عمل بینی استخوانی ، عمل جراحی است که بر روی بینی هایی که دارای برجستگی بر روی پل بینی می باشند انجام می شود. این استخوان موجود بر روی پل بینی، باعث ایجاد یک شکل محدب و شکل ظاهری شبیه به قوز در بینی می شود. بسیاری از زیبا جویان مراجعه کننده به دکتر ضیغمی برای عمل بینی ، به دلیل رنج بردن از وجود این برآمدگی بر روی پل بینی خود، به وی مراجعه می نمایند. این برآمدگی از نظر اندازه در افراد مختلف، متفاوت می باشد و در نتیجه روش های به کار برده شده برای درمان این بدشکلی یا برداشتن این برامدگی نیز در زیباجویان مختلف، متفاوت می باشد. شاید اکنون که قصد قرار گرفتن تحت جراحی بینی را دارید از خودتان بپرسید آیا بینی من استخوانی است؟ یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند شما را در انجام هر روند عمل از جمله روندهای زیبایی کمک کند، کسب اطلاعات هر چه بیشتر در آن زمینه و مهم تر از آن یافتن یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد و معتبر می باشد که بتواند صادقانه شما را در این مسیر راهنمایی کرده و اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما زیباجویان قرار دهد. پس در ادامه با ما باشید تا دکتر آتوسا ضیغمی شما را با آنچه برای کسب بهترین نتیجه از عمل بینی استخوانی در تهران به آن نیاز دارید آشنا کند.

عمل بینی استخوانی

ویژگی های بینی استخوانی

ساختار و شکل بینی را می توان شبیه به یک هرم کوتاه در نظر گرفت. بینی استخوانی بر خلاف بینی گوشتی، دارای پوست نازک تری بوده و در مقایسه با بینی گوشتی، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است. بنابراین، جراح بینی از قدرت مانور بیشتری برای تغییر شکل بینی برخوردار می باشد و اغلب نتیجه جراحی بر روی بینی های استخوانی، در مقایسه با بینی های گوشتی، بهتر می باشد. یک جراح بینی خوب می تواند مشکلات بینی استخوانی را تمام و کمال رفع کند.

بینی های کج و بینی های عقابی در خانواده بینی های استخوانی گنجانده می شوند. در این حالت، جراح بیشتر پل بینی را مورد تاکید قرار می دهد. نوع پوست و انعطاف پذیری آن نقش مهمی در عمل ایفا می کند. بر حسب نوع بینی، گاهی غضروف به ساختار بینی اضافه می شود و گاهی بخشی از غضروف از ساختار بینی حذف می شود.

مزایای عمل بینی استخوانی

دلایل متعددی وجود دارد که افراد را به سمت بهره مند شدن از مزایای بیشمار جراحی بینی استخوانی ترغیب می کند. بهبود شکل ظاهری بینی اعتماد به نفس را افزایش می دهد و بهبود عملکرد بینی باعث تجربه کردن تنفسی راحت تر می گردد. اگر تصمیم گرفته اید که تحت عمل بینی استخوانی در تهران قرار بگیرید بهتر است با برخی از مزایای بیشمار این فرایند جراحی آشنا شوید تا به پشتوانه آن، قدم های راسخ تری را در این مسیر بردارید.

  • بهبود تنفس
  • بالا رفتن اعتماد به نفس
  • رفع مشکلات سینوسی
  • درمان خرخر
  • برخورداری از یک بینی زیبا و برازنده چهره

مدل های عمل بینی استخوانی

  • بینی طبیعی

یکی از مهم ترین فاکتورها در جراحی دماغ، خلق هارمونی و توازن بین بینی، صورت و دیگر بخش های صورت بعد از جراحی زیبایی بینی می باشد. معمولاً افرادی که بعد از عمل جراحی ، بین بینی و صورت آنها هارمونی ایجاد می شود، احساس خوبی نسبت به چهره خود دارند. دستیابی به یک چهره طبیعی بعد از عمل جراحی بینی استخوانی، یک کار هنری در جراحی محسوب می شود. بنابراین داشتن قابلیت و توانایی خلق بینی استخوانی نچرال طی عمل بینی طبیعی ، به مهارت و تجربه جراح نسبت داده می شود.

  • بینی پاپیت یا عروسکی

ویژگی های بینی های عروسکی، نوک بینی رو به بالا، وجود یک قوس بر روی بینی و اندازه کوچک آن می باشد. بینی های استخوانی، داوطلب خوبی برای رینوپلاستی پاپیت هستند، چون ویژگی منحصر به فرد این نوع بینی ها به جراح اجازه می دهد تا تغییرات زیادی را در بینی خلق نماید. بنابراین می توان گفت که افراد دارای بینی هایی با الگوی استخوانی، بر خلاف افراد دارای بینی های گوشتی، در صورت انتخاب مدل بینی عروسکی یا پاپیت، از نتیجه مطلوب تری برخوردار می شوند.

لازم به ذکر است که تفاوت آشکار بین بینی های عروسکی، فاصله بین نوک بینی و لب بالایی می باشد. این فاصله بین 90 تا 95 درجه در بینی های طبیعی، و 105 تا 115 درجه در بینی های عروسکی یا پاپیت می باشد . ویژگی پوست و کشش آن نیز یکی از فاکتورهایی است که باید در طول عمل بینی استخوانی در نظر گرفته شود.

در بینی های گوشتی، فشار اندکی بر روی پوست وجود داشته و در نتیجه، ثمره عمل بینی گوشتی در خصوص مشخصه های مربوط به پوست، به اندازه بینی های استخوانی، مطلوب نمی باشد. البته اگر بینی شما گوشتی است و قصد انجام عمل زیبایی بینی بر روی آن را دارید، یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید مورد توجه ویژه قرار دهید، سپردن جراحی به دست یک جراح بسیار ماهر و صاحب تجربه است.

قوز یکی از ایرادات بینی استخوانی

یکی از ویژگی های بینی استخوانی وجود قوز بر روی پل بینی می باشد. این قوز، برامدگی است که به شکل یک ناهمواری در شیب پل بینی تا نوک آن، شکل گرفته است. بخش عمده ساختار قوز بینی، غضروف می باشد که نمای نیمرخ را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، قوز، قابل رویت ترین ایراد بینی از نمای نیمرخ محسوب می شود که حقیقتاً تاثیر نامطلوبی بر روی اعتماد به نفس در تعاملات فرد با دیگران بر جای می گذارد.

 علت ایجاد قوز چیست؟

اکثر قوزهای بینی، جنبه وراثتی دارند. گاهی یک ضربه فیزیکی وارد آمده به بینی می تواند ناهماهنگی را در ساختار غضروف و استخوان بینی ایجاد نموده و نهایتاً منجر به شکل گرفتن قوز بینی شود. صرفنظر از علت ایجاد قوز بینی، این مشکل، با کمک رینوپلاستی، قابل درمان می باشد.

چگونگی برداشته شدن قوز از روی بینی استخوانی

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از ویژگی های بارز بینی های استخوانی، وجود برآمدگی یا اصطلاحاً قوز بر روی پل بینی می باشد. رایج ترین روش استفاده شده برای برداشتن قوز بینی، استفاده از ابزاری به نام اوستئوم می باشد. اوستئوم ابزاری است که دارای قابلیت برش دادن استخوان بوده و اغلب شبیه به یک قلم می باشد. اوستئوم طی عمل بینی استخوانی در زیر پوست وارد می شود و به آرامی استخوان برآمده اضافی را جدا می کند. در نتیجه انحنای بینی از نمای نیم رخ، اصلاح می شود. در مواردی که در آن قوز بینی بسیار کم است، جراح بینی استخوانی می تواند از یک سوهان پزشکی برای برداشتن کل برآمدگی روی پل بینی بدون نیاز به اوستئوم، استفاده کند.

عمل بینی استخوانی

چه کسانی داوطلب ایده آل برای جراحی بینی استخوانی هستند؟

یک داوطلب خوب برای عمل بینی استخوانی در تهران فردی است که دارای اهداف مشخص و ویژه ای بوده و دقیقاً بداند که از ایجاد این تغییر در صورت خود چه هدفی دارد. داوطلب خوب دارای انتظارات منطقی بوده و درباره آنها با جراح خود گفتگو می کند. سن یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود. شما تنها زمانی می توانید از عمل بینی استخوانی خود بهره مند شوید که رشد بینی تان به مرحله تکامل رسیده و بینی شما دیگر تغییر نخواهد کرد. به همین دلیل است که جراحان بینی، عمل جراحی بینی استخوانی را برروی بینی افراد جوان تر از 15 یا 16 ساله انجام نمی دهند. همچنین شما باید از نظر فیزیکی نیز سالم باشید و نباید دچار یک مشکل پزشکی باشید چون ابتلا به یک بیماری یا مشکل پزشکی می تواند در طول روند، اختلالاتی را ایجاد کند. سیگار کشیدن، خطر یک روند بهبود ضعیف را به دنبال دارد. بنابراین بهترین داوطلب، افراد غیر سیگاری محسوب می شوند.

کلیاتی درباره عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی را می توان تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام داد. روش های متعددی برای کاهش دادن پهنای استخوان بینی وجود دارد. رایج ترین آنها برش استخوان های جانبی و هل دادن آنها به سمت داخل، از طریق عمل بینی بسته می باشد. یک اسپلینت بینی باید حداقل به مدت 1 تا 3 هفته بعد از رینوپلاستی مورد استفاده قرار گیرد. دوره ریکاوری بعد از جراحی بینی استخوانی 1 تا 2 هفته به طول می انجامد که البته طول مدت آن به جزئیات جراحی بستگی دارد. شکل اصلی بینی بعد از گذر 3 تا 4 ماه نمایان می شود.

اقدامات قبل از عمل بینی استخوانی

  • مصرف داروهای رقیق کننده خون را دو هفته قبل از جراحی ترک کنید.
  • استعمال سیگار را دو هفته قبل و بعد از جراحی کنار بگذارید.
  • حتی المقدور از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • 6 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید.
  • تمام اقلام ریکاوری را از قبل تهیه کرده و در منزل بگذارید.
  • انتخاب جراح بینی استخوانی خوب و مجرب

انتخاب جراح بینی استخوانی

تجربه یک نکته بسیار مهم می باشد. سعی کنید جراحی را پیدا کنید که عمل های بسیاری را انجام داده باشد. می توانید به عکس های قبل و بعد از جراحی زیباجویان این جراح مراجعه نموده و کیفیت عمل بینی استخوانی او را بررسی کنید. ترجیحاً جراحی را انتخاب کنید که دارای بورد تخصصی در جراحی باشد.

همه جراحان بر روی تمام نواحی صورت کار نمی کنند. بنابراین انتخاب بهترین جراح بینی که حوزه فعالیت خود را بیشتر بر روی عمل بینی متمرکز نموده است می تواند نتیجه مطلوب تری را در بینی شما خلق نماید. همچنین داشتن تخصص در زمینه حلق و گوش و بینی و آشنایی و احاطه کامل بر روی سیستم تنفسی و ساختار های صورت نیز می تواند یک فاکتور مهم در نظر گرفته شود.

یک جراح خوب باید گزینه های منطقی را جلوی پای شما قرار دهد. همچنین سطح تعاملات او با شما باید به گونه ای باشد که در تمام طول دوره ریکاوری و فرایند بهبود، بتوانید با او ارتباط خود را حفظ کنید و در واقع او باید بعنوان یک همراه تمام عیار در طول سفر رینوپلاستی در کنار شما باشد.

بهترین جراح بینی استخوانی تهران

جستجوی بهترین جراح بینی استخوانی در زمان تصمیم گیری به قدم گذاشتن در مسیر ارتقا چهره ، پروسه ای حساس و پر چالش می باشد و اگر ساکن کلان شهری مثل تهران باشید ، این فرایند اندکی دشوار تر خواهد شد. در این بخش از مقاله دکتر آتوسا ضیغمی ، نکاتی را متذکر می شود که می تواند برای شما در هموار نمودن مسیر انتخاب یک دکتر خوب برای عمل بینی استخوانی در تهران ، مفید واقع شود.

  • مدارک پزشکی معتبر : برخورداری از مدارک پزشکی مربوطه ، تائید می کند که جراح بالقوه شما آموزش ها و دوره های لازم برای کسب مهارت های مورد نیاز جهت انجام رینوپلاستی بینی استخوانی را سپری کرده و دارنده منابع اطلاعاتی مفید در خصوص این فرایند تخصصی می باشد.
  • بورد تخصصی : برخورداری از بورد تخصصی موید گذراندن دوره های تخصصی عملی و تئوری موفقیت آمیز و کسب مهارت جراحی لازم برای انجام جراخی بینی استخوانی می باشد.
  • عدم سوء سابقه : قطعاً هیچ کس دوست ندارد عمل بینی خود را به دست جراحی بسپارد که در پرونده کاری خود دارای سوابق کاری سوء بوده است. بنابراین بررسی سابقه کاری جراح بالقوه و مشاهده سوابق درخشان و نتایج رضایت بخش از عمل بینی استخوانی در تهران ، تائیدی بر درست بودن انتخاب مان می باشد.
  • جایگاه تخصصی : به طور کلی جراحانی که در یک جایگاه یا شاخه جراحی بخصوص ، صاحب تخصص هستند ، از مهارت بیشتری در خلق نتایج جراحی مطلوب تر در آن شاخه تخصصی برخوردارند. جراحی که سابقه تعداد بسیاری جراحی بینی استخوانی موفقیت آمیز را در کارنامه حرفه ای خود ثبت کرده است ، گزینه قابل اعتماد تری به شمار می آید.
  • شهرت در میان بیماران قبلی : شاخص دیگر ارزیابی کیفیت کار یک جراح بینی استخوانی خوب ، شهرت او و اصطلاحاً زبان زد بودن مهارت و تجربه و کیفیت کار او در میان همگان است. مشاهده ریویوها منبع دیگری برای کسب اطلاعات در این خصوص می باشد.
  •  برگزاری یک جلسه مشاوره با کیفیت : صرفنظر از اینکه شما از چه ایراداتی در بینی خود گلایه دارید که انگیزه مراجعه شما به جراح بینی شده است ، جلسه مشاوره ، ملاقاتی ارزشمند برای تشخیص مشکل و ترسیم یک طرح درمان موثر و انتقال اطلاعات درباره خطرات ، مراقبت ها و نتایج قابل پیش بینی از درمان می باشد. در این جلسه ، پزشک با انتقال اطلاعاتی ارزشمند به بیمار ، به او کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه را اتخاذ نمایند. یک جراح بینی استخوانی خوب ، با آزمایش کامل بیمار خود در طول این جلسه و کسب اطلاعات کامل درباره سابقه پزشکی بیمار ، داروهای مصرفی و سایر فاکتورها ، فرایند درمانی را با بالاترین ضریب ایمنی برای بیمار خود خلق می نماید.

مشاوره قبل از عمل بینی استخوانی

جلسه مشاوره با یک گفتگو بین جراح و بیمار آغاز می شود. در طول این گفتگو بیمار درباره دغدغه ها، خواسته ها و انتظارات خود از جراحی بینی استخوانی حرف می زند. پزشک صبورانه به این صحبت ها گوش می دهد و به این ترتیب یک ارتباط همکارانه مبتنی بر اعتماد که قدم اول در دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز محسوب می شود برقرار می گردد.

پزشک اندازه، شکل، انحراف و وضعیت پوست بینی بیمار را بررسی می کند. همه این بررسی ها به صورت دستی انجام می شود. وی با استفاده از اسپکولوم ایرادات داخلی بینی و مشکلات تنفسی را نیز مورد آزمایش قرار می دهد. در نهایت ساختار صورت برای ارزیابی تناسب و هارمونی بین بینی و سایر مولفه های صورت مورد بررسی قرار می گیرد.

جراح بهترین مدل متناسب با شرایط بینی بیمار را پیشنهاد می کند. این پیشنهاد را می توان با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته سه بعدی، قبل از اجرا به تصویر کشید تا بیمار بتواند نتیجه عمل بینی استخوانی در تهران را قبل از اجرا مشاهده کند. دکتر آتوسا ضیغمی بهترین جراح بینی جلسه مشاوره جراحی بینی استخوانی در تهران را یک فرصت طلایی برای برداشتن یک گام ارزشمند در مسیر تحقق یک نتیجه چشم نواز و تحسین برانگیز تعریف می کند.

آیا نتیجه جراحی بینی استخوانی بعد از روند، برگشت پذیر است؟

بازگشت یا عود شکل قوز مانند بر روی پل بینی بسیار نادر بوده و در صورت اجرای صحیح مراقبت ها و دستورالعمل های صادر شده از سوی جراح در طول دوره های قبل و بعد از روند، به حداقل سطح خود کاهش می یابد. جراح می تواند نتایج جراحی را با شبیه سازی آن با استفاده از نرم افزارهای تخصصی، پیش بینی کرده و در نتیجه بیماران می توانند تقارن در بینی جدید خود بر روی صورتشان را قبل از جراحی مشاهده کنند. همکاری زیباجو در دستیابی به نتیجه مطلوب و حفظ آن، مهم بوده و بیماران نباید تصور کنند بعد از عمل، نتیجه مطلوب حاصل شده و آنها مسئولیتی در حفظ نتیجه خلق شده توسط جراح، بر عهده ندارند.

روند عمل بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی در تهران ، جراح بینی با کنار زدن پوست بینی امکان مشاهده و احاطه کامل بر ساختار این اندام را در زمان اصلاح دغدغه های زیبایی و فانکشنال یا عملکردی بیمار، فراهم می آورد. دستیابی به ساختار داخلی بینی از طریق ایجاد یک برش در ستونچه بینی، درست در زیر نوک بینی ایجاد می شود. سپس غضروف بینی با دقت و ظرافت، تشریح می شود. فلپ بینی نیز برای دسترسی داشتن هر چه بیشتر به ساختار داخلی بینی کنار زده می شود در این مرحله، کار شکل دهی مجدد به بینی از طریق ایجاد تغییرات لازم در نوک بینی، پل بینی، سپتوم ( دیواره جدا کننده دو مجرای بینی از یکدیگر ) و سایر اصلاحات مورد نیاز، آغاز می شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، با توجه به برامده بودن استخوان بعنوان یکی از ویژگی های بارز بینی استخوانی، با استفاده از ابزاری به نام اوستئوم، استخوان روی پل بینی صاف شده و قوز آن برداشته می شود.

پس از تکمیل روند اصلاح ساختار داخلی، فلپ دوباره بر روی چارچوب استخوانی برگردانده می شود و کانتورینگ و شکل دهی بیرونی بینی نیز انجام می پذیرد. برش ایجاد شده در زیر تیغه بینی با استفاده از بخیه بسته می شود و یک اسپلینت یا گچ بر روی بینی قرار داده می شود. هدف از این روند جراحی، خلق هارمونی در صورت از طریق تغییر شکل، اندازه و زاویه بینی می باشد. رینوپلاستی برای اصلاح مشکلات تنفسی ناشی از ناهنجاری های موجود در داخل بینی نیز کارساز می باشد.

چگونه تورم بعد از عمل بینی استخوانی را کاهش دهیم؟

در این بخش از مقاله، قصد داریم شما را با علت ایجاد ورم بینی و نحوه مدیریت آن در دوره ریکاروی آشنا کنیم. تورم بعد از عمل بینی استخوانی را می توان به دو نوع تقسیم کرد:

  1.  ورم ناشی از ضربه های وارد شده به بینی در حین عمل، جهت ایجاد اصلاحات و تغییرات لازم که عمدتاً بسیار موقتی بوده و بلافاصله رفع می شود.
  2. تورم ناشی از احتباس یا بازیابی مایع که در زیر پوست بینی، تجمع پیدا کرده و باعث ایجاد تورم می شود. این نوع تورم، به زمان طولانی تری برای فروکش کردن نیاز داشته و گاهی فروکش کامل آن تا یک سال به طول می انجامد.

عمل بینی استخوانی

 برای کنترل تورم بعد از عمل بینی استخوانی چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم:

  1.  از مصرف برخی داروها و مکمل های خاص خودداری کنید. همانطور که می دانید، بدن ما به طور طبیعی، خون را به ناحیه ای که در حال بهبود است، ارسال می کند. مصرف داروهایی از قبیل آسپرین، ایبوپروفن، و برخی مکمل های غذایی می تواند باعث رقیق شدن خون شده و از توانایی بدن در لخته کردن خون و توقف خونریزی جلوگیری کند. بنابراین، قطع مصرف این موارد را در هفته اول بعد از عمل بینی استخوانی ،در الویت قرار دهید.
  2. سیگار کشیدن را ترک کنید. توقف مصرف سیگار، قبل و بعد از عمل ، توصیه اکید پزشک است. دلایل متعددی برای اهمیت این منع استعمال وجود دارد. اولاً، سیگار کشیدن فرایند بهبود بدن را با وارد کردن انواع سموم به بدن، کند می نماید. دوماً، نیکوتین، رگ های خونی را محدود کرده و از سطح فعالیت استاندارد آنها برای خون رسانی به ناحیه درمان شده، می کاهد.
  3. از کمپرس یخ استفاده کنید. یخ دارای قابلیت طبیعی کاهش تورم است. به همین علت، بدن به ترشح خون اضافی از ناحیه درمان شده، واکنش نشان می دهد.در روزهای اول بعد از عمل، قرار دادن کیسه یخ بر روی گونه ها، به دفعات، روش موثری در کنترل تورم محسوب می شود.
  4. سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. نیروی جاذبه، یک عامل تاثیرگذار مهم بر روی جریان خون می باشد. بعد از عمل،بیمار باید در چند روز اول، با قرار دادن چند بالش، سر خود را بالاتر از قفسه سینه قرار دهد. به این ترتیب، از جریان شدید خون به بینی، جلوگیری به عمل آمده و سطح تورم کاهش می یابد.
  5. آبرسانی به بدن را بعنوان یک مولفه مهم، مد نظر قرار دهید. به حداقل رساندن تورم با نوشیدن مقدار آب فراوان، محقق می شود. شما با نوشیدن مقدار زیادی آب، می توانید سموم را به خارج از بدن هدایت کرده و به کاهش تورم بعد از عمل بینی استخوانی کمک کنید.
  6. مصرف نمک را محدود کنید. رژیم غذایی پر سدیم، باعث احتباس مایعات می شود. بنابراین، با کاهش مصرف نمک می توانید سطح تورم را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهید.
  7. ریکاوری یک فرایند است نه یک اتفاق. بهترین سلاح شما در برابر تورم، داشتن نگرش مثبت می باشد. فرایند ریکاوری خود را با دیگران مقایسه نکنید. بدن افراد مختلف، با یکدیگر متفاوت است و همین امر می تواند بر روی نوع سپری شدن روند ریکاوری و مدت زمان آن تاثیر بگذارد.

تزریق فیلر و بینی استخوانی

تزریق فیلر ، یک درمان دائمی برای رفع بدشکلی بینی به شمار نمی آید. ماندگاری اصلاح ایجاد شده در بینی با استفاده از تزریق فیلر ، موقتی بوده و معمولاً بین 6 الی 10 ماه متغیر می باشد. بعد از گذر این بازه زمانی ، نتیجه خلق شده از تزریق فیلر ، از بین رفته و بینی مجدداً به شکل اولیه خود باز خواهد گشت. از طرفی ، منشاء مشکل یا ناهمواری در بینی استخوانی ، منشاء استخوانی یا غضروفی می باشد. اگر علت ناهمواری در بینی ، استخوان باشد ، می توان این ناهمواری را برای یک دوره موقتی ، پوشش داد ولی در صورت غضروفی بودن علت ناهمواری ، امکان درمان با تزریق فیلر وجود نخواهد داشت.

چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی استخوانی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بیمار بعد از تکمیل جراحی بینی استخوانی خود نسبت به آن دغدغه دارد ، چسب زدن به بینی ، زمان و نحوه تعویض آن است. دکتر ضیغمی ، آموزش های لازم را در این زمینه در اختیار بیمار خود قرار می دهد. برای چسب زدن به بینی ، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول : پاک کردن چربی از روی پوست : قبل از چسب زدن به بینی ، با آب و صابون یا با استفاده از الکل ، روی پوست بینی را از چربی و هر گونه آلودگی های دیگر پاک کنید. از فشار آوردن به بینی خودداری کنید.

مرحله دوم : چسباندن تکه های چسب به صورت افقی : در این مرحله از چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی استخوانی ، حدوداً 4 تکه چسب 3 تا 5 سانتی متر را به صورت افقی ، در حالتی که از نیمه ، همدیگر را همپوشانی کرده اند ، بچسبانید. این کار را از بالای بینی تا نزدیکی نوک بینی ادامه دهید.

مرحله سوم : چسباندن چسب به شکل U : یک تکه چسب به طول 10 تا 12 سانتی متر را بریده و به شکل U از زیر به روی بینی بچسبانید. وسط چسب را بر روی زیر نوک بینی تنظیم کرده و طرفین آن را بر روی دو تیغه دو طرف بینی به سمت بالا حرکت دهید.

برداشتن چسب از روی بینی بعد از عمل بینی استخوانی

بینی شما بعد از جراحی ، بسیار حساس و آسیب پذیر است. هر گونه فشار یا ضربه ای می تواند تغییرات نامطلوبی را در نتیجه عمل موجب شود. در زمان برداشتن چسب از روی بینی ، ابتدا چسب را به طور کامل خیس کنید. می توانید به جای خیس کردن ، چسب را چرب کنید. پس از خیس خوردن کامل چسب ، زمانی که احساس کردید چسب به خوبی شل شده است ، آن را با ملایمت از روی بینی بردارید.

چه مدت باید بر روی بینی استخوانی چسب بزنیم؟

بازه زمانی توصیه شده برای چسب زدن به بینی ، بعد از عمل بینی استخوانی ، یک دوره دو هفته ای ، یعنی تا زمان فروکش کردن بخش عمده تورم می باشد. پس از هفته دوم ، می توانید تنها در طول شب بینی تان را چسب بزنید. ادامه چسب زدن به بینی تا دو ماه بعد از جراحی می تواند تاثیرات خوبی را بر روی نتیجه عمل بر جای گذارد.

هدف از چسب زدن به بینی استخوانی چیست؟

  1.  چسب زدن به بینی بعد از رینوپلاستی بینی استخوانی ، می تواند با کمک به فروکش کردن تورم ، در تسریع فرایند بهبود ، مفید واقع شود.
  2. چسب زدن به بینی بعنوان یک عامل هشدار دهنده بوده و به اطرافیان اعلام می کند که مراقب باشند تا به طور ناخواسته ، آسیبی به بینی استخوانی تازه عمل شده وارد نکنند.
  3. چسب زدن به بینی بعد از جراحی بینی استخوانی ، کمک می کند تا پوست ، بهتر با چارچوب داخلی جدید ، سازگار شود. بعلاوه ، در پیشگیری از افتادگی بینی نیز موثر است.

رضایت مراجعه کننده از نتیجه عمل بینی استخوانی در تهران را از زبان خود او بشنوید :

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی

  •  پس از تکمیل عمل تا زمان بازیابی هوش ، در محل درمان ، تحت مراقبت های ویژه قرار خواهید داشت.
  •  24 ساعت اول بعد از عمل را به طور کامل استراحت کنید. روز بعد می توانید با کمک گرفتن از اطرافیان ، از جا بلند شوید و به آرامی قدم بزنید.
  •  در زمان خوابیدن ، با استفاده از چند بالش ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  •  از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک ، برای تسکین درد استفاده کنید.
  •  در صورت آغشته شدن پانسمان زیر بینی به خون و ترشحات ، می توانید آن را تعویض کنید.
  •  بعد از یک هفته ، به مطب پزشک مراجعه کنید تا گچ بینی و بخیه ها برداشته شود.
  •  در فواصل زمانی نیم ساعته ، هر بار به مدت یک ربع ساعت ، بر روی ناحیه درمان ، کمپرس یخ قرار دهید. کمپرس یخ را در حوله ای تمیز بپیچید و در زمان استفاده از آن از فشار آوردن خودداری کنید.
  •  رژیم غذایی روز اول را به غذاهای نرم و مایعات محدود کنید.
  •  دندان ها را به آرامی مسواک بزنید.
  •  از فین کردن ، قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید ، دستکاری کردن داخل بینی ، عینک زدن و انجام ورزش های سنگین تا مدت توصیه شده توسط پزشک پس از جراحی بینی استخوانی خودداری کنید.

🌟 قبل و بعد از عمل بینی استخوانی در تهران ، دکتر آتوسا ضیغمی

حقایقی که باید در خصوص تمیز کردن بینی بعد از جراحی بینی استخوانی بدانید:

در عین نیاز به تمیز نگه داشتن صورت و سطح بینی بعد از عمل بینی استخوانی ، انجام برخی اقدامات مراقبتی بسیار حائز اهمیت است. در زمان شستشوی صورت و بینی ، باید مراقب باشید که فشاری به صورت و بینی شما وارد نشود. بعلاوه باید از فرو بردن انگشت در سوراخ های بینی بمنظور رفع گرفتگی در آنها ، جداً خودداری کنید. فرو بردن انگشت در بینی ، می تواند به بافت های ظریف بینی آسیب وارد کرده و فرایند بهبود را مختل نماید. بمنظور پاک کردن سوراخ های بینی و رفع گرفتگی که در این مجرا احساس می کنید ، از محلول شستشوی سالین ، که یک روش موثر ، ملایم و بی خطر برای تمیز کردن سوراخ های بینی و تضمین برخورداری از یک تنفس راحت تر است ، استفاده کنید. به کار گیری روش های تمیز کردن بینی بعداز رینوپلاستی می تواند نتایج این فرایند درمان را حفظ کرده و به کاهش سطح تورم و درد کمک کند. برخی از این روش ها به شرح زیر می باشد :

استفاده از پر اکسید هیدروژن

استفاده از یک گوش پاک کن آغشته به پر اکسید هیدروژن ، یک روش موثر برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن بینی و برش های رینوپلاستی می باشد. این کار باید بعد از برداشتن گچ و پانسمان بینی ، انجام شود. برای اجرای این روش ، مقدار اندکی پر اکسید هیدروژن را بر روی یک پنبه تمیز قرار داده و یک گوش پاک کن را به آن آغشته کنید. سپس گوش پاک کن را به آرامی برای جدا کردن پسماندهای عمل ، به بینی نزدیک کنید. از فرو بردن گوش پاک کن در بینی و وارد آوردن فشار برای رفع انسداد بینی ، جداً خودداری کنید. سایر پسماندهای باقی مانده از عمل بینی استخوانی در مجاری بینی ، با استفاده از محلول سالین ، از بینی تخلیه خواهد شد.

در برخی موارد ، مخاطی که به طور طبیعی در بینی تولید می شوند ، پوسته های خشک شده ای را در اطراف سوراخ های بینی شکل می دهند. برای از بین بردن این پوسته ها ، می توانید یک حوله تمیز آغشته به آب گرم را به آرامی برروی اطراف بینی قرار دهید. از کشیدن حوله بر روی بینی جداً خودداری کنید. چند روز بعد از جراحی بینی استخوانی ، در حالت نرمال ، می توانید صورت خود را طبق روال معمول بشویید.

شستشو با محلول سالین

اگر احساس می کنید بینی شما دچار گرفتگی شده است ، حتماً ملاحظاتی را در خصوص رفع این مشکل ، مد نظر قرار دهید. همانطور که پیش تر اشاره شد ، از فرو بردن انگشت یا اشیایی از قبیل گوش پاک کن ، برای رفع انسداد جداً خودداری کنید. در موقعیت مناسبی بعد از رینوپلاستی بینی استخوانی ، جراح به شما توصیه می کند که از محلول سالین ( محلول حاوی آب و نمک ) برای شستشوی مجرای بینی و کاهش انسداد و جلوگیری از بروز عفونت ، استفاده کنید. برای تهیه محلول سالین ، یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب تمیز حل کرده و اجازه بدهید محلول خنک شود. شما می توانید محلول سالین رابه صورت آماده از داروخانه تهیه کنید. محلول را در یک سرنگ بدون سوزن بکشید و سر خود را در سینک ، به سمت پایین بیاورید. سپس محلول را وارد سوراخ بینی کنید. این محلول از داخل سوراخ بینی عبور کرده و از سمت دیگر ، خارج می شود. این کار را در هر دو سوراخ بینی ، تکرار کنید.

عوارض عمل بینی استخوانی

فرایند جراحی بینی استخوانی دارای عوارض جانبی می باشد که این امر غیر عادی نبوده و می توان آنها را بخش اجتناب ناپذیر پروسیجر به شمار آورد. این عوارض جانبی ، موقتی هستند و بیمار آنها را در طول دوره بهبود تجربه می کند. هر بیمار تحت یک طرح درمان سفارشی تحت جراحی دماغ استخوانی قرار می گیرد و دامنه پیچیدگی فرایند برای هر بیمار ، متغیر است. بعلاوه ، فاکتور انتخاب جراح نیز گزینه ای است که می تواند در محدود کردن عوارض جانبی عمل بینی استخوانی در تهران ، نقش به سزایی را ایفا کند. گذشته از همه این توضیحات ، عوارض رایج جراحی بینی استخوانی ، شامل موارد زیر می باشد:

  • درد : این عارضه در مقایسه با سایر عوارض ، عمومیت بیشتری در میان بیماران دارد. جراحی بینی استخوانی ، فرایند دستکاری استخوان ، غضروف و پوست است و به همین دلیل ، تجربه درد ، یک امر طبیعی می باشد. داروهای مسکن تجویز شده برای مبارزه با درد تجربه شده در این دوران اغلب کفایت می کند.
  • تورم : تورم اطراف چشم ها و بینی نیز یک عارضه نسبتاً رایج بوده و اغلب در طول یک دوره دو هفته ای فروکش می کند. باید به خاطر داشته باشید که تورم جزئی تا شش ماه بعد از عمل ماندگار می باشد و علت ماندگاری به حساسیت ناحیه درمان نسبت داده می شود.
  • کبودی : کبودی نیز یکی از عوارض جانبی رایج است که شدت آن به حساسیت شما به عمل ، نوع پوست و دامنه عمل بینی استخوانی وابسته است. کبودی در افراد مختلف ، متغیر است و اغلب در اطراف چشم ها و بینی شکل گرفته و می تواند تا ده روز ماندگار باشد. نظارت تغییرات و ناهنجاری های این عارضه جانبی ، بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که کبودی در ناحیه درمان ، برای شما نگران کننده است ، برای رفع دغدغه خود می توانید با پزشک معالج تماس بگیرید.
  • اسکار : اسکار یا بر جای ماندن جای زخم بعد از رینوپلاستی بینی استخوانی اغلب قابل مشاهده نمی باشد. دستاوردی که دکتر آتوسا ضیغمی ، پزشک جراح بینی استخوانی شما در شمال شرق تهران ، در خلق نتیجه ای زیبا در بیماران خود از آن بهره می برد ، جراحی بینی استخوانی با رویکرد بسته است که در آن تمامی برش ها در داخل بینی ایجاد شده و به طور کلی ، عمل از طریق سوراخ های بینی انجام می شود. به این ترتیب بعد از تکمیل فرایند ، اثری از جای زخم در خارج از بینی وجود نخواهد داشت.

ترمیم بینی استخوانی

ممکن است نتیجه جراحی بینی استخوانی تان همانطوری که دلتان میخواست ، پیش نرفته باشد ؛ در این وضعیت راه حل مناسب چیست ؟ عمل بینی ترمیمی می تواند متد مناسبی برای شما باشد. به کمک تکنیک های ترمیمی بینی دکتر ضیغمی ، که تهاجم کمی داشته و بافت و ساختار بینی را حفظ میکند ، می توانید بینی استخوانی تان را ترمیم کنید.

آبریزش بعد از عمل بینی استخوانی

آبریزش بعد از عمل بینی استخوانی به دو دلیل اتفاق می افتد. اگر تحت عمل جراحی بینی استخوانی قرار گرفته اید و آبریزش بینی برایتان آزار دهنده شده است، مطالعه ادامه مطالب می تواند به شما کمک کند. دو دلیل عمده ، علل اصلی وقوع آبریزش بینی بعد از جراحی محسوب می شوند. نخستین دلیل، آلرژی فصلی بوده و دلیل دیگر تجربه موقتی آبریزش بینی ناشی از تاثیرات داروی بیهوشی است. با توجه به اینکه عوارض بعد از عمل، موقتی بوده و معمولاً در طول یک دوره چند ماهه از بین می روند پس منطقی است نگران نباشیم. برای کمک به رفع سریع تر آبریزش بینی، بهتر است 4 بار در روز بینی را با سرم سالین آبکشی کرده و شستشو دهیم.

زمانی که آبریزش در اثر آلرژی فصلی اتفاق می افتد، می توان با استفاده از قرص های ضد حساسیت، در طول دوره گذر، این مشکل را تحت کنترل در آورد. در انتهای این بحث باید متذکر شویم با توجه به اینکه عوارض جانبی بعد از عمل برای هر بیمار، منحصر بفرد است، بهتر است در زمان مواجهه با مواردی که احساس می کنید برایتان آزار دهنده است، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا با بررسی مشکل، متناسب با نیازهای شما، بهترین راهکار را در اختیارتان قرار دهد.

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران

در بیشتر موارد، اولین چیزی که به ذهن یک فرد در زمان تصمیم گیری برای انجام جراحی دماغ استخوانی خطور می کند، هزینه عمل جراحی می باشد. قطعاً شما متوجه متفاوت بودن هزینه های رینوپلاستی شده اید. در این خصوص، باید متذکر شویم که هزینه عمل بر حسب پارامتر های مختلفی، متفاوت می باشد، به همین دلیل است که شاهد قیمت های مختلف در عمل دماغ در افراد مختلف هستیم. آندسته از افرادی که می خواهند از هزینه عمل زیبایی بینی استخوانی اطلاع پیدا کنند، باید به جراح بینی منتخب خود مراجعه نموده و بعد از انجام آزمایشات مورد نیاز، هزینه نهایی جراحی بینی را از وی جویا شوند.

آیا بعد از جراحی بینی استخوانی ، کورتون تزریق می شود ؟

همانطور که میدانید تزریق کورتون به منظور کنترل و کاهش ورم و جلوگیری از بروز اسکار به انجام می رسد. با توجه به اینکه بعد از عمل بینی استخوانی ، معمولا ورم نمود یافته چندان شدید نمی باشد و به سبب نازک بودن پوست بینی ، ریسک بروز اسکار کم است ، احتمال نیازمندی فرد به تزریق کورتون نیز پایین می باشد.