عمل بینی طبیعی و نتیجه مطلوب حاصل از آن موجب شده است که به یکی از پر طرفدارترین انواع رینوپلاستی تبدیل شود , در ادامه به معرفی این پروسه پرداخته ایم. زیبایی چیزی است که همه خواهان داشتن آن هستند. به همین دلیل اکثر افراد زمانی که از یکی از ویژگی های صورت یا اندام خود ناراضی هستند، تصمیم میگیرند که با قرار گرفتن تحت جراحی های زیبایی ، این ویژگی ناخوشایند را در خود بهبود بخشیده و آن را به یک ویژگی زیبا تبدیل کنند که عمل بینی یکی از این عمل ها می باشد. راینوپلاستی دارای انواع متعددی است که در این مقاله دکتر آتوسا ضیغمی ، یک جراح بینی طبیعی خوب در تهران ، توضیحات جامعی درباره جراحی بینی طبیعی مطرح می کنند پس حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

عمل بینی طبیعی - دکتر ضیغمی

با توجه به اینکه بینی در موقعیت مرکزی صورت قرار گرفته است ، اندازه و شکل آن می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای را بر روی چهره فرد بر جای گذارد . گاهی این اندام چنان قدرتمند بر روی صورت ظاهر می شود که گاه سایر ویژگی های صورت که گاهی بسیار زیبا نیز هستند ، تحت تاثیر قرار گرفته و زیبایی آنها چندان به چشم نمی اید. این تنگنا ، چیزی است که معمولاً با یک جراحی زیبایی بینی ، تحت درمان قرار می گیرد. عمل بینی طبیعی یک روند درمانی بی خطر و شیوه ای بسیار دقیق برای بهبود دادن چهره هر فرد که از این اندام خود نا خشنود است به شمار می آید.

عمل بینی طبیعی چیست ؟

عمل جراحی بینی طبیعی ، روندی است که در صورت اجرا شدن به دست یک جراح با تجربه و خوب  برای جراحی بینی طبیعی در تهران می تواند چهره ای را در فرد خلق نماید که هارمونی با تمام ویژگی های صورت در آن رعایت شده است. این ویژگی ها بر اساس الویت های قومی ، جنسیت و آناتومی طبیعی ، مد نظر قرار می گیرند . وقتی جراحی بینی طبیعی بر روی فرد انجام می شود ، احساس تنفس ، یک حس طبیعی می باشد و بیمار هیچگونه انسداد یا دشواری را در تنفس از راه دماغ، احساس نمی کند. همچنین کانتور و زاویه سازی بینی نیز خلق می شود .

کلیه تغییرات و اصلاحات ساختاری که در جراحی بینی طبیعی خلق می شود ، یک یکپارچگی طبیعی  را در این عضو ایجاد می کند. این امر باعث می شود که ساختارهای بینی در تمام طول عمر زیباجو ، به طور کامل حفظ شود و فرد با هیچگونه مشکل تنفسی بعد از پروسه روبرو نشود . گاهی اصلاحات و درمان های انجام شده در عمل بینی طبیعی چنان تاثیر گذار است که حتی بعد از پروسه ، تنفس از راه این اندام راحت تر انجام می شود.

طبیعی بودن یکی از فاکتورهای کلیدی است که جراحان در زمان اجرای روند ، در محوریت کار خود قرار می دهند. دکتر ضیغمی ، ایجاد هارمونی را مورد تمرکز قرار داده و گاهی این موضوع را در مقایسه با خلق یک بینی بی عیب و نقص در الویت بالاتری قرار می دهد. بر خلاف تصور بسیاری که فکر می کنند راینوپلاستی به معنی خلق یک بینی بی عیب و نقص است ، هدف اصلی در این فرایند، خلق بینی است که ویژگی های آن در تناسب و هارمونی با سایر ویژگی های صورت باشد چون گاهی دماغ به تنهایی به عنوان یک بینی بدون عیب و نقص تشخیص داده می شود ، ولی وقتی در کنار سایر ویژگی های صورت قرار می گیرد اصلاً برازنده نبوده و مناسب آن صورت نمی باشد. به همین دلیل هدف اصلی بهترین دکتر عمل بینی طبیعی در تهران ، ایجاد هارمونی بین عضو مرکز و سایر بخش های صورت می باشد. بینی جدید شما در مقایسه با سایر بخش های صورت تان ، هیچ گونه عیب و نقصی نخواهد داشت .

چرا زیباجویان عمل بینی طبیعی را انتخاب می کنند ؟

دلایل زیبا جویان برای انتخاب جراحی بینی طبیعی از بین انواع متنوع جراحی های بینی ، طبیعی به نظر رسیدن آن و متناسب بودن و برازنده بودن بر اساس ویژگی های صورت می باشد . بسیاری از زیبا جویان دوست دارند بعد از جراحی ، صاحب بینی شوند که دیگران متوجه قرار گرفتن آن تحت جراحی نشوند و در عین حال ، ایرادهایی در این اندام وجود نداشته باشد که اعتماد به نفس آنها را تحت تاثیر قرار داده و باعث خجالت کشیدن یا مورد تمسخر قرار گرفتن آنها شود.

به همین دلیل بسیاری از زیبا جویان زمانی که وارد جلسه مشاوره با بهترین جراح بینی طبیعی تهران می شوند ، از او می خواهند تا یک دماغ طبیعی را در طی پروسخ راینوپلاستی برای آنها خلق کرده و نارضایتی آنها از اندازه ، شکل یا سایر ایراد ها را درمان نماید. بسیاری از این زیبا جویان در عین حال که خواهان از بین رفتن و درمان زشتی ها و نقص های بینی خود هستند، نمی خواهند تغییرات خلق شده در این عضو از صورت شان آنچنان بارز باشد که دیگران متوجه قرار گرفتن آنها تحت راینوپلاستی شوند . این حساسیت در میان مردان در مقایسه با زنان ، بیشتر و پر رنگ تر است. بدین جهت تحت روند عمل بینی طبیعی قرار می گیرند.

امروزه با پیشرفت های رخ داده در تکنیک های جراحی ، یکی از دغدغه های جراحی بینی طبیعی ، که بر جای ماندن جای زخم بعد از پروسه بوده به میزان قابل توجهی کم رنگ شده است. بنابراین وقتی مشکل بر جای ماندن جای زخم نیز از فرایند حذف شود ، می توان یک بینی طبیعی تر را انتظار داشت . همانطور که در ابتدای این بخش گفته شد ، زیبا جویان دلایل متعدد و متنوعی را عامل ایجاد انگیزه برای تصمیم گیری جهت قرار گرفتن تحت پروسه مذکور بیان می کنند.

یکی از مهم ترین این دلایل ، وجود مشکلات مادرزادی می باشد . برخی دیگر به علت تجربه کردن یک حادثه شدید ، دچار آسیب دیدگی در ناحیه دماغ شده اند . برخی از زیبا جویان با مشکلات تنفسی از قبیل انسداد مجاری تنفس از راه بینی روبرو هستند و بعضی دیگر نیز قبلاً عمل بینی طبیعی در تهران انجام داده اند ولی به دلیل سپردن جراحی به دست یک جراح بی تجربه ، نتیجه مطلوب نبوده و اکنون برای رفع مشکلات بوجود امده در راینوپلاستی اولیه باید رینوپلاستی ثانویه یا ترمیمی انجام دهند.

رینوپلاستی طبیعی برای انواع بینی ها

رینوپلاستی طبیعی بینی استخوانی : دماغ هایی که ساختار آن ها از بافت های استخوانی و غضروفی محکمی تشکیل شده اند ، می توانند پذیرای دامنه وسیعی از تغییرات باشند. در عمل بینی استخوانی به سبک طبیعی  ، نتیجه بسیار نچرال و رضایت بخش خواهد بود و حتی در مواردی ممکن است عملی بودن بینی مشخص نگردد.

رینوپلاستی طبیعی بینی گوشتی : دماغ های گوشتی برخلاف نوع استخوانی ، از بافت های نرم تر و ضعیف تری تشکیل شده اند. به همین دلیل نباید هنگام عمل بینی گوشتی ، تغییرات زیادی روی بافت ها اعمال شوند. بدین جهت می توان گفت عمل دماغ گوشتی به صورت طبیعی ، بهترین تکنیک برای این نوع از بینی ها خواهد بود. چرا که با حفظ ساختار اصلی ، ایرادات و ناهنجاری های موجود برطرف می شوند.

آیا سن در نتیجه جراحی بینی طبیعی تاثیر گذار است ؟

بی شک همه شما میدانید بینی عضوی است که پس از تولد ، تا زمان بلوغ به رشد خود ادامه می دهد ؛ بنابراین به توصیه بهترین جراح بینی طبیعی تهران ، بهتر است بعد از این دوره برای عمل بینی طبیعی اقدامات لازم انجام شود. چرا که اگر قبل از تکمیل دوره رشد ، بینی عمل شود ، ممکن است پس از جراحی تغییراتی بر روی آن پدیدار شده و نتیجه طبیعی و نچرال رینوپلاستی ، دگرگون شود.

چگونه برای عمل بینی طبیعی آماده شویم ؟

بمنظور کمک به خلق نتیجه بهتر از این نوع فرایند زیبایی ، اقداماتی وجود دارد که باید از زمان معین منتهی به روز جراحی بینی طبیعی، آنها را انجام دهیم. پزشک در خصوص راهنمایی های مربوط به آمادگی قبل از عمل در جلسه مشاوره، به ما توصیه می کند که مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون، از قبیل آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E، مکمل ها و هر آنچه که تاثیر رقیق کنندگی خون را بر جای گذارد، متوقف کنیم.

بعلاوه، در توصیه دیگر خود به ما تاکید می کند که در صورت استعمال سیگار، حداقل دو هفته قبل از جراحی ، آن را ترک کنیم. مصرف ویتامین C، مواد غذایی حاوی مواد معدنی و آهن دو هفته قبل از جراحی بینی طبیعی ، توصیه دیگر دکتر خوب جراحی بینی طبیعی در تهران به بیمار است. حدوداً 8 ساعت قبل از جراحی لازم است چیزی نخوریم و ننوشیم. علت منع نوشیدن و خوردن، پیشگیری از اختلالاتی است که در فرایند بیهوشی اتفاق می افتد. در صورت عدم رعایت این نکته، پزشک، عمل شما را لغو خواهد کرد.

مشاوره قبل از عمل بینی طبیعی

جلسه مشاوره از چشم انداز بسیاری از جراحان بینی طبیعی باتجربه و متبحر، از جمله دکتر آتوسا ضیغمی بهترین جراح بینی طبیعی در تهران، یک جلسه ارزشمند محسوب می شود. از میان فاکتورهایی که این جلسه را به یک نشست مهم تبدیل می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دکتر عمل بینی طبیعی در تهران ، سابقه پزشکی بیمار را بررسی کرده و ارزیابی جامعی را با هدف کمک به شناسایی و مدیریت بهتر خطرات بالقوه مرتبط با جراحی بینی طبیعی در بیمار، انجام می دهد.
  2. متخصص جراحی بینی طبیعی در تهران درباره نتایج مطلوب بحث کرده و بهترین روش را برای دستیابی به آن پیشنهاد می کند. او با بهره گیری از تکنیک های گوناگون یا حتی پیشنهاد استفاده از ایمپلنت، بهترین طرح را برای دستیابی به بهترین نتیجه ای که به دنبال آن هستید، ترسیم می نماید.
  3. در طول جلسه مشاوره، در خصوص هزینه و گزینه های پرداخت بحث می شود.
  4. در برخی موارد، روند جراحی از نظر روحی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد. صحبت کردن با یک پزشک متعهد می تواند از نظر روانشناختی، بیمار را در شرایط بهتری قرار داده و به بیمار در کنترل دغدغه های مربوط به فرایند کمک کند. در واقع در این شرایط پزشک با همراهی بیمار در طول فرایند، نقش یک پشتیبان را در گذر از یک تجربه جدید برای بیمار ایفا می کند.

روند عمل طبیعی بینی

جراحی بینی طبیعی در بیمارستان یا کلینیک قابل اجرا بوده و به عنوان یک روند درمانی سر پایی محسوب می شود. پزشک از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی برای اجرای روند استفاده می کند. اگر اصلاحات لازم  ، ساده باشد ، نچرال رینوپلاستی اغلب تحت بی حسی موضعی انجام می شود.  در صورت پیچیده بودن روند ، پروسه تحت بیهوشی عمومی انجام می پذیرد. پس از این مرحله ، جراح برش هایی را در بین دو سوراخ و در داخل سوراخ های بینی ایجاد می کند. وی پوست را از غضروف یا استخوان جدا کرده و کنار می زند . سپس شروع به شکل دادن می کند. اگر بینی جدید شما به غضروف جهت تقویت ساختار نیاز داشته باشد ، دکتر خوب جراحی بینی طبیعی از بخش های دیگر بدن مثل گوش یا دنده برای پیوند زدن یا گرافت غضروف به بینی استفاده می کند. البته غضروف دنده نسبت به غضروف گوش ترجیح داده می شود. چون غضروف گوش دارای انحنا بوده و در مقایسه با غضروف دنده ، انعطاف پذیری آن کمتر است.

گاهی نیز از ایمپلنت یا پیوند استخوان استفاده می شود . همه این ها به نیاز بینی که توسط بهترین جراح بینی طبیعی در تهران تشخیص داده می شود، بستگی دارد و برای اجرای هر یک ، بر اساس صلاحدید پزشک ، تکنیک های بخصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. روند رینوپلاستی معمولاً بین یک تا دو ساعت طول می کشد . در صورت پیچیده بودن روند ، عمل طولانی تر خواهد بود. ریکاوری بعد از عمل بینی طبیعی ، پزشک یک اسپلینت فلزی یا پلاستیکی را بر روی موضع جراحی شده قرار می دهد. این اسپلینت به بینی کمک می کند تا در حین بهبود ، شکل جدید خود را حفظ کند. گاهی پک های بینی یا اسپلینت ها در داخل آن هم قرار داده می شوند. هدف از قرار دادن آنها در داخل دماغ ، پایدار نمودن سپتوم می باشد که بخشی از بینی در بین سوراخ ها محسوب می شود.

عمل بینی طبیعی

شما در اتاق ریکاوری حداقل برای چند ساعت تحت مراقبت قرار می گیرید. اگر همه چیز خوب پیش برود ، می توانید در همان روز جراحی ، مرکز درمان را به مقصد منزل ترک کنید. برای کاهش خونریزی و تورم ، از شما خواسته می شود تا در زمان خوابیدن سر خود را در موقعیت بالاتر از قفسه سینه قرار دهید. از بیماران خواسته می شود تا به مدت یک هفته برای برداشته شدن اسپلینت و پانسمان دست نگه دارند. معمولاً در جراحی دماغ از بخیه های جذبی استفاده می شود این بدان معناست که بخیه ها نیازی به کشیده شدن ندارند.

اگر بخیه ها جذبی نباشند ، شما باید بعد از یک هفته مجدداً برای کشیدن بخیه ها به بهترین دکتر عمل بینی طبیعی تهران مراجعه کنید. طی چند روز بعد از جراحی، ترشحات و خونریزی را تجربه خواهید کرد. یک پد در زیر بینی برای جذب این ترشحات و خونریزی ملایم قرار داده می شود. شما می توانید در زمان آغشته شدن گاز استریل به خون ، آن را تعویض کنید.

بهترین جراح بینی طبیعی در تهران

یکی از پر اهمیت ترین فاکتورهایی که باید در فرایند عمل به سبک طبیعی و نچرال ، مد نظر قرار داده شود، انتخاب جراح خوب برای عمل بینی طبیعی در تهران است. بیمار باید به آن، بعنوان یک پروسه تحقیقاتی نگاه کند، که مستلزم صرف نمودن وقت بوده و به هیچ عنوان نباید در آن عجله یا بی دقتی نمود. در دهه های اخیر تعداد جراحان رینوپلاستی ، افزایش یافته و در نتیجه فرایند انتخاب بهترین را اندکی حساس تر نموده است. در اینجا با معرفی برخی فاکتورها، قصد داریم تا شما را در مسیر یافتن بهترین جراح بینی طبیعی همراهی نماییم.

  • شما می توانید با مشاهده گالری عکس های قبل و بعد از عمل سایر بیماران جراحی شده به دست پزشک بالقوه تان، سطح کیفیت کار او را محک بزنید. این کار در زمان حضور در جلسه مشاوره یا مراجعه به صفحه اینستاگرام پزشک، قابل اجرا می باشد.
  • پزشکی را انتخاب کنید که اهمیت دادن به سلامت و منافع بیمار، برای او در الویت بوده و تنها منافع شخصی خود را مد نظر قرار ندهد.
  • یک دکتر خوب عمل بینی طبیعی در تهران ، علاوه بر خلق ظاهری زیبا در دماغ ، مشکلات فانکشنال یا عملکردی بیمار را نیز درمان می کند.
  • در جلسه مشاوره، یک پزشک متعهد و مسئولیت پذیر، برای گوش کردن به دغدغه های بیمار خود و آشنا شدن با ایده و هدف بیمار، وقت گذاشته و بر اساس آن، بهترین طرح درمان را که بتواند اهداف بیمار را تا حد امکان محقق کند، ترسیم می نماید.
  • وی تنها بر روی زیبایی عضو متمرکز نمی شود و به دلیل برخورداری از سطح دانش وسیع هم از نظر علمی و هم از جنبه هنری، نتیجه ای را خلق می کند که در واقع باید نام یک اثر هنری را بر روی آن گذاشت.

دکتر ضیغمی، با برخورداری از تمام موارد فوق الذکر، با اجرای رویکرد بسته راینوپلاستی ، دوره نقاهت را برای بیمار خود کوتاه تر کرده و در عین خلق نتیجه ای فوق العاده، بهترین گزینه را برای بیمارانی که زندگی پرمشغله ای را مدیریت می کنند، اجرا می نماید.

حال ، یک جراح خوب بینی در تهران برای خلق یک بینی طبیعی مردانه ، چه اقداماتی را باید انجام دهد ؟

  • رعایت تناسب بین لب و بینی : عمل بینی طبیعی در میان مردان و زنان ، متفاوت است. یکی از این تفاوت ها به زاویه بین لب و دماغ نسبت داده می شود. این فاصله در زنان ، در مقایسه با مردان ، بیشتر است.
  •  قوس یا کمان روی پل بینی : یکی از ویژگی های بینی طبیعی ، کمان صاف و اصطلاحاً بدون قوس بر روی پل می باشد. هر قدر این قوس بیشتر شود ، بینی از مدل طبیعی فاصله گرفته و به سمت مدل فانتزی و نیمه فانتزی پیش می رود.
  •  اندازه بینی : یکی دیگر از فاکتورهایی که در خلق بینی طبیعی مردانه ، پزشک مورد توجه قرار می دهد ، اندازه می باشد. اندازه بینی باید به میزانی تغییر داده شود که هارمونی خود با سایر اجزای صورت را از دست ندهد. کوچک کردن بیش از حد دماغ باعث می شود که بر روی یک صورت مردانه ، جذابیتی نداشته باشد.

عمده ترین هدفی که در فرایند عمل بینی طبیعی دنبال می شود ، رفع ایرادات فانکشنال و ظاهری این اندام می باشد. رفع ایرادات فانکشنال به درمان مشکلات در تنفس از راه بینی مربوط شده و ایرادات ظاهری نیز دامنه وسیعی از قبیل بدشکلی ، قوز دار بودن ، بزرگ یا بسیار کوچک بودن ، انحراف ، افتادگی نوک ، پهن بودن پره ها و بسیاری موارد دیگر را در بر می گیرد. قطعاً برای رفع این ایرادات در سطحی رضایت بخش ، سپردن فرایند جراحی به دست یک جراح صاحب تجربه و ماهر را می طلبد. یک دکتر خوب عمل طبیعی بینی در تهران ، با ترکیب علم و هنر ، علاوه بر رفع ایرادات عملکردی بینی ، مشکلات مربوط به زیبایی آن را نیز رفع نموده و بینی را متناسب با استاندارد طلایی ، خلق می نماید. منظور از استاندار طلایی ، زیبایی است که جلوه های آن در ترکیب با سایر اندام های مرتبط با بینی در صورت ، نمایان شود و در نهایت نتیجه ای را به دست دهد که بر روی صورت کاملاً طبیعی به نظر برسد.

🌟 رضایت بیمار از عمل بینی طبیعی در تهران توسط دکتر ضیغمی

مزایای عمل بینی طبیعی

  • نتایج طبیعی : بسیاری از تغییرات که پزشک در بینی بیمار خود ایجاد می کند، با هدف خلق نتیجه ای طبیعی انجام می پذیرد. دکتر ضیغمی، با به کار گیری تجربه خود، شکل ظاهری را به شکلی تغییر می دهد که در هارمونی کامل با سایر بخش های صورت بوده و ویژگی های دیگر صورت را دستخوش تغییرات ناخوشایند قرار نمی دهد.
  • بهبود شکل ظاهری بینی : رینوپلاستی طبیعی ، شکل ظاهری این اندام را به گونه ای تغییر می دهد که جذاب تر و زیباتر به نظر برسد. برخی از روش های به کار برده شده در روند جراحی بینی طبیعی ، شامل موارد زیر می باشد:
  1. بهبود پهنای
  2. تنظیم ارتفاع پل
  3. بهبود برجستگی
  4. اصلاح نوک
  5. تنظیم سوراخ های
  • خلق تعادل بهتر در صورت : یکی دیگر از مزایای عمل بینی طبیعی ، توانایی آن در خلق تعادل در میان تمام اجزای صورت می باشد. یک دکتر خوب رینوپلاستی نچرال با بازسازی بینی و اصلاح پل، نوک و میزان برآمدگی ، آن را در موقعیتی متناسب با سایر بخش های صورت قرار می دهد.

دغدغه های مربوط به جراحی بینی طبیعی

  • جای زخم

یکی از دغدغه های مربوط به دوره بعد از عمل ، جای زخم می باشد. در اینجا این نوید را به شما می دهیم که دکتر ضیغمی با استفاده از تکنیک بسته، هیچگونه جای نگرانی در خصوص بر جای ماندن جای زخم یا اسکار بر جای نمی گذارد. در تکنیک بسته، تمام برش ها در داخل ایجاد شده و در خارچ از بینی، هیچگونه برشی ایجاد نخواهد شد.

  • هزینه عمل

هزینه جراحی بینی طبیعی در بیماران مختلف، متفاوت است. دامنه تغییرات موردنیاز در بینی هر بیمار، کاملاً منحصر به فرد می باشد. برخی بیماران به تغییرات کلی و گسترده و برخی دیگر، به تغییرات و اصلاحات جزئی نیاز دارند. پزشک در طول جلسه مشاوره در خصوص هزینه نهایی عمل بینی طبیعی در تهران ، اطلاعات کامل را در اختیار قرار می دهد.

  • درد

جراحی بینی طبیعی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود. بنابراین بیمار در طول روند، هیچگونه دردی را تجربه نمی کند. بعد از روند، در پی از بین رفتن تاثیرات داروهای بیهوشی یا بی حسی، بیمار انداکی درد را تجربه خواهد کرد. البته، پزشک برای مدیریت کردن درد در طول این دوره، داروهای مسکن را برای بیمار خود تجویز می کند.

عمل بینی طبیعی

بعد از جراحی بینی طبیعی ، چرا و چگونه به بینی چسب بزنیم ؟

چسب زدن بعد از جراحی بینی طبیعی ، با هدف کنترل تورم یا ادم انجام می شود. بعد از این پروسه، بینی خصوصاً در ناحیه نوک آن متورم است و چسب زدن به آن می تواند فشار ملایمی را به پوست وارد کرده و از باز شدن و انبساط پوست و بافت نرم جلوگیری نماید. بعلاوه، بعد از این عمل، شکل چارچوب بینی که شامل بافت استخوانی و غضروفی در این اندام می باشد، تغییر داده شده است. چسب زدن به پوست بینی که تحت عمل طبیعی قرار گرفته است، کمک می کند تا با شکل جدید، سازگار شود.

در فرایند چسب زدن، تکنیک های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در یک تکنیک، یک تکه نوار چسب بر روی بخش فوقانی نوک بینی چسبانده شده و سپس نوار چسب های بعدی به آرامی و با ملایمت، به صورت همپوشانی شده، بر روی یکدیگر چسبانده می شوند. در نهایت، یک تکه چسب به شکل U از زیر بینی به طرفین پل بینی چسبانده می شود. دوره چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی طبیعی ، حداقل دو هفته می باشد. در طول این دو هفته، چسب زدن به بینی، شکل گیری و کاهش یافتن تورم را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است. از هفته دوم به بعد، چسب زدن به بینی ، عملاً هیچ تاثیری را بر جای نخواهد گذاشت.

یکی از مزیت های چسب زدن بعد از جراحی بینی طبیعی این است که در این دوره حساس، می تواند بعنوان یک زنگ خطر یا هشدار به اطرافیان عمل کرده و آنها را از وارد آوردن هر گونه ضربه ناخواسته، به بینی و آسیب دیدن این اندام تازه عمل شده و حساس باز دارد.

نمونه کارهای بهترین دکتر عمل بینی طبیعی در تهران

علت محبوبیت مدل بینی طبیعی

مدل بینی طبیعی، جزو آندسته از مدل هایی است که افراد بسیاری طالب داشتن آن هستند و از بهترین جراح تهران  تقاضا می کنند که بینی آنها را با مدل طبیعی عمل کند. علت این است که این افراد دوست دارند علاوه بر داشتن یک بینی بی عیب و نقص هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد، علائم قرار گرفتن تحت عمل مثل قوس دار بودن بیش از حد پل یا سربالا بودن نوک ، در بینی آنها وجود نداشته باشد. مدل طبیعی، بعنوان محبوب ترین مدل بینی در میان زنان و مردان شناخته شده است.

عمل بینی طبیعی مدرن

عمل زیبایی دماغ ، بر خلاف تصور بسیاری دارای قدمت و تاریخچه دیرینه بوده و در طول سال ها با تحولات رخ داده در تکنولوژی و ظهور تکنیک های مختلف ، تغییرات بسیاری را یافته و امروزه ، با رسیدن به این درجه پیشرفت خود ، تحت عنوان عمل مدرن معرفی شده است. مدل بینی طبیعی مدرن نیز قاعدتاً فرایندی را در بر می گیرد که در آن از تکنیک های مدرن و به روز دنیا ، برای خلق یک بینی طبیعی ، استفاده می شود. تکنیک هایی که در طول آن ، با استفاده از ابزار مختلف ، گرافت ها و تکنیک های مختلف ، امکان تغییر شکل دادن بینی تا رسیدن به نتیجه مطلوب ، فراهم می شود.

در گذشته ، جراحی بینی طبیعی ، بر اساس یک الگوی ثابت کوکی کات ، انجام می شد. به همین دلیل در برخی دماغ ها که از ویژگی های لازم برای قرار گرفتن تحت جراحی با استفاده از این تکنیک ، برخوردار نبودند ، مشکلات متعددی از قبیل افتادگی بینی ، دفرمه شدن آن ، بروز مشکلات تنفسی و بسیاری موارد دیگر ، اتفاق می افتاد. امروزه به مدد ظهور تکنولوژی های مدرن ، امکان عمل ، تحت مدل های مختلف با قدرت ماندگاری و ثبات بالا ، مهیا گردیده است.

جراحی بینی طبیعی دخترانه

منظور از مدل عمل بینی طبیعی دخترانه این است که در طول اجرای فرایند ، اقداماتی بر روی بینی دختر خانم ها انجام شود که علاوه بر رفع مشکلات عملکردی ، زیبایی هایی در بینی دختر خانم خلق شود که برازنده صورت ظریف و زیبای دخترانه آنها باشد. جراح با در نظر گرفتن تمام ویژگی های صورت دخترانه که اغلب از ظرافت های خاصی برخوردارند ، تغییراتی را در موقعیت و اندازه ایجاد می کند ، که زیبایی یک چهره دخترانه را چند برابر می نماید.

در مدل طبیعی دخترانه ، زاویه بین بینی و لب بالا ، معمولاً در 90 تا 100 درجه تنظیم شده و قوس روی آن بسیار ملایم بوده و در مقایسه با فرم عروسکی و نیمه فانتزی که مدل محبوب اکثر دختر خانم ها است ، کمتر می باشد. مزیت مدل بینی طبیعی دخترانه در مقایسه با دو مدل فوق الذکر این است که هیچگونه علائمی از تحت عمل قرار گرفتن ، در آن قابل مشاهده نبوده و آنگونه به نظر می رسد که گویی بینی از همان ابتدا به طور مادرزادی به همین شکل زیبا بوده است.

جراحی بینی طبیعی مردانه

عمل جراحی دماغ یکی از پر طرفدارترین روندهای زیبایی می باشد. زیبایی برای بینی دارای یک استاندارد ثابت نبود و در یک مجموعه ، به همراه سایر ویژگی های صورت ، نمایان می شود. برای مثال شاید بینی عروسکی ، به تنهایی ، یک مدل بینی زیبا محسوب شود ولی زمانیکه همین مدل ثابت ، بر روی صورت بیماران مختلف اجرا می شود ، می بینیم که بر روی صورت برخی بسیار برازنده و زیبا بوده و بر روی صورت برخی دیگر ، انصافاً باید واژه زشت را برای آن به کار برد. در میان مردان ، آنچه می توان به عنوان یک ویژگی تقریباً مشترک مورد اشاره قرار داد ، این است که اکثر آقایانی که برای انجام پروسه و رفع ایرادات ظاهری و فانکشنال بینی خود اقدام می کنند ، موکداً اصرار دارند که بینی آنها ، به گونه ای عمل شود که طبیعی به نظر برسد.

عمل بینی طبیعی زنانه

جنسیت اغلب نقش مهمی را در نوع جراحی پلاستیک صورت ایفا می کند. به همین دلیل رعایت ویژگی های مربوط به جنسیت یک الزام مهم در طول فرایند رینوپلاستی طبیعی مثل سایر انواع راینوپلاستی محسوب می شود. هدف اصلی در زمان کار بر روی یک بینی زنانه، تنها خلق یک بینی کوچک رو به بالا نیست بلکه باید تغییرات زیبایی خلق شود که با ویژگی های خاص صورت یک بیمار زن، هارمونی کاملی داشته باشد. عمل بینی طبیعی زنانه یک روند ظریف با حساسیت بالا است و به همین دلیل انتخاب یک جراح صاحب تجربه برای خلق یک نتیجه ستودنی و تحسین برانگیز الزامی می باشد.

راهنمای کامل مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی از روز اول تا روز برداشتن گچ بینی

  1. چند ساعت بعد از جراحی ، آماده می شوید تا از بیمارستان مرخص شوید. پرستار به شما کمک می کند تا قدم بزنید ، مقداری مایعات بنوشید و در صورتی که علائمی از حالت تهوع و استفراغ در شما وجود نداشت و سلامت عمومی تان در شرایط نرمال بود ، به منزل عزیمت می کنید.
  2. بعد از بازگشت به منزل ، سعی کنید در زمان خواب در حالت نیمه نشسته باشید ، به این معنی که با قرار دادن چند بالش ، سر خود را اندکی بالا بیاورید.
  3. هر دو الی سه ساعت یکبار ، از جا بلند شوید و چند قدم بزنید.
  4. حتماً مایعات خنک بنوشید و سوپ میل کنید. می توانید غذاهای نرمی که نیاز به جویدن زیاد ندارند را نیز در برنامه غذایی تان بگنجانید.
  5. به مدت 48 ساعت بر روی محل جراحی شده ، کمپرس سرد قرار دهید. هرگز از کمپرس گرم استفاده نکنید.
  6. جز در صورت توصیه توسط بهترین جراح تهران ، نیازی نیست آب نمک غرغره کنید.
  7. تب ملایم بعد از عمل بینی طبیعی ، کاملاً نرمال است و با نوشیدن مایعات ، رفع می شود.
  8. ریزش اشک از چشم ها نیز کاملاً طبیعی است.
  9. سوزش گلو نیز طبیعی بوده و با نوشیدن مایعات خنک ، شیر گرم به همراه عسل رفع می شود.
  10. بهتر است در زمان عطسه کردن ، دهان خود را کاملاً باز کنید.
  11. از مصرف کپسول ژلوفن در طول هفته اول بعد از جراحی خودداری کنید. این دارو باعث تشدید خونریزی می شود.
  12. از فین کردن خودداری کنید.
  13. تا زمانی که از بینی شما ترشحات خون آلود خارج می شود ، می توانید پانسمان زیر بینی را تعویض کنید.
  14. گچ تا یک هفته دست نخورده باقی می ماند. از دست کاری کردن آن خودداری کنید.
  15. زیاد استراحت کنید و از انجان فعالیت های فیزیکی سنگین و رابطه جنسی تا دو هفته خودداری کنید.
  16. می توانید دندان هایتان را به آرامی مسواک بزنید.
  17. از مکالمات تلفنی طولانی به مدت حداقل دو هفته خودداری کنید.
  18. تا دو هفته پس از عمل بینی طبیعی از بلند خندیدن خودداری کنید. لباس هایی بر تن کنید که از جلو با دکمه یا زیپ بسته شوند. از پوشیدن لباس هایی که در زمان تعویض ، به روی بینی کشیده می شوند ، خودداری کنید.
  19. برای شستن موها ، به روش شستشوی مو در آرایشگاه ، مراقب باشید صورت تان خیس نشود.
  20. در روزی که قرار است گچ برداشته شود ، قبل رفتن به مطب پزشک ، حمام کنید و اجازه بدهید آب به طور کامل بر روی گچ جریان پیدا کند. این به جدا شدن بهتر گچ کمک می کند.

✨ رضایت زیباجو از عمل بینی طبیعی در تهران

دستورات دارویی بعد از جراحی طبیعی بینی

  1. شش ساعت بعد از مرخص شدن از محل درمان ، آنتی بیوتیک مصرف کنید و این کار را هر شش ساعت یک بار تا زمان اتمام آنتی بیوتیک تجویز شده ، ادامه دهید.
  2. هر 12 ساعت یک بار یک آنتی هیستامین مصرف کنید.
  3. هر شش ساعت یک بار در صورت نیاز ، یک قرص مسکن مصرف کنید.
  4. بعد از برداشتن تامپون ، فنیل افرین را در سرم شستشو بچکانید. محلول را با سرنگ بدون سوزن برای شستشوی داخل بینی ، 4 الی 5 بار در روز مورد استفاده قرار دهید. بعد از شستشو ، از فین کردن و استفاده از گوش پاک کن خودداری کنید. بعد از برداشتن تامپون ، همچنان احساس گرفتگی در بینی خواهید داشت. این حالت طبیعی بوده و به دلیل تورم و وجود لخته های خون می باشد. بینی تان را دستکاری نکنید.

توصیه های مربوط به برداشتن گچ بینی بعد از عمل بینی طبیعی

  1. بعد از برداشتن گچ ، بینی تا چند ماه متورم است. در واقع ، تورم برای رفع کامل ، به یک سال زمان نیاز دارد. در طول چند ماه اول بعد از عمل طبیعی دماغ، تورم نامتقارن در طرفین بین ، کاملاً طبیعی است.
  2. نگران تورم و بی رنگ شدن پلک ها و لب بالا نباشید. این حالت در طول یک دوره 2 الی 3 هفته ای از بین می رود.
  3. پس از برداشتن بخیه ، توصیه می شود که هر شب بر روی لکه ها به مدت چند ماه بعد از جراحی بینی طبیعی ، لوسیون ضد اسکار استعمال کنید.
  4. بعد از برداشتن پانسمان ، می توانید آرایش کنید.
  5. به مدت 6 هفته پس از عمل بینی طبیعی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. حرارت باعث تورم بینی تان می شود.
  6. بعد از 6 هفته می توانید شنا کنید. از شیرجه زدن خودداری کنید.
  7. از هفته چهارم به بعد می توانید پیاده روی را آغاز کنید.
  8. در طول یک سال اول بعد از جراحی بینی طبیعی ، از حمام آفتاب و سولاریوم خودداری کنید.

رینوپلاستی نچرال با لیزر ممکن است ؟

یک مسئله ای که امروزه بسیار به گوش میخورد عمل نچرال بینی با لیزر است. لیزر فناوری بسیار پرکاربرد در حوزه پزشکی است ؛ چه زیبایی ، چه درمانی و خیلی ها امیدوارند که این تکنولوژی در زمینه جراحی دماغ نیز قابل استفاده شود. شایان ذکر است تا به الان نه جراحی بینی طبیعی با لیزر و نه هیچ یک از دیگر انواع جراحی بینی ، انجام پذیر نیستند. بافت های دماغ بسیار حساس بوده و احتمال دارد لیزر به آن ها آسیب بزند. بنابراین برای رینوپلاستی با لیزر ، لازم است دقت این فناوری از چیزی که هست هم بالانر رود. بدین ترتیب متقاضیان باید بدانند که تا به اکنون ، چنین امری تحقق پیدا نکرده است.

هزینه عمل بینی طبیعی در تهران

هزینه رینوپلاستی به نوع بینی و دامنه تغییرات مورد نیاز بر روی آن وابسته است. بنابراین، هزینه نهایی را می توان بعد از آزمایش کامل ، وضعیت فعلی پوست، غضروف، استخوان ها، سپتوم و محور بینی، اندازه و بسیاری فاکتورهای دیگر در طول جلسه مشاوره مشخص نمود. هزینه عمل بینی طبیعی تنها به هزینه جراحی محدود نمی شود و هزینه های دیگر از قبیل هزینه خدمات ارائه شده توسط کلینیک یا بیمارستان و هزینه های بیهوشی را نیز شامل می گردد. با توجه به اینکه هزینه، یکی از دغدغه های هر فرد در زمان تصمیم گیری برای بهره مند شدن از مزایای یک فرایند زیبایی محسوب می شود، پزشک بعنوان یک مشاوره همراه و همدل، اطلاعات دقیقی را در این خصوص در طول جلسه مشاوره با بیمار در اختیار او قرار می دهد.

سوالات متداول جراحی بینی طبیعی