدن به بینی در شب و برداشتن آن در طول روز را توصیه می کنند.

فین کردن بعد از عمل بینی

دکتر آتوسا ضیغمی در مهندسی خود از جراحی زیبایی بینی ، آن را بعنوان فرایندی با نتیجه ماندگار معرفی می کند ولی در کنار آن ، این موضوع را نیز متذکر می شود که فین کردن به دلیل تاثیر نامطلوب بر روی این ماندگاری ، حداقل تا 3 الی 4 هفته بعد از عمل جراحی بینی در تهران ، ممنوع است. فین کردن علاوه بر تشدید درد ، باعث خونریزی و جابجا شدن بخش های تنظیم شده در بینی و به هم خوردن نتیجه رینوپلاستی می شود. بعد از جراحی زیبایی بینی ، به دلیل تورم موقتی بافت داخل بینی ، گرفتگی در مجاری این اندام اتفاق می افتد. همین امر شما را به فین کردن در تلاش برای باز کردن راه تنفس از بینی ، تحریک می کند. بهترین دکتر عمل بینی در تهران به شما توصیه می کند که از این کار جداً خودداری کرده و شستشوی بینی را برای کمک به باز شدن مجاری بینی ، انجام دهید.

استفاده از اسپری سالین بعد از رینوپلاستی

شما می توانید پس از عمل بینی اسپری سالین را برای آبکشی داخل بینی و خارج کردن بخشی از خون لخته شده و پوسته ها  مورد استفاده قرار دهید. بعد از برداشته شدن گچ بینی استفاده از اسپری سالین باعث می شود که تنفس آسان تر و بهتر شود. امروزه در داروخانه ها ، کیت های شستشوی سالین بینی موجود می باشد. شستشوی بینی باعث باز شدن مجاری بینی شده ، گرفتگی بینی را کاهش داده و احساس بهتری به شما می دهد. استفاده مکرر از اسپری سالین ( 2 الی 6 بار در روز ) به مرطوب نگه داشتن محیط داخل بینی تان کمک می کند.

داشتن حالت تهوع بعد از جراحی بینی طبیعی است ؟

برخی افراد ممکن است پس از عمل بینی ، کمی احساس تهوع و گاهاً استفراغ داشته باشند. اصلی ترین علت این امر ، می تواند داروی بیهوشی باشد که پیش از عمل به فرد تزریق گردیده است. اگر فرد به داروی بیهوشی حساسیت داشته باشد امکان این به به حالت تهوع بعد از جراحی بینی مبتلا شود بیشتر است. شایان ذکر است که این احساس موقت و زود گذر بوده و  با گذشت مدتی از جراحی و رسیدن و وضعیت نرمال خود مسئله نیز رفع می گردد. لبته برای کنترل تهوع و استفراغ پزشک می تواند دارو ضد تهوع تجویز نماید که پس از جراحی زیبایی بینی مطابق همان دستور باید مصرف شوند.

درمان حالت تهوع بعد از عمل بینی

هر چند حالت تهوع بعد از رینوپلاستی در موارد بسیار نادر رخ می دهد ولی درصد بسیار کمی از بیماران این حالت را تجربه می کنند. آنچه در صورت تجربه کردن این حالت پس از جراحی بینی باید انجام دهید شامل موارد زیر می باشد:

پزشک داروی ضد تهوع را برای شما تجویز می کند تا در طول 4 روز اول بعد از جراحی بینی برای درمان حالت تهوع مورد استفاده قرار دهید. یکی از فاکتورهایی که باعث بروز این حالت می شود داروی بیهوشی است که در طول جراحی مورد استفاده قرار گرفته است. فاکتور دخیل مهم دیگر در بروز این عارضه جانبی این است که بدن بعد از عمل بینی مقدار زیادی آب را از دست می دهد. از طرف دیگر هم شکم بیمار خالی است. اگر داروهای توصیه شده جهت مصرف در دوره بعد از جراحی را بدون اجرای صحیح دستورالعمل ها در خصوص رژیم غذایی مورد استفاده قرار دهید ابتلا به حالت تهوع دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین طبق دستورالعمل پزشک قبل از مصرف داروها، غذای مناسبی را میل کنید تا شکم شما اندکی پر شده و حالت تهوع اتفاق نیافتد.

عکس قبل و بعد از عمل زیبایی بینی

تتراسایکلین بعد از جراحی بینی

یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از برداشتن تامپون باید دنبال شود استفاده از پماد تتراسایکلین بر روی ناحیه های برش داده شده داخلی و خارجی در بینی می باشد. استفاده از این محصول بعد از عمل بینی با هدف چرب نگه داشتن بخیه ها و نیز کمک به سرعت بخشیدن به روند بهبود انجام می شود. بعد از برداشته شدن تامپون پزشک به بیمار خود توصیه می کند تا به مدت یک هفته پس از شستشوی بینی بر روی نواحی که برش داده شده و بخیه زده شده اند پماد تتراسایکلین استعمال کند. نخست یک گوش پاک کن تمیز را به سرم شستشو آغشته کنید و آن را به آرامی به روی بخیه ها بمالید. سپس گوش پاک کن تمیز دیگری را بردارید و مقداری پماد تتراسایکلن روی آن گذاشته و آرام نواحی را که با سرم شستشو داده بودید آغشته کنید. داخل بینی را نیز با همین روش به پماد آغشته کنید.

صدا دادن تنفس بعد از عمل کردن بینی

دلیل صدا دادن تنفس یا اصطلاحاً سوت کشیدن بینی بعد از عمل رینوپلاستی را می توان به باریک شدن بیش از اندازه سوراخ های بینی نسبت داد. وقتی مسیر جریان هوا در بینی تنگ می شود گاهی صدایی شبیه به سوت از آن شنیده می شود. بار دیگر می بینیم که دقت در انتخاب یک جراح خوب برای جراحی بینی تا چه اندازه می تواند ما را از عوارض احتمالی بعد از عمل بینی محفوظ نگه دارد. یک جراح بینی با تجربه با ایجاد تغییرات حساب شده در بینی آناتومی آن را به گونه ای اصلاح می کند که مجرای عبور هوا در حد کفایت بوده و مشکلی از قبیل سوت کشیدن یا صدا دادن تنفس را بوجود نیاورد.

چارچوب زمانی ورزش کردن بعد از جراحی بینی

  • هفته اول: پیاده روی 5 دقیقه ای بر یک مبنای روزانه
  • هفته دوم: پیاده روی 10 دقیقه ای بر یک مبنای روزانه
  • هفته سوم: پیاده روی 15 دقیقه ای بر یک مبنای روزانه
  • هفته چهارم: پیاده روی 15 دقیقه ای ، چهار بار در روز
  • هفته پنجم: از سر گیری تدریجی روال نرمال ورزش
  • هفته ششم: شروع برنامه نرمال فعالیت های ورزشی

به طور خلاصه ، عمل بینی باعث می شود که عروق و اعصاب در بینی به شدت حساس شوند و شروع زود هنگام فعالیت های ورزشی ، می تواند خونریزی بینی را القا کرده و بر روی نتیجه جراحی زیبایی بینی ، تاثیر منفی را بر جای گذارد. در روز بعد از عمل جراحی بینی ، قدم زدن ملایم را آغاز کنید ولی از دویدن ، پریدن یا خم شدن حداقل به مدت یک هفته خودداری کنید. از بینی تان در طول شش هفته اول بعد از عمل زیبایی بینی به خوبی مراقبت کنید. حتی یک ضربه کوچک می تواند تاثیرات ناخوشایندی را بر جای گذارد.

  • چرا نمی توانیم بلافاصله بعد از عمل بینی ورزش کنیم ؟

برخی از بیماران برای از سر گیری رژیم های ورزشی خود بعد از عمل زیبایی شان بسیار مشتاق هستند. ولی آسان گرفتن به خود در طول دوره ریکاوری ، با هدف دستیابی به یک نتیجه مطلوب ، بسیار حائز اهمیت است. ورزش سنگین در فاصله کوتاهی بعد از عمل بینی می تواند باعث پیامدهای جدی از قبیل التهاب و تورم ، باز شدن برش ، تشدید اسکار و عفونت شود. همچنین باید از انجام فعالیت های سنگین نیز خودداری کنید.

  • بعد از عمل بینی چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم ؟

وقتی جراحی بینی انجام می دهید ، حتماً بهترین دکتر عمل زیبایی بینی در تهران توصیه هایی را در خصوص فعالیت های ورزشی در اختیار شما قرار می دهد. در طول هفته اول دوره ریکاوری عمل بینی ، فعالیت های خود را به پیاده روی کوتاه در اتاق محدود کنید. همچنین زمانی که در حال استراحت هستید ، پاهایتان را به آرامی تکان دهید تا از لخته شدن خون در پاها ، پیشگیری به عمل آید. باید به خاطر داشته باشید که فعالیت های ورزشی هر چند باعث رسیدن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به بافت می شود ولی به دلیل وارد آمدن فشار به بافت عمل شده ، در دوره بهبود ، گزینه خوبی محسوب نمی شود.

  • فوتبال بعد از رینوپلاستی شدنی است؟

فوتبالیست ها این را بدانند که پس از عمل کردن بینی شان می توانند به فوتبال خود ادامه دهند فقط لازم است در زمان درست و تعیین شده از سوی بهترین دکتر عمل بینی در تهران ، این فعالیت را آغاز کنند.

نتیجه عمل جراحی بینی در تهران

جذاب ترین و هیجان انگیز ترین بخش بینی عمل کردن بدون شک نتیجه نهایی آن می باشد. قبل از جراحی، جراح نتایج عمل جراحی بینی شما را با استفاده از تکنولوژی عکس برداری به صورت یک پیش فرض به شما نشان می دهد، بنابراین شما کاملاً هم از آنچه بعد از عمل انتظار آن را دارید، بی اطلاع نیستید. نتیجه واقعی و نهایی عمل بینی به آرامی نمایان می شود. در واقع، حدوداً یک سال طول می کشد تا شکل بینی شما اصطلاحاً جا بیافتد و تورم و کبودی آن به طور کامل فروکش کند. با توجه به این نکته، شما شاهد تغییراتی  از نظر شکل و عملکرد در بینی خود در این گذر یک ساله خواهید بود. البته بیشترین بخش تغییرات به چند هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی اختصاص دارد.

آیا نتیجه جراحی بینی دائمی است؟

جراحی زیبایی بینی روی ساختار واقعی بینی تمرکز دارد و اغلب شامل تغییر بافت غضروفی و استخوانی است. هر چند استخوان در طول زمان رشد نمی کند ولی غضروف می تواند رشد کند ولی این سرعت رشد آنچنان کند و آهسته است که به هیچ وجه منجر به تغییر قابل ملاحظه ای حتی در طول چندین دهه نمی شود. بنابراین می توان گفت که نتیجه عمل بینی در صورت دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و انجام مراقبت های صحیح از بینی، یک نتیجه دائمی است.

مکمل هایی که روند بهبود بعد از عمل بینی را سرعت می بخشند:

بسیاری از بیماران به مصرف ویتامین ها و مکمل ها بعد از یک جراحی زیبایی بینی علاقمند هستند. باید بگوییم برخی از ویتامین ها و مکمل ها با داروهای تجویز شده توسط پزشک جهت مصرف در طول دوره بهبود بر هم کنش پیدا می کنند به همین دلیل باید این ویتامین ها و مکمل ها قبل از مصرف توسط دکتر تائید شود. بعلاوه، اگر رژیم غذایی سالم و کاملی را دنبال می کنید و به اندازه کافی میوه و سبزیجات میل می کنید مصرف مکمل ها پس از عمل بینی چندان مورد نیاز نخواهد بود. دستورالعمل کلی پزشک در خصوص مکمل ها و ویتامین ها در جراحی رینوپلاستی به شرح زیر می باشد:

ویتامین ث: این ویتامین یک آنتی اکسیدان است و باعث تقویت بافت همبند، پوست، عضلات و رگ ها می شود. این ویتامین در بهبود زخم ها مفید بوده و می تواند با پشتیبانی از زخم های جراحی زیبایی، در بهبود سریع تر آنها مفید واقع شود.

ویتامین آ: این ویتامین تولید کلاژن را تقویت می کند و واکنش التهابی بدن به زخم پس از عمل بینی را بهبود می بخشد.

روی: این ماده غذایی از پوست و غشای مخاطی در طول دوره بهبود، پشتیبانی می کند.

بروملائین: تصور می شود که این ماده در کاهش ورم و التهاب بعد از جراحی مفید است. البته، هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

آرنیکا مونتانا: مصرف این محصول اغلب به صورت ژل موضعی یا کرم بعد از برخی پروسیجرها یا درمان های تزریقی انجام گرفته در صورت توصیه می شود. این محصول نباید مستقیماً روی زخم ناشی از عمل بینی گذاشته شود بلکه باید به صورت ماساژ به آرامی در نواحی که دچار کبودی شده اند استعمال شود.

لازم است استفاده از کلیه موارد فوق با هماهنگی بهترین پزشک جراحی بینی تهران انجام شود چراکه در صورت مصرف بیش از حد یا استفاده در شرایطی که بدن نیازی به آنها ندارد، می تواند اختلالاتی را در بدن ایجاد کند. به همین منظور برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

نکته ای در خصوص کمبود مواد مغذی

کمبود مواد مغذی، تمام جنبه های بهبود زخم را تحت تاثیر قرار می دهد. این کمبود می تواند تولید سلول و سیستم ایمنی را مختل نموده و پیشرفت تمام فاز های بهبود زخم را به تعویق بیاندازد. کمبود این مواد می تواند باعث اختلال سنتز در بافت شده و کیفیت تولید انرژی، حمل و نقل اکسیژن و کلیه فازهای بهبود را تحت تاثیرات منفی قرار دهد. مشاوره با پزشک جهت پیشگیری از بروز این اختلالات، منطقی ترین راهکار می باشد.

هزینه عمل بینی در تهران

اگر شما قصد جراحی بینی در تهران را دارید، دکتر آتوسا ضیغمی ، جراح بینی شما کلیه فاکتورهای تاثیر گذار بر روی هزینه عمل زیبایی بینی را در جلسه مشاوره، شرح می دهد تا درک روشنی از آنچه هزینه نهایی درمان شما را شکل داده است، به دست آورید. با توجه به اینکه عمل رینوپلاستی، یک پروسیجر کاملاً سفارشی است، هزینه آن در بیماران مختلف، بسیار متفاوت است. برخی روندهای جراحی زیبایی بینی بسیار پیچیده بوده و برخی بیماران ، تقاضای ترکیب روند عمل بینی با روندهای زیبایی دیگر ، از قبیل لیفت صورت، بلفاروپلاستی و غیره را می دهند.

هزینه های کلی عمل جراحی بینی به فاکتورهای متعددی وابسته است. به طور کلی، بالاترین قیمت، به آندسته از عمل هایی تعلق دارد که بسیار پیچیده بوده و درجه ترمیم، در آن بسیار بالا است. با توجه به اینکه متغیرهای متعددی می تواند هزینه درمان هر بیمار را تحت تاثیر قرار دهد، پزشک شخصاً در تعیین و برآورد نهایی هزینه درمان شما مداخله می کند.

برخی فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه عمل بینی در تهران ، شامل مهارت جراح ، پیچیدگی روند ، هزینه امکانات به کار برده شده در مرکز درمان ، هزینه های بیهوشی ، نیازهای منحصر به فرد هر بیمار ، ترکیب فرایند عمل زیبایی دماغ با سایر پروسیجرهای زیبایی و تعداد جلسات فالوآپ مورد نیاز برای هر بیمار می باشد.

نکته ای که در مورد هزینه جراحی کردن بینی باید متذکر شویم ، خبرهای فریب دهنده در این زمینه است ؛ مثل عمل بینی رایگان یا جراحی بینی با فیمت 4 میلیون تومان در تهران ! چنین مواردی حقیقت نداشته و تنها برای جلب توجه انتشار پیدا می کنند.

سوالات متداول بعد از عمل بینی

در این بخش دکتر آتوسا ضیغمی به بخشی از سوالات متداول مراجعین خود که پس از جراحی بینی از او می پرسند پاسخ داده است. با مطالعه این سوالات می توانید به اطلاعات کاربردی و مهمی دست پیدا کنید.

به توصیه یک جراح خوب  عمل زیبایی بینی در تهران ، هر چند که رینوپلاستی جراحی سبکی است و فرد به مشکل حادی دچار نمی گردد اما برای ریکاوری بهتر و البته سریع تر از عمل بینی خوب است که حداقل هفته اول را از محل کار و کلا محیط بیرون فاصله بگیرد.

طبیعی است که به خاطر تغییرات هورمونی در زمان حاملگی پس از جراحی بینی ، صورت و دماغ شما متورم شوند. اما جای نگرانی نیست زیرا پس از زایمان ، به محض بازگشت بدن به شرایط طبیعی ، ورم نیز برطرف شده و بینی عمل شده مجدداً زیبایی خود را بدست می آورد.

علت اصلی وقوع درد پس از جراحی زیبایی بینی ، اعمال تغییرات بر روی بافت ، غضروف و استخوان بینی است. البته ورم و تکینک جراحی هم در این قضیه دخیل هستند. می توان گفت هر چه تغییرات بیشتری اعمال شود ، درد ناشی شده نیز شدت بیشتری خواهد داشت. البته نهایتا بعد از 3 الی 7 روز ، درد پایان می یابد. در این راستا می توانید طبق دستور دکتر دارو مسکن مصرف کنید.

به گفته بهترین جراح بینی تهران کمی تغییر صدا پس از عمل بینی امری طبیعی است. طی 2 تا 3 هفته ابتدایی وقوع این امر قابل درک و پیش بینی است ؛ به این خاطر که بعد از جراحی مخاط دماغ متورم شده و ورم خارجی بینی نیز موجب تنگ شدن مسیر عبور هوا و تنفس می شود. بدین ترتیب برای مدت کوتاهی فرد پس از عمل دماغ گرفتگی یا تغییر صدا را تجربه می کند.

یکی از دل نگرانی مراجعه کنندگان ، بیهوشی جراحی بینی است. برخی از آن ها می پرسند که عمل جراحی بدون بیهوشی هم انجام می شود ؟ در ابتدا باید گفت چنانچه تحت نظر یک دکتر خوب برای عمل بینی قرار بگیرید لزومی ندارد نگران این مسئله باشید. هر چند اکنون جراحی بینی با بی حسی هم انجام می شود. اما این را به خاطر بسپارید که جراح بینی تعیین کننده این مسئله است که عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی ، یعنی با بی حسی موضعی باشد یا تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد.

این سوال برای اکثر داوطلبین پیش میاد ؛ چرا که از کسانی که عمل بینی انجام داده اند می شنوند در روزهای ابتدایی بو و طعم غذا را متوجه نمی شوند. به چه علت چنین مسئله ای پیش می آید ؟ حین جراحی بافت های ساختار بینی دستخوش تغییراتی می شوند. پیاده سازی اصلاحات باعث متورم شدن بافت بعد از عمل می شود. ورم ایجاد شده مسیر عبور هوا و ذرات معطر را تنگ ساخته و اجازه نمی دهد که بینی در راستای تشخیص بوهای مختلف ، عملکرد درستی داشته باشد. این را هم بدانید که دو حس بویایی و چشایی به هم مرتبط هستند و اختلال در یکی از آن ها می تواند دومی را نیز مختل سازد. پس انتظار میرود که برای مدتی هم نتوانید طعم درست غذاها را به درستی حس کنید. این مسئله با رفع ورم بافت های بینی و آزاد شدن مسیر عبور هوا برطرف می گردد. ممکن است یک ماه تا یک ماه و نیم مجبور به تحمل این شرایط باشید ؛ زیرا خوابیدن ورم  دماغ تا حدودی به زمان نیاز دارد.