عمل بینی فانتزی به یک مدل عمل بینی رو به رشد در سراسر دنیا تبدیل شده است. ولی علت این همه شهرت و عمومیت چیست؟ جراح بینی دکتر آتوسا ضیغمی بهترین جراح بینی تهران در این مقاله جامع ، همه چیز را در این باره برای شما شرح می دهد. پس در ادامه با ما باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد جراحی بینی فانتزی کسب کنید.

عمل بینی فاطمه حسینی - https://dr-zeighami.com/

عمل بینی فانتزی چیست؟

این نوع عمل شامل شکل دادن به یک بینی و تیدیل کردن آن به یک بینی کوچک و جذاب با انحناهای یکنواخت می باشد به گونه ای که از همان ابتدا با همین ویژگی ها خلق شده بوده است. جراحی بینی فانتزی که با در نظر گرفتن ویژگی های مطالعاتی انجام شده بر روی صورت، هارمونی شکل ها، و مقایسه فرم، در صورت اجرای صحیح می تواند تغییر قابل ملاحظه ای را در چهره ایجاد نماید، توجه بسیاری را به سمت خود معطوف داشته است. در اینجا این سوال مطرح می شود که بعد از همه این توضیحات، نتیجه عمل بینی فانتزی چیست؟ نتیجه ، یک بینی با پل کوتاه و نوک اندکی متمایل رو به بالا می باشد.

بینی فانتزی به چه صورت هایی می آید؟

بینی جراحی شده با مدل فانتزی به ویژگی هایی از قبیل اندازه کوچک، ظریف بودن، وجود یک قوس بارز روی پل بینی و سربالا بودن نوک بینی معروف است. با توجه به این مشخصه های ظریف، طبیعی است نتیجه بگیریم که این مدل می تواند بیشترین برازندگی را روی صورت هایی ایجاد کند که سایر بخش های آن نیز از ظرافت لازم برخوردارند. این مدل اغلب برای خانم هایی استفاده می شود که صورت ظریفی دارند.

مدل بینی فانتزی استخوانی

یکی از مشخصه های بینی های استخوانی نازک بودن پوست آنها و قوی بودن چارچوب غضروفی شان می باشد که یک ویژگی مثبت در این نوع بینی محسوب می شود. به همین دلیل گفته می شود که اگر اندازه بینی فانتزی با اندازه سایر بخش های صورت بتواند هارمونی لازم را برقرار کند، می توان این مدل را یک مدل مناسب برای افراد دارای بینی های استخوانی تلقی کرد.

نمونه جراحی بینی استخوانی به سبک عروسکی

جرحی بینی عروسکی - https://dr-zeighami.com/

آیا آقایان می توانند داوطلب خوبی برای عمل بینی با مدل عروسکی باشند؟

اگر بخواهیم از چشم انداز دنیای مد به این موضوع نگاه کنیم، هیچ چیز غیر ممکن نیست و حتی برخی اقایان را می بینیم که به داشتن بینی که با مدل عروسکی عمل شده است اصرار می ورزند. ولی اگر بخواهیم بر اساس استانداردهای طلایی زیبایی موضوع را بررسی کنیم به این نتیجه منطقی می رسیم که صورت آقایان دارای ویژگی های مردانه ای است که اغلب از نظر ظرافت فاصله زیادی با ویژگی های صورت بانوان داشته و نمی توان شرایط خوبی را برای خلق هارمونی بین بینی با مشخصه های مدل عروسکی و سایر مشخصه های صورت برقرار کند.

از طرفی بیشتر آقایان در زمان مراجعه به جراح زیبایی برای قرار گرفتن تحت عمل بینی روی این موضوع تاکید دارند که می خواهند بینی شان طبیعی به نظر برسد و ویژگی های یک صورت مردانه در آن حفظ شود. آنچه با مدل عروسکی در بینی خلق می شود طبیعتاً نمی تواند این خواسته آقایان را برآورده کند. پس بدیهی است که جراحی بینی با مدل عروسکی برای آقایان ایده جالبی محسوب نشود.

روند جراحی بینی فانتزی

با توجه به اینکه بینی در مرکز صورت قرار گرفته است، هر گونه تغییر ایجاد شده در طول عمل جراحی می تواند تغییر قابل توجهی را در چهره فرد ایجاد نماید و زیبایی باور نکردنی را برای زیبا جو به ارمغان آورد. البته عمل فانتزی تنها بنا به دلایل زیبایی انجام نمی شود. علاوه بر اینکه این عمل می تواند چهره بهتری را در فرد خلق نماید، عملکرد بینی را نیز با آسان تر نمودن تنفس، بهبود می بخشد. اگر قصد انجام جراحی بینی فانتزی را دارید، حتماً مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید. بعد از مطالعه ویژگی های صورت جراح شما نتیجه عمل را به تصویر می کشد. پس از آن این تصویر ترسیم شده باید مورد تائید شما قرار گیرد تا عمل بینی عروسکی آغاز شده و به مرحله اجرا وارد شود.

پس از انجام آزمایشات و بررسی های فیزیکی جهت تشریح آناتومی صورت و تغییرات مورد نیاز جهت خلق شدن طراحی می شود. اندازه گیری دقیق ارتفاع بینی و نوک آن و طراحی بینی با استفاده از اسکنر سه بعدی، قبل از اجرای جراحی، ایمپلنت سفارشی خلق می شود. بر حسب ویژگی های منحصر به فرد بینی هر زیبا جو، جراحی بینی فانتزی را می توان با تکنیک های باز یا بسته انجام داد. عمل بینی باز، یک روشی است که مرتباً مورد استفاده قرار می گیرد. در طول این روند، پوشش روی بینی برای شکل دادن استخوان و غضروف داخل آن، به سمت بالا کشیده شده و در واقع کنار زده می شود. اگر بهترین دکتر عمل بینی فانتزی تهران تصمیم بگیرید که عمل بینی بسته را مورد استفاده قرار دهد. تمام برش ها در داخل سوراخ های بینی ایجاد خواهند شد.

هر یک از تکنیک های فوق دارای مزیت های ویژه خود می باشند. در تکنیک عمل بینی باز، به دلیل کنار رفتن پوشش روی بینی از طریق ایجاد یک برش استراتژیک در زیر ستونچه بینی در بین دو سوراخ بینی، بهترین جراح بینی می تواند به خوبی به اسکلت و ساختار داخل بینی دست پیدا کند. در عمل بینی بسته هر چند این دسترسی به ساختارهای داخلی بینی به اندازه عمل بینی باز محقق نمی شود، ولی به علت ایجاد کلیه برش ها در داخل بینی، هیچگونه زخم یا اسکار احتمالی پس از اجرای روند، بر جای نخواهد ماند. بعلاوه، روند عمل بینی بسته، در مقایسه با روند باز، کمتر تهاجمی می باشد.

نتیجه عمل بینی فانتزی

ریکاوری عمل بینی فانتزی چگونه است؟

بعد از جراحی بینی فانتزی ، بینی شما برای تضمین بهبود رضایت بخش، تحت پشتیبانی قرار می گیرد. ما به بیماران توصیه می کنیم که کیسه های یخ را برای کاهش تورم در طول دو روز اولیه بعد از رینوپلاستی فانتزی، بر روی گونه ها قرار دهند. بعد از 5 تا 6 روز از زمان ریکاوری، جراح این ساختارهای پشتیبان و بخیه ها را بر می دارد تا نتیجه عمل را مورد مطالعه قرار دهد. تجربه کردن درد، تورم، و حتی خونریزی در طول اولین هفته بعد از جراحی بینی فانتزی ، کاملاً طبیعی می باشد. البته، تاثیرات جانبی بعد از عمل ، بر اساس تجربه جراح، ظرافت روند، و به کار گیری تکنیک های ویژه، از قبیل استراتژی شات، و ایجاد برش ها در زیر بینی، متغیر بوده و می تواند به حداقل رسانده شود.

قرار داشتن فاکتورهای فوق الذکر در سطح کیفیت بالا، می تواند از میزان تهاجمی روند جراحی بینی فانتزی بکاهد. ولی به خاطر داشته بشاید که زیباجویانی که به دنبال صاف کردن ساختار استخوانی بینی هستند باید انتظار یک دوره ریکاوری اندکی دشوار تر را داشته باشند و در این گروه از زیبا جویان، مشاهده نتیجه بینی بعد از عمل، تدریجی و روز به روز خواهد بود. گاهی زیباجویان باید برای مشاهده نتیجه نهایی عمل بینی فانتزی خود، تا یک سال منتظر بمانند. بافت پوست و ماهیچه به طور طبیعی بهبود یافته و سازگار خواهد شد. البته، تغییرات بعد از هفته های اول پس از روند، جزئی بوده و در حداقل سطح خود قرار دارد.

مزایای انجام جراحی بینی فانتزی یا عروسکی

صرفنظر از جنبه زیبایی روند، که باعث صاف شدن، ظریف شدن و جذابیت صورت می شود، باید خاطر نشان کنیم که برخی زیباجویان دارای مشکلات تنفسی می باشند. عمل بینی عروسکی می تواند کل جنبه های زیبایی و عملکردی یا فانکشنال بینی را به روش های مختلف درمان کند:

  • تغییر اندازه بینی ( معمولاً کوچک تر شدن بینی )
  • تغییر اندازه و شکل سوراخ های بینی
  • ایجاد هارمونی در بین بینی و سایر ویژگی های صورت
  • تغییر شکل و انداره پل بینی
  • بهبود و ارتقا یافتن شکل و اندازه نوک بینی
  • اصلاح انحرافات موجود در سوراخ های بینی
  • بهبود تنفس و خلاص شدن از شر مشکلات مر بوط به سینوس و مجاری تنفسی

آیا عمل بینی فانتزی، یک روند مبتنی بر مد یا یک حس زیبایی دائمی است؟

با نظر افکندن به آثار و آمار در سراسر دنیا، متوجه معنی زیبایی در سطح جهانی بر حسب شکل بینی می شویم. می بینیم که همیشه در فیلم ها، کارتون ها یا سایر برنامه هایی که قصد آنها انتقال یک پیام به مخاطب بوده است، همیشه جادوگران، انسان های شرور یا موجودات دارای ماهیت هایی از این دست ( مثلاٌ پینوکیو در زمان دروغ گفتن )، دارای بینی های بزرگی بوده اند در حالیکه برای پرنس ها همیشه بینی های کوچک تر و ظریف تر انتخاب می شده است. البته، هیچ قانون مطلق و ثابتی درباره ذائقه و ترجیحات و سلائق زیبایی نوشته نشده است. در واقع زیبایی در چشم افراد مختلف، متفاوت است. ولی نمونه های اولیه و آمار مربوط به زیبایی بر روی این نکته اتفاق نظر دارند که بینی کوچک تر و عروسکی شکل، به عنوان یک ویژگی زیبایی محسوب می شود.

ویژگی های بینی فانتزی

  • در پشت بینی یک ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای شکل دادن به نوک بینی، یک ایمپلنت سفارشی قرار داده می شود.
  • نوع ایمپلنت استفاده شده معمولاً گورتکس یا سیلیکون می باشد.
  • نوک بینی بیشتر با استفاده از غضروف طبیعی شکل داده می شود. این غضروف معمولاً از ماده غضروفی گوش یا سپتوم بینی به دست می آید.
  • بینی عروسکی در واقع ویژگی های بینی طبیعی را در بر داشته و علاوه بر آن، زیباتر و بی عین و نقص تر است.
  • این بینی شباهت زیادی به بینی عروسک زیبای باربی دارد و در نتیجه برخی آن را با نام بینی عروسکی می شناسند.
  • ایمپلنت های تخصصی به کار رفته در شکل دهی بینی فانتزی به گونه ای هستند که بیشترین برازندگی را در بینی خلق کرده و متناسب با ویژگی های مورد نظر جهت خلق شدن در طول روند، می باشند. این ایمپلنت ها به گونه ای طراحی می شوند که مزیت روند زیبایی دیجیتال سه بعدی را در بینی زیباجو خلق نمایند.

عمل سفارشی بینی فانتزی

به جای تکمیل روند عمل بینی فانتزی با طی مسیر روندهای جراحی مشابه در این شاخه عمل های زیبایی، جراحی بینی فانتزی سفارشی از یک لاین عمل بینی طبیعی با در نظر گرفتن ویژگی های مربوط به پل، نوک و آلارهای بینی زیبا جو، و تفاوت توازن در صورت افراد مختلف، استفاده می کند. از آنجایی که تکنیک های متنوعی متناسب با ویژگی های بینی هر فرد وجود دارد، بهترین جراح بینی تهران می تواند لاین عمل را با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر زیبا جود و با در نظر گرفتن بیشترین برازندگی در نتیجه روند، تغییر دهد.

داوطلبین ایده آل عمل بینی فانتزی

  • بینی کوتاه و صورت صاف
  • برامدگی کوتاه پیشانی و بینی دارای انحراف
  • بینی گوشتی
  • نوک بینی کوتاه
  • افراد نیازمند به انجام عمل بینی ترمیمی

چرا جراحی بینی فانتزی ، محبوب ترین روند رینوپلاستی است؟

1 . جراحی بینی فانتزی بر خلاف عمده شکل های رایجی که در بینی افراد مختلف، شاهد آن هستیم، طرح های جراحی را از چشم انداز زیبایی توسعه می دهند. این روند، بینی را از پل تا نوک بینی درمان می کند، بسیار دقیق و ظریف بوده و بر اساس معیار ها و اندازه گیری های دقیق طراحی می شود. همه این فاکتورها، عوامل کلیدی برای دستیابی به یک خط بینی طبیعی و دارای انحنا بعد از اجرای روند عمل محسوب می شوند.

2 . عمل بینی فانتزی ، یک ساختار صورت سه بعدی را به دست می دهد. با اجرای جراحی بینی فانتزی، شما می توانید یک شکل بینی و خط بینی طبیعی را به دست آورید که دارای بیشترین برازندگی و تناسب با صورت شما می باشد. بعلاوه، ساختار صورت شما از صاف بودن به برخورداری از یک شکل محدب، تغییر کرده و زیبا و سه بعدی به نظر می رسد.

3 . عمل فانتزی یک طراحی اختصاصی سه بعدی را برای زیباجو خلق می نماید. این روند جراحی به هیچ عنوان از تکنیک کوکی کات که در آن یک روند برای همه انواع بینی مورد استفاده قرار می گیرد، تبعیت نمی کند و با به کار گیری ایمپلنت ها و غضروف های خودی در هر بخش بینی، تغییراتی باور نکردنی را در بینی خلق می نماید.

باید ها و نباید های قبل از عمل بینی فانتزی

  • رژیم غذایی تان را تنظیم کنید.

جذب غذاهای حاوی فیبر را به منظور بهبود دادن به فرایند گوارش، افزایش دهید. پس از عمل بینی، به دلیل مصرف برخی داروها، احتمال یبوست وجود دارد. به منظور پیشگیری از بروز این مشکل، مصرف غذاهای حاوی فیبر و برخورداری از یک روند گوارش سالم، می تواند موثر واقع شود.

  • مصرف الکل را متوقف کرده و ویتامین C و مکمل های آهن را برای کمک به داشتن یک فرایند بهبود خوب، فراموش نکنید.
  • داروهای توصیه شده توسط بهترین جراح بینی تهران را تهیه کرده و در منزل قرار دهید.
  • داروهایی از قبیل داروهای مسکن، آنتی بیوتیک ها، داروهای خواب آور، و برخی ملزومات از قبیل کمپرس سرد برای کمک به کاهش تورم بعد از عمل ، و نیز برخی داروهای بدون نسخه جهت استفاده در صورت ابتلا به یبوست، مواردی هستند که باید از قبل تهیه کنید.
  • با یکی از دوستان یا نزدیکان، هماهنگی های لازم جهت بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی در روز عمل بینی فانتزی و بازگرداندن شما به منزل را انجام دهید. همچنین لازم است در طول 48 ساعت اول بعد از عمل، شخصی در کنار شما باشد تا در انجام امور اولیه به شما کمک کند.
  • حداقل برای یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید.
  • استعمال سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن جریان خون را تغییر داده و می تواند در فرایند بهبود اختلال ایجاد کند. حداقل از دو هفته قبل ، لازم است استعمال سیگار، ترک شود.

شگردهای کنترل تورم بعد از عمل بینی فانتزی چیست؟

  1. دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک را با دقت اجرا کنید. در واقع پزشک، دستورالعمل های سفارشی را متناسب با شرایط و ویژگی های هر بیمار در اختیار او قرار می دهد.
  2. از مصرف برخی داروها از قبیل داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید. حفظ شرایط بدن در یک سطح استاندارد و اجتناب از هر آنچه که باعث اختلال در فرایند و نتیجه آن شود، در سرعت گرفتن روند بهبود و فروکش کردن سریع تر تورم، موثر است.
  3. اگر قصد مصرف برخی مکمل ها را دارید، حتماً جراح خود را در جریان قرار دهید.
  4. کمپرس یخ را فراموش نکنید. در طول روز، چندین بار کمپرس یخ را بر روی گونه ها قرار دهید.
  5. سرتان را بالا بگیرید. در موقع استراحت، بهتر است در حالت لم داده قرار بگیرید.
  6. سیگار نکشید.
  7. صبور باشید. بله این کاملاً بدیهی است که تورم بخش جالبی در فرایند ریکاوری بعد از عمل به شمار نمی آید، ولی بخش اجتناب ناپذیر آن است و باید برای خلاصی از آن اندکی صبر به خرج داد.

دستورالعمل های بعد از عمل بینی فانتزی

رینوپلاستی گاهی اوقات به همراه ایمپلنت چانه، لیپوساکشن گردن، و دیگر روندهای زیبایی صورت برای بهبود دادن توازن صورت و بینی انجام می شود. گاهی اوقات مشکلات تنفسی خاص مرتبط با ساختارهای داخلی بینی به طور همزمان در زمان شکل دهی بینی انجام می شود. پزشک می تواند به تعیین ساختارهایی که همزمان با شکل دهی به بینی، نیاز به تغییر دارند، به شما کمک کند. درک مقدار زمان مورد نیاز برای ریکاوری در افراد مختلف، متفاوت می باشد. دو روز اول بعد از عمل کردن بینی به مدل فانتزی، فعالیت ها باید محدود شود و سر در موقعیت بالاتر از بدن قرار گیرد. این در به حداقل رساندن تورم و کاهش احتمال خونریزی بسیار موثر است.

به طور کلی، کبودی در اطراف چشم ها و گونه ها در طول چند روز اول بعد از عمل ، امری طبیعی محسوب می شود. بخش عمده ای از تغییر رنگ در طول چند هفته ناپدید می شود. چند روز بعد از جراحی، شما می توانید آرایش کنید. تورم قابل ملاحظه، تا چند روز ادامه می یابد. تورم جزئی باقی مانده، تا چند ماه ادامه می یابد ولی دیگران چندان متوجه آن نخواهند شد. هدف از عمل بینی فانتزی ، خلق یک شکل ظاهری طبیعی است که هارمونی آن با سایر ویژگی های صورت، رعایت شده باشد. از انجایی که فرایند بهبود تدریجی می باشد، گاهی برای مشاهده نتیجه نهایی باید تا یک سال دست نگه دارید.

در صورت نیاز می توانید پد زیر بینی را که برای جذب ترشحات، قرار داده شده است، تعویض کنید. بی حسی گونه ها، لب ها، بینی و دندان ها برا مدتی موقتی، طبیعی می باشد. در طول دوره بهبود، از مصرف محصولات الکلی و نیکوتین خودداری کنید. بینی خود را مالش ندهید و به آن فشار وارد نکنید. فین نکنید و در زمان عطسه کردن دهان خود را باز کنید.

عمل بینی فانتزی

بهترین جراح بینی فانتزی

عمل بینی فانتزی با توجه به ظرافت های ویژه خود، جزو روندهای جراحی زیبایی بینی است که سطح مهارت بسیار بالای پزشک، حرف اول را می زند. با توجه به اینکه در این فرایند زیبایی، اندازه بینی بیمار کوچک می شود، مد نظر قرار دادن کیفیت عملکرد و ویژگی های فانکشنال بینی، علیرغم کوچک شدن اندازه آن بسیار حائز اهمیت است. این بخش از مقاله با ذکر برخی فاکتورها، می تواند به شما کمک کند تا پزشک جراحی را انتخاب کنید که علاوه بر خلق نتایج زیبایی در بینی شما، کیفیت عملکردی این اندام را نیز در سطح مطلوبی حفظ نماید.

  • برخورداری از وجدان کاری و الویت دادن به منافع بیمار

بهترین جراحی بینی تهران ، تنها منافع شخصی خود را در الویت قرار نمی دهد. برای او حفظ سلامت و منافع بیماری که بر روی این پروسه از نظر مالی و زمانی، هزینه کرده است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  • برخورداری از تجربه و تخصص

تجربه و تخصص پزشک در اجرای فرایند جراحی قطعاً امری بدیهی و انکار ناپذیر است. هر چه سطح مهارت پزشک بیشتر باشد، طبیعتاً می توان نتیجه بهتری را انتظار داشت.

  • گوش شنوا بودن برای دغدغه های بیمار

برخی پزشکان با حوصله و صبری مثال زدنی ، به دغدغه ها، اهداف و ایده های بیمار خود گوش کرده و در صورت منطقی بودن آنها، طرح درمان را بر آن اساس برنامه ریزی می کنند تا خواسته های بیمار، از نتیجه عمل بینی فانتزی محقق شود. در صورت غیرمنطقی و ناممکن بودن اجرای انتظارات، پزشک با حوصله، موضوع را برای بیمار خود موشکافی می کند تا بیمار، آگاهانه ترین تصمیم را اتخاذ نماید.

  • بررسی دقیق وضعیت سلامت بیمار

با توجه به اینکه سلامت بیمار برای یک جراح متعهد از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، یک جراح بینی فانتزی خوب، با دقت، تمام جوانب سلامت بیمار ، از قبیل سابقه پزشکی، داروهای مصرفی، آلرژی ها و تمام موارد دیگر را بررسی می کند تا فرایند عمل، در امن ترین و بهترین شرایط ممکن انجام پذیرد.

  • برخورداری از نگاه هنری در کنار سطح علمی بالا

عمل بینی فانتزی همانطور که از نامش پیداست، در برگیرنده جنبه های زیباشناختی می باشد. برخورداری پزشک از سطح علمی بالا، یک فاکتور الزامی برای ارائه یک نتیجه خوب از این پروسه است ولی یک فاکتور کافی محسوب نمی شود. جراح خوب بینی فانتزی در تهران ، علاوه بر احاطه کامل بر ابعاد علمی این پروسیجر باید از یک نگاه هنری برخوردار باشد تا بتواند با ترکیب علم و هنر، یک پرتره زیبا از چهره بیمار خود را خلق کند.

در عمل بینی فانتزی چه نکاتی باید مد نظر قرار داده شود ؟

  • بافت غضروفی قوی و پوست نازک ، با خلق نتیجه ای بهتر در عمل بینی با مدل فانتزی ، ارتباط مستقیم قرار دارد. دو ویژگی فوق الذکر یعنی غضروف قوی و پوست نازک ، از مشخصه های بینی استخوانی است. پس اگر بینی استخوانی دارید و مدل مورد نظرتان ، مدل فانتزی است ، در صورت تناسب این مدل با سایر ویژگی های صورت تان ، می توانید داشتن یک بینی فانتزی زیبا را انتظار داشته باشید.
  • مدل بینی فانتزی ، به ظرافت های ویژه معروف است. این ظرافت ها اغلب برازنده صورت خانم هاست که سایر ویژگی های صورت نیز از ظرافت خاصی برخوردار است. اغلب این مدل ، برای صورت آقایان ، جلوه زیبایی را خلق نمی کند.
  • یکی از ویژگی های بینی فانتزی ، کوچک بودن اندازه آن است. پزشک در کوچک کردن اندازه سوراخ ها و تیغه بینی به گونه ای عمل می کند که مشکلی در فرایند تنفس ایجاد نشود.
  • مدل بینی فانتزی ، مدلی است که زاویه بین لب و بینی در آن در مقایسه با سایر مدل های بینی ، بازتر است. البته این زاویه باید به اندازه ای باشد که بینی از شکل طبیعی خارج نشده و رو به بالا بودن زیاده از حد آن ، با عث بد شکلی بینی نشود. این زاویه اغلب در مدل بینی فانتزی ، بین 100 تا 105 درجه است.

آیا مدل بینی فانتزی بر روی بینی های گوشتی قابل اجرا است ؟

بینی های گوشتی دارای ساختار غضروفی ضعیف بوده و پوست آنها ضخیم است. در بالا اشاره کردیم که مدل بینی فانتزی بر روی بینی های دارای بافت غضروفی مستحکم و پوست نازک ، بهترین نتیجه را به دست می دهد. پوست ضخیم و بافت غضروفی ضعیف بینی های گوشتی یک محدودیت در خلق مدل بینی فانتزی محسوب می شود که ظرافت های بینی فانتزی ، قابل اجرا بر روی آن نمی باشد. بنابراین ، بیماران دارای بینی های گوشتی باید توقعات خود را در سطح منطقی قرار داده و انتظار برخورداری از مدل بینی فانتزی بر روی بینی گوشتی شان را نداشته باشند. بهترین مدل برای این داوطلبین ، مدل بینی طبیعی می باشد.

تفاوت مدل بینی فانتزی و طبیعی چیست ؟

مهم ترین وجه تمایز مدل بینی فانتزی و مدل بینی طبیعی ، در زاویه بین لب و بینی می باشد. در عمل بینی طبیعی ، زاویه بین لب بالا و بینی ، تقریباً 90 درجه می باشد. به این ترتیب ، نوک بینی رو به بالا نبوده و سوراخ های بینی ، چندان مشخص نمی باشند. در عمل بینی فانتزی ، زاویه بین لب بالا و بینی ، 105 درجه در نظر گرفته می شود. به این ترتیب ، نوک بینی ، اصطلاحاً سربالا می شود. زمانی که زاویه بین لب بالا و بینی ، به بیش از 105 درجه برسد ، بینی مدل خوکی را به وجود می آورد که در آن سوراخ های بینی بسیار مشخص بوده و بینی دارای شکل ظاهری غیر طبیعی خواهد بود.

هزینه جراحی بینی فانتزی

برای کمک به درک متغیر بودن دامنه هزینه عمل بینی فانتزی ، در این بخش از مقاله ، برخی فاکتورهای تاثیر گذار بر روی هزینه عمل بینی را مورد اشاره قرار داده ایم:

  • دستمزد جراح : یکی از فاکتورهایی که هزینه نهایی عمل رینوپلاستی بینی فانتزی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ، جراح منتخب شما است. جراحان مختلف دستمزدهای متفاوتی را برای کار ارائه شده خود ، مقرر می نمایند.
  • تکنیک های استفاده شده : تکنیک هایی که جراحان مورد استفاده قرار می دهند به نوع عمل بینی و دامنه پیچیدگی آن وابسته است.
  • موقعیت جغرافیایی : موقعیت جغرافیایی نیز در هزینه عمل بینی فانتزی ایفای نقش می کند. این هزینه ، در کشورهای مختلف ، شهرهای مختلف یک کشور و حتی مناطق مختلف یک شهر ، متفاوت است.
  • هزینه های بیهوشی
  • هزینه تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل
  • هزینه تست های پزشکی
  • هزینه داروهای تجویز شده

فهرست غذاهای مفید برای سرعت بخشیدن به بهبود در فرایند رینوپلاستی

یک رژیم سالم و متعادل ، چند روز قبل از جراحی باید آغاز شود. یک رژیم غذایی سالم برای دوره عمل بینی فانتزی ، به شرح زیر می باشد:

  • میو ه و سبزیجات . این محصولات غذایی به راحتی قابل هضم می باشند و به ایده ال نگه داشتن وزن در دوره ای که بدن احتیاج به استراحت دارد ، کمک می کند. میوه و سبزی ها منابع غنی ویتامین C محسوب می شوند که تولید کلاژن را افزایش داده و فرایند بهبود را ارتقا می دهد.
  • کربوهیدرات ها از قبیل برنج و پاستا . این مواد غذایی نیز گوارش را بهبود می بخشند و مصرف آنها قبل از مداخلات پزشکی مزمن ، برای جلوگیری از یبوست در طول دوره بهبود بسیار مفید می باشند.
  • پروتئین ها . گوشت مرغ ، بوقلمون ، ماهی ، تخم مرغ و غذاهای دریایی بهترین دوستان عضلات هستند ولی باید برای مدتی بعد از فرایند جراحی  ، مصرف آنها کاهش یابد.
  • چربی های اشباع نشده . برای اینکه چربی ها برای بدن مفید باشند ، باید نوع اشباع نشده آن را جهت مصرف انتخاب کنیم. آووکادو ، روغن زیتون ، روغن ماهی ، آجیل و میوه های خشک ، منابع خوب چربی های اشباع نشده بوده و برای بدن ، مفید و الزامی می باشند.

چرا به بینی فانتزی خود چسب می زنیم؟

بعد از تکمیل رینوپلاستی بینی فانتزی ، شش هفته اول بعد از عمل بینی به اندازه ای اهمیت دارد که حتی می تواند موفقیت کلی عمل بینی فانتزی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین ، بعد از اینکه دکتر آتوسا ضیغمی ، جراح بینی شما در تهران ، کار خود را به پایان رساند ، نوبت به شما می رسد. او بعد از برداشتن گچ بینی فانتزی شما ، بینی تان را چسب زده و نحوه چسب زدن به بینی را به شما آموزش می دهد.

هدف اصلی چسب زدن به بینی کمک به کاهش تورم ، سرعت دادن به فرایند بهبود و دستیابی به یک نتیجه بهتر و قابل پیش بینی تر می باشد. بنابراین ، شما به مدت 7 الی 10 هفته بینی تان را چسب می زنید و بعد از آن دیگری نیازی به ادامه این کار نخواهد بود. دکتر ضیغمی ، چسب میکروپور را به عنوان یکی از بهترین انواع چسب ، توصیه می کند. چسب زدن به بینی دارای ملاحظات منحصر به فردی می باشد.

  • اگر به بینی فانتزی مان چسب نزنیم ، چه اتفاقی می افتد ؟

بعد از عمل بینی فانتزی تان به دست دکتر آتوسا ضیغمی ، بهترین جراح بینی تهران ، مسئولیت هایی را با هدف دستیابی به بهترین نتایج و سپری کردن یک دوره ریکاوری موفقیت آمیز به شما محول می کند. یکی از این مسئولیت ها ، چسب زدن به بینی بمنظور کمک به کاهش تورم و مراقبت از بینی در برابر برخوردهای احتمالی می باشد. همچنین ، با توجه به اینکه بینی شما در طول فاز اول دوره ریکاوری حساس است ، چسب زدن به بینی می تواند در سازگار شدن بهتر پوست با شکل جدید چارچوب بینی ، مفید واقع شود. اگر به بینی فانتزی تان چسب نزنید ، احتمالاً موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

  • تورم
  • درد
  • مشکلات نامطلوب مرتبط با شکل بینی
  • باز شدن بیش از حد پوست و بافت نرم بینی
  • خونریزی بینی

در یک بیان کلی ، اگر خواهان بهترین نتایج از جراحی بینی فانتزی تان هستید ، چسب زدن به بینی بعد از رینوپلاستی را فراموش نکنید.

  • چگونه چسب را از بینی فانتزی مان جدا کنیم ؟

برداشتن چسب از روی بینی فانتزی ، یک جنبه مهم بوده و اگر در طول برداشتن چسب بینی ، احتیاط نکنید ، تورم تشدید می شود چون چسب به پوست شما می چسبد و سپس فضایی در زیر پوست شکل می گیرد که بلافاصله با تورم و بافت اسکار پر می شود. شما باید چسب را به آرامی از پوست بینی جدا کنید. معمولاً دوره چسب زدن به بینی در افرادی که پوست بینی آنها ضخیم تر است در مقایسه با افراد دارای پوست نازک بینی ، طولانی تر می باشد.

عوارض عمل بینی فانتزی

عمل بینی عروسکی ، مانند هر فرایند جراحی تهاجمی دیگر ، عوارض جانبی بالقوه کوتاه مدتی را به همراه دارد. با توجه به اینکه عمل بینی به مدل فانتزی یک پروسیجر بسیار منحصر به فرد است ، عوارض جانبی آن ، در هر بیمار با بیمار دیگر ، کاملاً متفاوت است. پزشک شما در تهران ، دکتر آتوسا ضیغمی ، عوارض جانبی ، مدت ماندگاری آنها و اقدامات تاثیرگذار در مهار آنها را اینگونه شرح می دهد:

  • درد بعد از عمل

عمل بینی یکی از قوی ترین روش ها برای بهبود چهره می باشد. البته ، با توجه به اینکه تغییرات در استخوان و غضروف بینی ، در سطح وسیعی انجام می شود ، تجربه درد بعد از عمل بینی فانتزی ، کاملاً قابل انتظار است. خوشبختانه ، این درد معمولاً جزئی بوده و با استفاده از داروهای مسکن ، قابل کنترل می باشد.

  • تورم

عارضه جانبی دیگر جراحی بینی فانتزی ، تورم در اطراف چشم ها و بینی می باشد. تورم در روزهای بعد از عمل ، قابل ملاحظه بوده و در طول دو هفته اول بعد از عمل ، فروکش می کند. بخش جزئی از تورم تا شش ماه بعد از جراحی باقی می ماند. نتیجه نهایی درمان ، اغلب بعد از یک سال قابل مشاهده است.

  • کبودی

کبودی عارضه جانبی دیگری است که اغلب بعد از عمل بینی فانتزی اتفاق می افتد. درجه کبودی بعد از عمل ، اغلب بر حسب حساسیت بیماران و دامنه عمل ، متغیر است. این کبودی اغلب در اطراف چشم ها مشاهده شده و تقریباً تا ده روز ماندگار است. هر چند کبودی نشانه یک مشکل جدی نیست ، ولی باید موقعیت آن را در طول روزهای بعد از عمل بینی ، تحت نظارت قرار دهید. اگر شاهد علامت غیر عادی بودید ، پزشک توصیه های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.