چرا عمل بینی ترمیمی انجام می شود؟ اگر جلو آینه ایستاده اید و از ظاهر دماغ عمل شده خود ناراضی هستید ، شانس مجددی برای رسیدن به یک بینی زیبا را خواهید داشت. بعد از عمل کردن برای بار اول ، ممکن است وقایعی به وقوع بپیوندند که شما را مجبور به انجام یک جراحی مجدد کنند ( یعنی جراحی بینی ثانویه ) که گاهاً مقصر این وضعیت می تواند خود شما باشید. در ادامه خیلی بیشتر راجع به این مسئله توضیح داده ایم. عمل ترمیمی بینی که تحت عنوان رینوپلاستی ردو ( Redo Rhinoplasty ) نیز شناخته می شود ، زمانی که یک عمل مضاعف بعد از عمل بینی قبلی ، مورد نیاز باشد ، انجام می پذیرد. افرادی که به دنبال انجام جراحی ترمیمی در تهران تحت نظر یک جراح ترمیمی بینی خوب همانند دکتر آتوسا ضیغمی هستند ، می خواهند مشکلات تنفسی خود را درمان نموده ، تغییری شبیه به بینی قبلی شان را بدست آورده یا نتیجه رینوپلاستی فعلی شان را بهبود بخشند.

عمل بینی ترمیمی - دکتر آتوسا ضیغمی

پیشرفت های بسیاری در حوزه عمل بینی ترمیمی در طول پنج سال گذشته اتفاق افتاده است. بسیاری از متقاضیان دارای ناهنجاری ها و بد شکلی های دماغ ، که تصور می کرده اند اصلاح و درمان مشکلات بینی آنها ، امکان پذیر نمی باشد ، در سال های گذشته با استفاده از تکنیک های جدیدتر و درک بهتر دینامیک های بینی ، تحت درمان قرار گرفته اند . دکتر آتوسا ضیغمی یکی از باتجربه ترین جراحان زیبایی بینی در تهران که عمل های ترمیم بسیاری را با موفقیت انجام داده اند در ادامه مقاله نکات مهمی در مورد عمل ترمیم بینی ارائه میدهند.

جراحی بینی ترمیمی ، احتمالاً دشوار ترین روند در تمام جراحی های پلاستیک محسوب می شود. هر چند راینوپلاستی به خودی خود ، روند دشواری می باشد ، ولی عمل بینی ترمیمی ، این روند را حتی چالش برانگیزتر نیز می نماید. بیشتر اوقات ، زیباجو به پیوند غضروف برای کمک به خلق ساختارهای طبیعی و شکل جدید در دماغ نیاز پیدا می کند.

چرا عمل بینی ترمیمی انجام می شود؟

هرگز نمی توان در رویه های پزشکی از کلمه صد در صد و قطعیت استفاده کرد. چرا که همواره احتمال بروز درصدی خطا یا مشکل وجود دارد. اما بدین معنا نیست که هر شخصی تحت عمل قرار گرفت حتما به نوعی عارضه دچار می شود. البته راهکارهای بسیار کاربردی وجود دارند که احتمال وقوع آن ها را به طور چشمگیری کاهش می دهد اما اگر نشد چه کار باید بکنیم ؟ در مورد رینوپلاستی اولیه شایان ذکر است که فاکتورهای مختلفی می توانند دست به دست هم دهند تا آن نتیجه ای که باید ، از عمل رقم نخورد. اگر شما در انتخاب پزشک به درستی عمل نکنید ، توصیه های مراقبتی پیش و پس از عمل را نیز جدی نگیرید ، به احتمال زیاد به عمل بینی ترمیمی نیاز پیدا خواهید کرد. البته این را هم بدانید که گاهی اوقات حوادث غیرقابل پیش بینی مثل تصادفات یا ضربه خوردن دماغ باعث ایجاد مشکل می شوند و فرد را به عمل مجدد نیازمند می کنند.

عمل ترمیم بینی چه خوبی هایی دارد ؟

پس از عمل اولیه امکان دارد به دلایل مختلفی دماغ دچار مشکل ظاهری یا عملکردی شود. از این رو با انجام جراحی بینی ترمیمی در تهران توسط بهترین جراح می توانیم از مزایای آن که در ذیل اشاره شده بهره مند گردیم :

  • اصلاح دفورمیتی ها: در جراحی بینی ترمیمی ، جراح به اصلاح ناهنجاری ها و دفورمیتی های ایجاد شده بر روی دماغ که به سبب نبود ساختار و بافت مناسب یا مشکلات و بیماری ها پدید آمده اند ، می پردازد.
  • بهبود و ارتقا عملکرد : یک بینی زیبا بدون آن که عملکرد خوبی داشته باشد ، برای فرد فایده ای نخواهد داشت. بنابراین ارتقا یافتن کیفیت عملکرد این عضو یکی از مهمترین مزیت هایی است که عمل ثانویه به همراه دارد.
  • بهبود ظاهر : خیلی سخت است که بعد از پرداخت هزینه های زیاد و تحمل دوره های ریکاوری متوجه شوید که به نتیجه دلخواه از عمل اولیه نرسیده اید. اما باز هم این شانس را دارید که با انجام عمل بینی ترمیمی به هدف و معیار زیبایی که برای دماغ خود مد نظر داشته اید ، دست یابید.

فیلوپلاستی

اغلب رینوپلاستی را با معماری مقایسه می کند. برخی روند های موازی در ساخت بینی وجود دارد که شبیه به ساخت یک آسمان خراش به نظر می رسد. یعنی نمی توان بدون ترسیم یک دستاورد خوب طراحی شده یا یک پیش فرض ، مستقیماً برای اجرا دست به کار شد. برای تضمین این مطلب که ساخت ، یک نتیجه خوب را به دست خواهد داد و فرو نخواهد ریخت ، علم مورد نیاز است. البته ، هنر در طراحی ساختمان ، خلق بنا و تفسیر نقاط مورد نیاز به کاربرد شیشه ، نور و فضا نیز در جایگاه خود بسیار حائز اهمیت می باشند.

دکتر ضیغمی یکی از جراحانی است که از ترکیب معیارهای محاسباتی قبل از عمل زیبایی برای ارزیابی تقارن ، میزان برامدگی و زاویه ها در بینی و سایر اعضای صورت استفاده می کند. البته ، وی این معیارهای مرکب را از یک نگاه هنرمندانه می نگرد. او همراهی زیباجو در طول فرایند و دادن فرصت به زیبا جو برای آگاهی یافتن در خصوص بهترین روند در خلق یک شکل ظاهری و عملکرد مناسب در توازن و هارمونی با بقیه اجزای صورت را محوریت کار خود قرار می دهد.

او از پیشرفته ترین تکنیک ها ، متناسب با جدیدترین پیشرفت ها در طراحی هنری و دقت فنی برای کمک به خلق بینی جدید شما ، استفاده می کند. بعلاوه ، دکتر ضیغمی دارای چشم انداز منحصر به فردی در خصوص عمل بینی ترمیمی می باشد. هدف ایشان، استفاده از دستاورد حداقل تهاجمی برای دستیابی به هدف زیبایی می باشد. این بدان معناست که در برخی موارد ، یک جراحی بینی ترمیمی ، می تواند در واقع در مقایسه با روند عمل اولیه ، چالش بر انگیزتر باشد. از طرف دیگر ، برخی بینی ها به ترمیم کامل نیاز دارند.

سندروم بینی خالی چیست؟

سندروم بینی خالی زمانی رخ می دهد که پوشش غشای مخاطی زیادی در طول رینوپلاستی اولیه برداشته شده باشد و در نتیجه پوشش داخلی حفره دماغ ، خشک و پوسته پوسته شده و عملکرد خود را به خوبی انجام ندهد. حتی زمانی که بینی فاقد انسداد باشد ، بیمار مبتلا به این ناهنجاری احساس می کند که هیچ هوایی از مسیر بینی او جریان پیدا نمی کند چون پوشش غشای مخاطی آن تخریب شده و نمی تواند گذر هوا از مسیر را احساس کند. درمان هایی از قبیل اسپری محلول سالین ، درمان با دارو و شستشوی بینی ، تنها گزینه های بهبود کیفیت زندگی فردی است که به دلیل سپردن عمل به دست یک فرد بدون تجربه ، دچار این ناهنجاری شده است و احتمالاً فرد به انجام عمل بینی ترمیمی نیاز پیدا می کند.

جراحی بینی ترمیمی برای همه به یک شکل انجام می شود؟

تمام رینوپلاستی های ترمیمی به یک شکل نمی باشند. برخی داوطلبین به برخی تغییرات جزئی نیاز دارند که به صورت سرپایی قابل اجرا می باشد. برخی بیماران دیگر ، به چندین ساعت یا مراحل چند گانه عمل برای رساندن نتیجه به جایی که مطلوب آنها است ، نیاز دارند.

جراحی بینی ترمیمی میکرو

عمل بینی ترمیمی میکرو روندی است که در آن از روش بسته به همراه تکنیک های ارزشمند و پیشرفته کانتورینگ در پل بینی خلق می شود و مشکلات جزئی آن درمان می گردد. در این روند ، از ابزاری به نام سوهان برای تراش دادن ناهمواری های پل استفاده می شود. گاهی به جای استفاده از سوهان های دستی استاندارد ، از سوهان های دارای موتور کوچک استفاده می شود که امکان تغییرات بهتر و کنترل شکل ظاهری پل بینی را فراهم می آورد. مشکلات جزئی در ستونچه و نوک بینی نیز قابل درمان می باشد. برخی از این تکنیک ها به صورت سرپایی حتی در مطب پزشک قابل درمان بوده و زمان از کار افتادگی کمتر را به همراه دارد.

عمل بینی ترمیمی پیزو

رینوپلاستی اولتراسونیک یا پیزوالکتریک (PEI) روشی است که به طور گزینشی بدون اینکه به بافت های نرم، پوست یا مخاط بینی آسیبی وارد کند بر روی استخوان ها و غضروف های سفت عمل می کند. خطوط شکستگی ایجاد شده با تکنیک پیزو الکتریک دقیق تر هستند. تئوری پشت این تکنیک این است که با استفاده از این روش ، آسیب دیدگی بافت های اطراف ناحیه هدف ، آسیب کمتری دیده و خونریزی، کبودی، تورم و درد پروسیجر نیز کاهش می یابد. این تکنیک در روش باز نیز قابل استفاده است.

عمل بینی ترمیمی در تهران توسط بهترین جراح ترمیمی دکتر آتوسا ضیغمی

عمل ترمیمی انواع بینی

همانطور که مشخص است ، بینی انواع مختلفی دارد و هر یک از آن ها در صورتی که راینوپلاستی اولیه موفقی را پشت سر نگذاشته باشند ،  می توانند تحت جراحی بینی ترمیمی قرار بگیرند. یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان در این باره این است که جراحی ترمیمی بینی استخوانی آسان تر است یا گوشتی ؟ این سوال از این بابت پیش می آید که همیشه می گویند عمل بینی گوشتی از استخوانی سخت تر است. بنابراین افرادی که بینی گوشتی دارند می خواهند بدانند تا چه حد عمل ترمیمی برایشان موفقیت آمیز است. در مورد تعیین میزان دشواری و چالش برانگیز بودن عمل ترمیمی بینی جدا از ساختار ، فاکتورهای مهم دیگری می توانند تاثیر گذار باشند. مثلا میزان آسیب هایی که طی عمل بینی استخوانی و گوشتی به بینی وارد شده.

جلسه مشاوره جراحی بینی ترمیمی

پزشک به خوبی درک می کند که اقدام برای قرار گرفتن تحت یک عمل بینی ترمیمی ، از نظر روانشناختی برای بیمار بسیار چالش برانگیز است. در عمل اولیه ای که با شکست روبرو شده، اعتماد بیمار به جراح و فرایند از بین می رود. بنابراین، بیماران عمل بینی ثانویه علاوه بر برخورداری از سلامت جسمی باید از نظر روحی نیز از تعادل و ثبات قابل قبولی برخوردار بوده و انتظارات منطقی از آنچه از چشم انداز زیبایی و فانکشنال قرار است در پی جراحی ثانویه به دست آید داشته باشند.

در طول جلسه مطالعه، پزشک با دقت به دغدغه های بیمار گوش می کند و ویژگی های دماغ و صورت بیمار را به طور کامل تحلیل می نماید. سپس با بیمار به بحث نشسته و گزینه های موجود را پیشنهاد می کند. اگر در انتخاب جراح بینی ترمیمی خود دقت عمل کافی را به کار بسته باشید می توانید با اعتماد به نفس کافی در این مسیر قدم بردارید.

نکات ضروری قبل از جراحی بینی ترمیمی

کات ضروری قبل از جراحی بینی ترمیمی عبارتند از:

  • انتخاب یک جراح بینی با تجربه و ماهر: انتخاب یک جراح بینی با تجربه و ماهر که در انجام جراحی بینی ترمیمی مهارت داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • مطالعه در مورد جراحی بینی ترمیمی: قبل از جراحی، مهم است که در مورد جراحی بینی ترمیمی مطالعه کنید و از خطرات و عوارض احتمالی آن آگاه باشید.
  • صحبت با جراح بینی: قبل از جراحی، مهم است که با جراح بینی خود در مورد اهداف و انتظارات خود از جراحی صحبت کنید. جراح بینی می تواند به شما در تعیین اینکه آیا جراحی بینی ترمیمی برای شما مناسب است یا خیر، کمک کند.

آمادگی های قبل از جراحی بینی ترمیمی:

انجام آزمایشات خون: ممکن است جراح بینی شما را برای انجام آزمایشات خون قبل از جراحی ارجاع دهد. این آزمایشات برای اطمینان از سلامت عمومی شما قبل از جراحی انجام می شوند.

قطع مصرف داروهای خاص: ممکن است لازم باشد قبل از جراحی مصرف برخی داروها را قطع کنید. این داروها عبارتند از:

  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • داروهای رقیق کننده خون
  • مکمل های گیاهی

پرهیز از سیگار کشیدن: سیگار کشیدن می تواند خطر عوارض جراحی بینی را افزایش دهد. بنابراین، حداقل 2 هفته قبل از جراحی از سیگار کشیدن خودداری کنید.

پرهیز از مصرف الکل: مصرف الکل نیز می تواند خطر عوارض جراحی بینی را افزایش دهد. بنابراین، حداقل 2 هفته قبل از جراحی از مصرف الکل خودداری کنید.

روز جراحی بینی ترمیمی:

  • در روز جراحی، صبحانه سبکی بخورید.
  • از مصرف مایعات و غذاهای جامد 8 ساعت قبل از جراحی خودداری کنید.
  • در روز جراحی، لباس های راحت و گشاد بپوشید.
  • اگر دارویی مصرف می کنید، آن را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

آیا می توان نتیجه ریویژن رینوپلاستی را قبل از اقدام به قرار گرفتن تحت آن مشاهده کرد؟

یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های علمی، شبیه سازی کامپیوتری می باشد. متخصصین حاذق جراحی بینی ترمیمی از این فناوری پیشرفته در حوزه پزشکی بهره برده و نمایی پیش فرض از آنچه قرار است بعد از عمل ترمیمی بینی در این اندام خلق شود را به دست می دهند. این یک نرم افزار کامپیوتری طراحی شده است که می تواند بازنمایی سریع تر و منطقی تری را از آنچه از عمل ترمیمی خود انتظار دارید ارائه کند.

عمل بینی ترمیمی با بی حسی

بیشتر پروسه های ترمیمی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. مزیت بیهوشی عمومی این است که بیمار در طول اجرای عملیات عمل بینی بسته در حداکثر سطح آرامش می باشد و جراح می تواند به طور کامل بر روی نیازهای جراحی تمرکز کند. در این حین متخصص بیهوشی علائم حیاتی از قبیل ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن را به طور کامل کنترل می کند. بیهوشی های عمومی مدرن بسیار بی خطر هستند و بیشتر بیماران می توانند به راحتی با آن کنار بیایند.

در شرایطی که ترمیم بسیار مختصری مورد نیاز باشد جراح از بی حسی موضعی با تزریق داروهای آرامبخش استفاده می کند. در این شرایط بینی بی حس می شود. بی حسی موضعی در مقایسه با بیهوشی عمومی هزینه کمتری دارد. البته در این نوع بیهوشی نیز علائم حیاتی بیمار به طور مرتب تحت کنترل قرار دارد.

عمل بینی ترمیمی استاندارد

عمل بینی ثانویه امروزه به روندی تبدیل شده است که تعداد بیشتر و بیشتری از زیبا جویان ، برای ایجاد تغییراتی در این  عضو در پی آن هستند. برای بسیاری از افراد، عمل ترمیمی بینی ، جبرانی برای درک نشدن اهداف آنها در جراحی اولیه محسوب می شود. برای زیبا جویانی که به دنبال ترمیم دماغ هستند ، داشتن اهداف منطقی ، یک قدم بزرگ محسوب می شود.

در برخی زیبا جویان ، استفاده از پیوند غضروف در رینوپلاستی ترمیمی ، الزامی می باشد. این به ویژگی ها و مشخصه های بینی و مقدار غضروف باقی مانده در ساختار آن بعد از عمل اولیه ، بستگی دارد. بهترین دکتر ترمیم بینی طی عمل بینی ترمیمی در تهران سعی می کند تا از غضروف خود آن برای پیوند استفاده کند ، ولی گاهی اوقات به دلیل ناکافی بودن غضروف در این اندام ، از غضروف گوش یا دنده نیز استفاده می شود.

غضروف سپتوم : غضروف سپتوم اغلب مطلوب ترین گزینه برای پیوند محسوب می شود. در زیبا جویانی که قبلاً راینوپلاستی اولیه را انجام داده اند ، گاهی این منبع ارزشمند غضروف ، در بینی به اندازه کافی موجود نمی باشد. مقداری غضروف سپتوم برای ایجاد ساختار نرمال در این عضو و شکل دادن به آن، مورد نیاز می باشد.

غضروف دنده : غضروف دنده طی جراحی بینی ترمیمی اغلب در بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای کمبود شدید غضروف در این ناحیه بوده و به تغییرات قابل ملاحظه ای در شکل ظاهری دماغ نیاز دارند. در کسانی که افزایش طول بینی مورد نیاز بوده و از طرفی با کمبود غضروف سپتوم روبرو هستند ، غضروف دنده می تواند به عنوان بهترین گزینه در عمل بینی ترمیمی مورد استفاده قرار گیرد. غضروف دنده شبیه به غضروف دماغ می باشد.

مزیت غضروف دنده این است که قوی بوده و امکان تغییرات قابل ملاحظه ای را در شکل ظاهری فراهم می آورد. نقطه ضعف غضروف دنده این است که کار کردن با آن بسیار چالش بر انگیز است. دکتر ضیغمی از غضروف دنده در محورهای افقی و عمودی بر حس هدف مورد نظر ، استفاده می کند. یکی از فاکتورهای کلیدی در استفاده از غضروف ، اجتناب از گوشتالو به نظر رسیدن بینی می باشد.

غضروف گوش : غضروف گوش برای پشتیبانی از ساختار عضو هدف ، گزینه فوق العاده ای محسوب می شود. از آنجایی که غضروف گوش با غضروف بینی متفاوت است ، برای بازسازی شکل سپتوم و فرم دادن به آن ، گزینه مناسبی محسوب نمی شود. کار کردن با غضروف گوش می تواند به دلیل ماهیت انحنا دار غضروف و کیفیت های نرم تر آن ، چالش بر انگیز باشد.

پروفایلوپلاستی : پروفایلوپلاستی یک روند خاص محسوب نمی شود بلکه روشی برای ارتقا دادن کل صورت و اجرای تمام تکنیک های مورد نیاز برای ایجاد هارمونی در تحقق هدف مورد نظر می باشد. این روند مستلزم تسلط داشتن به مهارت فنی با نگاه هنری در بهترین دکتر ترمیم بینی در تهران می باشد. دکتر ضیغمی ، یک جراح خوب عمل بینی ترمیمی در تهران مرتباً به دنبال جمع آوری دانش جدید و تلفیق آن ها با مهارت خود و بکارگیری آن در عمل ثانویه می باشد.

دستاورد : در طول جلسه مشاوره پیش از عمل ترمیمی بینی در تهران ، پزشک از یک پرسشنامه برای تعیین عملکرد عضو مد نظر از جمله مقیاس بینی استفاده می کند. او همچنین ارزیابی را در خصوص مقدار غضروف باقی مانده برای کمک به بیمار در درک احتمال نیاز به استفاده پیوند از گوش یا دنده ، انجام می دهد. دکتر از تصویربرداری و تجزیه و تحلیل سه بعدی برای کمک به بیمار در آشنایی بیشتر با صورت و بینی استفاده می کند. در طول روند ، پزشک از محاسبات و تصاویر عکسبرداری شده بعنوان یک راهنما برای کمک گرفتن در طول روند استفاده می کند. او ارزیابی های دقیقی را برای دستیابی به نتیجه هر چه دقیق تر ، انجام می دهد.

چرا جراحی ترمیمی بینی تا این اندازه پیچیده و دشوار است؟

جراحی بینی ترمیمی از آن جهت یک روند دشوار محسوب می شود که بافت اسکار بر جای مانده از عمل اولیه ، اغلب یک مشکل در عمل ثانویه بینی محسوب شده و می تواند نتیجه نهایی عمل ترمیمی را محدود کند. همچنین جراحی ترمیمی به استفاده از غضروف نیاز دارد که باید برای ترمیم آسیب دیدگی مورد استفاده قرار گیرد. برای قرار گرفتن تحت عمل بینی ترمیمی ، انتخاب یک جراح خوب برای عمل ترمیمی بینی در تهران که بسیار ماهر بوده و قابلیت بالایی در آماده سازی بیمار از نظر فیزیکی و روان شناختی داشته باشد ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عمل بینی ترمیمی با توجه به دشوار بودن آن ، باید توسط جراحان زیبایی موفق و با تجربه انجام شود. وقتی این روند به دست یک جراح دارای دانش کافی و آشنا به تکنیک های به روز برای رفع مشکلات بینی انجام می شود ، رضایت بیمار از نتیجه درمان ، محقق می گردد.

ترمیم بینی به روش ریکانستراکشنال

یکی از مسائل اساسی در جراحی بینی ترمیمی ، بحث استفاده از گرافت و بافت پیوندی است که از نقاط دیگر بدن همچون دنده و گوش ها برداشته می شوند. در صورت نیاز به گرافت در عمل ترمیم بینی ، مشخصا برش های بیشتری ایجاد شده و روند ریکاوری کمی طولانی تر می شود. از طرفی با توجه به اینکه بافت های پیوندی متعلق به دیگر نقاط بدن هستند ، ممکن است تا سازگار شدن با ساختار بینی ، زمان بیشتری بگذرد. دکتر آتوسا ضیغمی به کمک تکنیک جدید عمل ترمیمی بینی به نام ریکانستراکشنال ، به جای استفاده از بافت های پیوندی گوش و دنده ، به کمک بافت و ساختارهای غضروفی تشکیل دهنده خود بینی ، ترمیم و تقویت ساختار آن را به انجام می رساند. بدین ترتیب ، ساختار بینی دچار ناهنجاری و دفورمیتی نخواهد شد و نتیجه باثباتی از جراحی ترمیمی بینی رقم می خورد.

عمل بینی ترمیمی - دکتر آتوسا ضیغمی

تامپون در عمل بینی ترمیمی

تامپون ماده ای است که از سیلیکون یا پلاستیک ساخته شده و به طور موقتی بعد از عمل در بینی گذاشته می شود. تامپون سیلیکون، نمونه رایج مورد استفاده در عمل بینی ترمیمی محسوب می شود. عملکرد این وسیله دقیقاً چیزی شبیه به تخته های چوبی در ساختمان سازی است که در آن، نقش فندانسیون و ستون را ایفا می کند. تا زمان بهبودی نسبی بینی ترمیم شده ، تامپون شرایطی را برای بافت فراهم می آورد که تحت آن، بهبود به شکلی مطلوب تر و هموارتر پیش خواهد رفت. تامپون از چسبندگی بین دیواره های بینی بعد از عمل جلوگیری می کند.

متاسفانه هیچ زمان استانداردی برای برداشتن تامپون پس از رینوپلاستی ترمیمی وجود ندارد. زمان برداشته شدن تامپون به دو فاکتور وابسته است: 1) ترجیح پزشک در انجام عمل ، 2) نوع عمل بینی انجام شده. گاهی تامپون تا یک هفته در محل باقی می ماند. تامپون سیلیکون به طور خاص برای عمل راینوپلاستی طراحی شده و دارای ساختار و بافت نرمی می باشد. اندازه آن متناسب با اندازه بینی، قابل کوچک کردن است. وقتی بینی دچار خشکی نشده باشد، تامپون به راحتی و بدون درد از آن خارج می شود. اگر تامپون به بخیه ها چسبیده باشد، قطعاً ناراحتی را ایجاد خواهد کرد.

دکتر ضیغمی در زمان بیرون کشیدن تامپون ، آن را به کلرید سدیم آغشته می کند. به این ترتیب، تامپون نرم می شود گویی چرب شده است و به راحتی و بدون تجربه درد، از دماغ خارج می گردد.

یافتن جراح خوب عمل بینی ترمیمی در تهران

عمل بینی ترمیمی

تجربه یک عمل دماغ ناموفق شاید یکی از نا امید کننده ترین تجربیات زندگی به شمار آید. تنها یک گام صحیح اولیه، می تواند شما را از قرار گرفتن در معرض خطر تجربه چنین اتفاق ناخوشایندی، رهایی بخشد. در واقع در طول فرایند، سلامت شما و نتیجه کار روی بینی تان به دست پزشک  سپرده می شود. پس تردیدی نیست که در صورت انتخاب یک جراح با تجربه و مسئولیت پذیر، که نسبت به سلامت و اهداف بیمار خود متعهد عمل کند، می تواند بعنوان درست ترین اقدام تلقی شود و شما را از انجام جراحی ترمیمی بی نیاز کند.

با توجه به اینکه بینی کانونی ترین عضو صورت بوده و تناسب آن نسبت به سایر بخش های صورت ، از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین، باید پزشکی را انتخاب کنیم که از علم کامل به آناتومی و تمام جوانب آن برخوردار بوده و با تسلط کامل به تمام تکنیک های پیشرفته و به روز دنیا بتواند بهترین عملکرد را بر روی دماغ شما اجرا نموده و بهترین نتیجه ممکن را خلق نماید. برخی اقدامات برای یافتن یک دکتر خوب ترمیم بینی برای عمل بینی ترمیمی در تهران ، شامل موارد زیر می باشد:

  • تحقیق کردن از دوستان و نزدیکان که تجربه انجام رینوپلاستی را داشته اند.
  • استفاده از فضای مجازی و مشاهده ریویوهای بیماران پزشک بالقوه جهت ارزیابی سطح کیفیت کار جراح ترمیمی
  • مشاهده گالری عکس های قبل و بعد از عمل بیماران عمل شده به دست جراح بالقوه شما

شرکت در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی ترمیمی در تهران ، جهت ارزیابی سطح تعامل پزشک و تعهد او نسبت به اطلاع رسانی به بیمار در خصوص پروسه مد نظر با هدف کمک به اخذ آگاهانه ترین تصمیم است.

بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران

در مقاله بهترین جراح بینی تمامی نکات و موارد مربوط به انتخاب یک جراح خوب را شرح داده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

تجربه عمل ترمیمی بینی در تهران

زمان ریکاوری عمل بینی ترمیمی

زمان ریکاوری در بیماران مختلف ، متفاوت می باشد . بیمارانی که تحت عمل ترمیمی بینی میکرو قرار می گیرند ، پس از سپری شدن یک روز ، خوب به نظر می رسند ، ولی مشاهده نتیجه نهایی ، به یک سال زمان نیاز دارد. بیمارانی که تحت رینوپلاستی ترمیمی استاندارد قرار می گیرند ، اغلب پس از سپری شدن یک هفته می توانند فعالیت های خود را از سر گرفته و به محل کار خود باز گردند، ولی به زمان بیشتری برای مشاهده نتیجه نهایی درمان نیاز دارند. گاهی زمان مورد نیاز برای مشاهده نتیجه نهایی ، دو سال می باشد. دکتر ضیغمی از ترکیبی از مکمل ها و تکنیک های تخصصی برای کمک در به حداقل رساندن تورم و زمان از کار افتادگی استفاده می کند

دوره ریکاوری جراحی بینی ترمیمی

به طور کلی ، دکتر عمل بینی ترمیمی در تهران شما را تشویق می کند که برای سپری کردن دوره ریکاوری بعد از ترمیم کردن دماغ، حداقل دو هفته به خود استراحت بدهید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. بعد از دو هفته می توانید فعالیت های نرمال خود را از سر بگیرید. اولین ویزیت بعد از جراحی بینی ترمیمی شما ، در طول هفته اول بعد از رینوپلاستی خواهد بود. در طول این هفته گچ کوچکی بر روی موضع جراحی شده قرار خواهد داشت.

در برخی بیماران این گچ تا زمان قبل از بازگشت به محل کار ، مدرسه و فعالیت های اجتماعی بر روی بینی باقی می ماند. در طول هفته دوم ریکاوری ، شرایط بهتر می شود و شما می توانید برخی فعالیت های روزمره را آغاز کنید. عینک زدن تا چهار هفته بعد از عمل بینی ثانویه ، ممنوع می باشد. در صورتی که عینک زدن برای شما ضروری است ، آن را به پیشانی تان تکیه داده و از قرار دادن آن بر روی پل بینی خودداری کنید.

اقداماتی که می توانید برای پشتیبانی از نتیجه زیبای خلق شده از عمل بینی ترمیمی در تهران تان انجام دهید:

  1.  از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، ویتامین E و برخی مکمل ها به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از رینوپلاستی ثانویه ، خودداری کنید.
  2. حداقل چهار هفته قبل از پروسه ترمیم، استعمال سیگار را ترک کنید. نیکوتین ، فرایند بهبود را کند نموده و می تواند جریان خون لازم به بافت های در حال بهبود را محدود کند.
  3. نخود های منجمد شده ای که در کیسه قرار داده شده و در حوله ای تمیز پیچیده شده اند را بر روی چشم ها و گونه ها قرار داده و در طول دوره ریکاوری ، طبق توصیه پزشک ، از اسپری سالین برای شستشوی دماغ استفاده کنید.
  4. پس از عمل بینی ترمیمی در طول شب برای مرطوب کردن محیط از یک دستگاه مرطوب کننده هوا استفاده کنید. به این ترتیب ، خشکی دهان و گلو در طول دوره ریکاوری ، کاهش می یابد.
  5. استراحت کنید و اجازه بدهید بدن تان انرژی کافی برای بهبود را به دست آورد. پیاده روی کنید تا جایی که می توانید در موقعیت عمودی قرار بگیرید.

مراقبت های بعد از عمل بینی ترمیمی

به طور معمول، ریکاوری کامل یک فرد از رینوپلاستی یکسال طول می کشد. اما در بعضی افرادی عمل بینی ترمیمی انجام دادن این مدت طولانی تر شده و حتی امکان دارد اثرات جانبی مثل ورم بعد از دو سال کاملاً رفع گردند و نتیجه نهایی را مشخص نمایند. البته در کل چون هیچ یک دو عمل ترمیمی بینی مشابه نیستند ، ریکاوری آن ها نیز مثل هم نخواهد بود. اما طبق یک قاعده کلی در شرایط نرمال ، انتظار می رود دوره نقاهت این چنین پیش برود :

بلافاصله پس از جراحی ترمیمی بینی : بعد از مرخص شدن و رسیدن به خانه ، روزهای اول را تا جایی که امکان دارد ، استراحت کنید. انتظار بروز خونریزی و کبودی را داشته و برای کاهش این اثرات موقع خوابیدن سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. استفاده از کمپرس سرد در روز اول کمک زیادی به کاهش درد و ورم می کند. همچنین دارو مسکن را طبق تجویز بهترین دکتر عمل بینی ترمیمی تهران مصرف کنید.

یک هفته بعد از عمل بینی ترمیمی : طی یک هفته اول ، همچنان وجود درد محتمل است اما با صرف دارو قابل کنترل خواهد بود. چالش برانگیز ترین مورد در این بازه از دوره ریکاوری ، دشواری در تنفس است. می توانید تا زمان رفع این مشکل از راه دهان نفس بکشید. در این مدت از هرگونه تمرین و فعالیت ورزشی باید فاصله بگیرید در غیر این صورت روند بهبودی تان طولانی می شود.

چندین هفته پس از جراحی بینی ترمیمی : بعد از چند هفته تا یک ماه از عمل ترمیمی بینی ، می تواند پرداختن به فعالیت های سبک را آغاز کنید اما همچنان نباید در ورزش های پر برخورد مشارکت داشته باشید. در این بازه هنوز اسکار و محل زخم ها کامل بهبود پیدا نکرده اند و دماغ هنوز متورم است. با هیدراته نگهداشتن بدن و غذاهای سالم می توانید سرعت ریکاوری عمل ریویژن را بیشتر کنید.

جراحی بینی توسط دکتر آتوسا ضیغمی به روش بسته بدون ایجاد برش

آیا عمل بینی ترمیمی درد دارد؟

عمل بینی ثانویه دردناک تر از عمل اولیه نیست چون ساختار بینی به اندازه جراحی اولیه تغییر داده نمی شود و عملیات انجام شده در آن دارای الگوهای متفاوت تری از قبیل تغییراتی در نوک بینی یا اصلاح بخش های کوچک یا ترمیم کامل استخوان و غضروف گسترده شده است. بعبارت دیگر بر اساس متفاوت بودن موقعیت یا نوع عملیات انجام شده در عمل بینی ترمیمی، تجربه درد نیز دارای الگوی متفاوتی است. به طور کلی جراح بینی ترمیمی با تجویز داروهای مسکن قابل استفاده در دوره بهبود اقدام کارساز در کنترل درد را انجام می دهد.

آیا روشی برای سرعت دادن به کاهش ورم بینی ترمیم شده وجود دارد؟

اگر دوست دارید ورم بعد از عمل بینی ترمیمی شما به واسطه هموار تر شدن مسیر بهبود، زودتر بخوابد، باید دستورالعمل های بعد از عمل را که توسط پزشک شما توصیه شده است با دقت دنبال کنید. هر چند این توصیه ها شکل انفرادی داشته و برای هر بیمار بنا به نیازهای او تجویز می شود ولی در یک قالب کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به صدای بدن خود گوش کنید. جراح می تواند با استفاده از علائم خارجی، روند پیشرفت را ارزیابی کند ولی شما آن را از درون، احساس می کنید. اگر حس می کنید در روند بهبود تان اختلالی وجود دارد یا آنطور که باید، خوب پیش نمی رود، با پزشک مشورت کنید.
  • سر را بالا نگه دارید. خوابیدن در حالت لم داده در طول چند هفته بعد از عمل می تواند در کاهش فشار روی عضو جراحی شده بسیار موثر بوده و سطح ورم را پایین بیاورد. آسان ترین راه استفاده از دو بالش در زیر سر است. همچنین برای اینکه در زمان به خواب رفتن، غلت نخورید و روی بینی نیافتید، می توانید در اطراف تان نیز بالش قرار دهید.
  • از کمپرس سرد استفاده کنید. در 72 ساعت اول بعد از عمل، استفاده از کمپرس سرد می تواند درکاهش ورم مفید واقع شود. کمپرس را مستقیماً روی دماغ نگذارید بلکه آن را در حوله تمیزی بپیچید و روی گونه ها قرار دهید.
  • زیاد استراحت کنید. البته، این بدان معنی نیست که مدام به تخت خود بچسبید و از جا بلند نشوید. روز بعد از فرایند آرام از جا برخیزید و با کمک گرفتن از اطرافیان، در فواصل زمانی و مکانی کوتاه قدم بزنید تا خون در پاها لخته نشود.
  • رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. خوردن میوه و سبزیجات و یک رژیم غذایی متعادل می تواند به سرعت گرفتن ریکاوری کمک کند.
  • محیط زندگی تان را خنک نگه دارید. از رفتن به سونا، حمام آب داغ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا هر فعالیتی که باعث گرم شدن بدن و بالا رفتن فشار خون شود بپرهیزید.

آیا جراحی بینی ترمیمی مشکلات تنفسی به همراه خواهد داشت؟

جراح بعنوان بخشی از فرایند، روی رفع مشکلات فانکشنال تمرکز می کند تا علاوه بر بهبود شکل ظاهری ، مشکلات عملکردی آن نیز درمان شود. هدف جراح در هر فرایند جراحی، صرفنظر از اولیه یا ترمیمی بودن آن، بهبود ویژگی های عملکردی و ظاهری این اندام است. در طول چند هفته اول بعد از ریویژن راینوپلاستی ، به دلیل وجود تورم، تنفس از راه بینی اندکی دشوار خواهد بود، ولی این مشکل موقتی بوده و به مرور زمان بهبود پیدا خواهد کرد.

چگونه از خطرات عمل ترمیمی بینی جلوگیری کنیم؟

همانطور که میدانید ، هر جراحی اعم از زیبایی و درمانی ، می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد که تحت عنوان عوارض جانبی عمل شناخته می شوند. در مورد جراحی ترمیم بینی نیز باید اظهار داشت که به طور کلی این پروسه ایمن می باشد و خطر خاصی فرد را تهدید نخواهد کرد. اما در مورد عوارض جانبی مثل ورم ، کبودی و عفونت لازم به ذکر است که جراح ترمیم بینی نحوه مراقبت از دماغ ترمیم شده را به فرد آموزش می دهد تا از وخیم شدن عوارض جانبی جلوگیری کند. همچنین مراقبت های بعد از عمل بینی ترمیمی ، منجر به سرعت گرفتن روند بهبودی می شود. پس اصلی ترین اقدام برای جلوگیری از وقوع عارضه و خطر بعد از رینوپلاستی ثانویه ، انتخاب بهترین دکتر عمل ترمیمی بینی است و پس از آن پیروی از نکات و آموزش های ارائه شده از سوی ایشان.

هزینه عمل ترمیمی بینی در تهران

اعلام هزینه عمل بینی ترمیمی در تهران به صورت آنلاین با توجه به متغیر بودن آن بر اساس عوامل متعدد دخیل در روند، امکان پذیر نمی باشد. برخی روند های رینوپلاستی ترمیمی با استفاده از تکنیک های پیشرفته ، روند هایی نسبتاً آسان می باشند ، در حالیکه برخی دیگر بسیار پیچیده تر بوده و در نتیجه بسیار چالش بر انگیز تر است. بنابراین بهترین منبع برای کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه جراحی بینی ترمیمی در تهران ، سوال کردن از بهترین جراح بینی تهران در طول روند مشاوره پس از انجام آزمایشات و ارزیابی ها و برآورد هزینه مورد نیاز برای رینوپلاستی ثانویه می باشد.

سوالات متداول عمل بینی ترمیمی

در ادامه دکتر ضیغمی به بخشی از پرتکرارترین سوالات مربوط به جراحی ترمیمی بینی پاسخ داده اند.

عمل بینی ترمیمی