عمل بینی گوشتی یکی از انواع حساس رینوپلاستی است که قبل از جراحی ، لازم است حقایقی را در مورد آن ، از جانب برترین جراح بینی کسب کنید. عمل بینی که در حوزه پزشکی با عنوان رینوپلاستی شناخته می شود، یک عمل جراحی برای اصلاح بینی می باشد که شامل تکنیک های متنوعی است که متناسب با نوع بینی برای کوچک کردن، برداشتن قوز، تغییر اندازه و شکل نوک بینی، کوچک کردن سوراخ های بینی یا تغییر زاویه بین بینی و لب، انجام می پذیرد. به طور کلی داوطلبین برای جراحی بینی در دو گروه داوطلبین دارای بینی گوشتی و داوطلبین دارای بینی استخوانی دسته بندی می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با توضیحات ارائه شده توسط بهترین جراح بینی تهران ، دکتر آتوسا ضیغمی ، در صورت تصمیم به قرار گرفتن تحت عمل بینی گوشتی ، با اشراف کامل به تمام جوانب این روند، قدم در این مسیر بگذارید.

عمل بینی گوشتی - دکتر ضیفمی

آشنایی با عمل بینی گوشتی

ساختمان بینی اساساً از دو بخش غضروف و استخوان تشکیل شده است و یک دوم بالایی این اندام را استخوان و یک دوم پایینی آن را غضروف تشکیل داده است. اسکلت بینی با پوست و لایه های زیر جلدی پوشش داده می شود. حفره بینی نیز با یک دیواره استخوانی – غضروفی به دو بخش تقسیم می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از انواع بینی ، بینی گوشتی می باشد. این اصطلاح عامی است که پزشکان برای درک بهتر ویژگی های بینی در میان متقاضیان از آن استفاده می کنند. این نام گذاری بر اساس ویژگی های مختص نوع بینی انجام شده است.

چگونه بفهمیم که بینی مان گوشتی است ؟

بینی از یک ساختار استخوانی و غضروفی پوشیده شده با پوست ، تشکیل شده است. کمیت این استخوان و غضروف و ضخامت  ، در دسته بندی بینی ها به دو گروه استخوانی و غضروفی ، دخیل می باشد. بینی های گوشتی به داشتن ساختار غضروفی ضعیف شهرت دارند. همچنین پوست در بینی های گوشتی ، ضخیم است و غدد چربی فراوان بر روی آن مشاهده می شود. ضخامت پوست در این نوع بینی ، یک نوع چالش محسوب می شود چون بعد از فرایند عمل بینی گوشتی و تغییرات و اصلاحات ایجاد شده بر روی آن ، پوست به مانند پوششی ضخیم بر روی این چارچوب اصلاح شده , عمل می کند. برای رفع این مشکل ، یک جراح بینی گوشتی خوب در تهران ، به اجرای تکنیک نازک کردن پوست بینی گوشتی ، اقدام می کند. همچنین بینی های گوشتی دارای پره های بینی پهن و ضخیم می باشند. همانطور که در بالا اشاره شد ، ساختار غضروفی در بینی های گوشتی ، ضعیف است. این ساختار غضروفی ضعیف ، یک نقطه ضعف برای بینی های گوشتی محسوب می شود که برای رفع این مشکل ، پزشک در طول فرایند جراحی بینی گوشتی با استفاده از گرافتینگ ، به پیوند غضروف و تقویت بافت غضروفی بینی گوشتی برای ایجاد یک پشتیبان قوی برای حفظ شکل جدید خلق شده در بینی ، اقدام می نماید.

عمل بینی گوشتی در تهران

نخست شما باید با تعریف بینی گوشتی آشنا شوید. بینی های دارای پوست و مقدار زیادی غدد زیر جلدی و حفره های باز بر روی پوست، تحت عنوان بینی گوشتی نامیده می شوند. شاید اکنون این سوال برای شما پیش آید که در تعریف بینی گوشتی، هیچ نامی از گوشت برده نشد. بله، درست است. در واقع در ساختار بینی، گوشتی وجود ندارد، ولی از آنجایی که شکل ظاهری این نوع بینی، خصوصاً نوک آن گوشتالو به نظر می رسد، برای درک بهتر آن توسط عموم، این نام برای آن انتخاب شده است. در بینی گوشتی، غضروف معمولاً ضعیف است و بخش اصلی بینی شامل پوست و چربی زیر آن و غدد زیر جلدی می باشد. معمولاً نوک بینی به سمت پایین متمایل بوده و پره های آن باز و ضخیم هستند.

یکی از ایرادهایی که امروزه به شیوه عمل بینی گوشتی در گذشته وارد می شود، برداشته شدن بخش های زیادی از غضروف از بینی بوده است. همانطور که در بالا ذکر شد، بینی های گوشتی دارای غضروف ضعیفی می باشند و در گذشته به علت استفاده از تکنیک کوکی کات ( استفاده از یک الگوی عمل بینی برای تمام انواع بینی )، ساختار غضروفی بیش از بیش ضعیف می شده و در نهایت، اسکلت بینی فاقد پشتیبان بوده و به همین دلیل نتیجه عمل، ایجاد فرو رفتگی و جای زخم بر روی پوست در اثر ایجاد فضای خالی در زیر آن می شده است.

دکتر ضیغمی ، بهترین جراح بینی با به کار بستن تجربه خود، غضروف بینی را تقویت کرده و از غضروف موجود در ناحیه تیغه میانی یا سپتوم، نوک بینی را نیز تقویت می کند و اساساً با ایجاد یک بافت غضروفی قوی، بهترین تاثیر از جراحی بینی گوشتی را خلق می نماید. یکی از موثر ترین چیزهایی که در جراحی زیبایی بینی گوشتی مد نظر قرار می گیرد، کوچک کردن پره های بینی می باشد. بهترین روش برای عمل پوست ضخیم بینی، رینوپلاستی باز می باشد. در رینوپلاستی بسته نوک بینی به خوبی دیده نشده و دسترسی به آن محدود می باشد. افرادی دارای پوست ضخیم بینی، باید از رینوپلاستی بینی گوشتی خود انتظارات منطقی داشته باشند.

جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی گوشتی

قبل از تعیین زمان عمل زیبایی بینی گوشتی ، باید با بهترین دکتر عمل بینی گوشتی تهران خود برای بحث درباره فاکتورهای مهم تعیین کننده نتیجه عمل بینی تان، گفتگو کنید. در این جلسه ملاقات، معمولاً اقدامات زیر انجام می پذیرد:

  • بررسی تاریخچه پزشکی شما توسط جراح
  • انجام آزمایشات فیزیکی بر روی بینی
  • عکس گرفتن از بینی
  • بحث درباره انتظارات از عمل کردن دماغ گوشتی

داوطلب ایده ال برای عمل زیبایی بینی گوشتی

افرادی که با مشکلات بینی گوشتی خود از قبیل نوک بینی بزرگ درگیر هستند، یکی از داوطلبین بالقوه برای عمل بینی گوشتی در تهران محسوب می شوند. برای تعیین داوطلبی بیمار برای قرار گرفتن تحت جراحی زیبایی بینی گوشتی، شرکت در جلسه مشاوره، امری اجتناب ناپذیر است. جلسه مشاوره بعنوان یک فرایند لا ینفک از روند عمل بینی، اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار طرفین گفتگو یعنی بیمار و پزشک قرار می دهد. آگاهی از وضعیت سلامت عمومی، سطح توقعات شما از روند و بسیاری فاکتورهای دیگر، همگی در تعیین داوطلبی تان برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی گوشتی، ایفای نقش می نمایند.

بهترین سن عمل بینی گوشتی

به طور کلی عمل بینی باید زمانی انجام شود که رشد بینی کامل شده باشد. این تکامل رشد در دختران حدوداً در 16 سالگی و در پسران در 18 سالگی است. این دو عدد، حداقل سن جراحی بینی برای زنان و مردان می باشد و پس از آن، سن دیگر یک عامل محدود کننده جراحی محسوب نمی شود. البته در دهه پنجم زندگی، پوست صورت کم کم قوام خود را از دست می دهد. این عامل باعث چالش برانگیز تر شدن فرایند جراحی شده و روند بهبود را کندتر می نماید.

چگونه برای عمل جراحی بینی گوشتی آماده شویم؟

زمانی که تاریخ عمل بینی گوشتی شما بعد از برگزاری جلسه مشاوره مقرر شد، شما باید اقداماتی جهت آماده شدن برای عمل انجام دهید.

  • با یکی از دوستان یا نزدیکان، جهت بازگرداندن شما به منزل بعد از تکمیل روند، هماهنگی های لازم را به عمل آورید.
  • در طول چند روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی به دلیل تاثیرات بیهوشی، واکنش های شما اندکی مختل می شود. بنابراین از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا یک یا دوشب، برای کمک به شما در انجام وظایف شخصی تان در کنارتان باشد.
  • از مصرف داروهای حاوی اسپرین، ایبوپروفن، موترین و غیره به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی خودداری کنید. این داروها، احتمال خونریزی را افزایش می دهد. همچنین مصرف مکمل های گیاهی نیز باید مورد اجتناب قرار گیرد.
  • اگر سیگاری هستید، پیش از عمل بینی گوشتی ، مصرف سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن باعث کند شدن روند بهبود بعد از عمل شده و گاهی عفونت را به همراه دارد.

آیا عمل بینی برای بینی های گوشتی متفاوت است؟

عمل دماغ گوشتی به مهارت ویژه ای نیاز دارد. شکل دهی مجدد و تغییر اندازه بینی در حین بازیابی ویژگی های منحصر به فرد آن و حفظ تناسب آن با سایر ویژگی های صورت، امری چالش برانگیز است. هدف اصلی و اولیه در بینی های گوشتی با توجه به ضعیف بودن غضروف و پهن بودن سوراخ های بینی، خلق ساختار غضروفی قوی، نوک بینی ظریف و کوچک کردن پره های بینی می باشد.

روند عمل بینی گوشتی

در جراحی بینی گوشتی، جراح، با ایجاد یک برش در ستونچه بینی و برخی برش های داخلی و تشریح غضروف بینی با دقت و ظرافت بالا، پوست و فلپ بینی را جهت ایجاد بیشترین دسترسی به ساختارهای داخلی، کنار می زند. اکنون جراح می تواند نوک بینی، سوراخ ها، یا سپتم بینی را تغییر شکل داده و ترمیم نماید. در صورت نیاز، غضروف بینی تقویت می شود. پس از تکمیل روند، فلپ دوباره بر روی چارچوب استخوانی برگردانده می شود. سپس کانتورینگ و شکل دهی های لازم در بخش بیرونی بینی انجام می شود. برش ایجاد شده در ستونچه بینی با بخیه بسته می شود و پزشک بر روی بینی زیباجو یک اسپلینت یا گچ قرار می دهد. هدف از قرار دادن اسپلینت یا گچ، کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود در طول روند بهبود می باشد. عمل بینی گوشتی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود و معمولاً دو یا سه ساعت طول می کشد.

روند بهبودی بعد از عمل بینی گوشتی

مشخص است که زمان بهبود یافتن بینی گوشتی پس از عمل نسبت به بینی استخوانی ، طولانی تر است. کسانی که جراحی بینی گوشتی انجام داده اند بایستی تا یک الی دو سال انتظار ورم ها متناوب بر روی بینی را داشته باشند. چرا که پوست ضخیم دماغ های گوشتی برای سازگاری با ساختار جدید خود به زمان بیشتری احتیاج دارند. گاهی افراد برای کاهش ورم و جلوگیری از تشکیل اسکار به تزریق کورتون هم نیاز پیدا می کنند. هر چه بافت های بینی گوشتی کمتر دستخوش تغییرات شده باشند ، دوره بهبودی سریع تر طی می شود. مثلا کسانی که عم بینی گوشتی عروسکی انجام داده اند ، باید طولانی تر شدن دوره نقاهت را هم در نظر بگیرند. به کمک دستورات مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی ، می توان خیلی سریع و البته بهتر مسیر ریکاوری را پیمود.

همانطور که گفته شد بعد از جراحی بینی گوشتی، صورت دچار تورم و کبودی می شود. اسپلینت باید یک هفته بعد از عمل بینی گوشتی بر روی دماغ بماند تا از ساختار پایه بینی پشتیبانی کند. هرچند تورم اطراف گونه ها و لب ها بعد از یک یا دو هفته فروکش می کند، ولی تورم بینی گاه تا یک ماه ماندگار خواهد بود. بهبود کامل بینی نیز با توجه به ویژگی های هر فرد، بین یک سال تا یک سال و نیم به طول می انجامد. بعد از برداشته شدن اسپلینت، البته تنها به دست پزشک، می توانید آرایش کنید و از شکل جدید بینی خود لذت ببرید.

جراحی بینی گوشتی  برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

به گفته بهترین دکتر عمل بینی گوشتی در تهران برای داوطلبین زیر 18 سال که هنوز رشد بینی آنها تکمیل نشده است، توصیه نمی شود. البته در برخی موارد به دلیل وارد آمدن ضربه و آسیب های شدید به بینی، جراحی بینی گوشتی به یک اضطرار تبدیل می شود. در چنین شرایطی ارزیابی بر یک مبنای مورد به مورد انجام می پذیرد چون کودکان با سرعت های متفاوتی به بلوغ فیزیکی و روحی می رسند.

تاثیر ضخامت پوست در عمل بینی گوشتی

شکل بینی تا حد زیادی به فرم و ساختار اسکلت پایه آن وابسته است. بنابراین رینوپلاستی برای شکل دهی ساختار استخوانی و غضروفی پایه مورد نیاز می باشد. پوست به همراه بافت همبند و چرب خود بر روی اسکلت بینی، عمل را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که پوشش پوستی دارای ضخامت های مختلفی می باشد، و نوک بینی را بیشتر پل بینی تحت تاثیر قرار می دهد، نتیجه نهایی به تعامل ضخامت پوست و پایه استخوانی- غضروفی وابسته است.

از طرفی چون هیچ زیباجویی دوست ندارد جای زخم بعد از جراحی بینی گوشتی بر جای بماند، به داوطلبین دارای بینی گوشتی متذکر می شویم که عمل خود را با توجه به ضخیم بودن پوست بینی شان به دست یک بهترین دکتر برای عمل بینی گوشتی در تهران بسپارند. دامنه تغییر شکل دادن بینی به ضخامت پوست وابسته است که یک فاکتور حاشیه ای قابل تغییر در جراحی بینی گوشتی می باشد. برای تغییر در ضخامت پوست بینی، اقدامات جراحی متفاوتی در رینوپلاستی بینی گوشتی لازم الاجرا می باشد.

پوست ضخیم: یک چالش در جراحی بینی گوشتی

پوست ضخیم به خوبی اسکلت بینی بر روی پل بینی را پوشش می دهد، ولی متاسفانه یک فاکتور محدود کننده در زمان کوچک کردن بینی، بخصوص کوچک کردن نوک بینی محسوب می شود. افراد دارای بینی گوشتی اغلب از نوک بینی بزرگ و پهن رنج می برند. پوست بینی ضخیم اغلب در تناسبات صورت، یک ویژگی خشن دیده می شود.

نازک کردن پوست ضخیم در عمل بینی گوشتی

نازک کردن پوست بینی به معنی برداشتن چربی و بافت همبند در زیر پوست، بخصوص در نوک بینی می باشد. اگر پوست تفکیک شده، بلند شود و نازک گردد، امکان نازک کردن بیشتری در پوست وجود خواهد داشت. فاکتور محدود کننده، منبع رگی نوک بینی می باشد. شبکه رگ های خونی زیر پوست نباید در طول نازک کردن پوست دچار آسیب دیدگی شدید شوند. بنابراین جراح بر روی نازک کردن پوست در طول روند، با دقت بسیار بالا، به شدت تاکید می نماید.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

با توجه به ساختار و ضخامت بینی گوشتی ، هدف این است که از تکنیکی استفاده شود که کمترین برش را در سطح پوست ایجاد می کند. به این خاطر که ضخامت بالای پوست دماغ گوشتی ، مستعد ورم زیاد و برجای ماندن اسکار است ؛ بنابراین هر چه برش جراحی محدودتر باشد ، سریع تر بهبود پیدا می کند. از بین دو تکنیک رینوپلاستی ، روش بسته همان متدی است که کمترین برش را ایجاد می کند. چنانچه جراح بینی ، در این امر تخصص و تبحر کافی را داشته باشد ، رینوپلاستی بسته می تواند بهترین روش عمل بینی گوشتی به حساب آید.

در مورد مدل عمل کردن بینی گوشتی نیز همواره گفته می شود بهترین روش ، رینوپلاستی طبیعی است. زیرا ساختمان دماغ گوشتی را کمترین دستخوش تغییر می کند. با این حال برای انتخاب بهترین روش جراحی بینی گوشتی از نظر مدل ، می توانید خواسته هایتان را با جراح در میان بگذارید و ایشان با توجه به خواسته شما و البته بافت ها بینی بهترین فرم را برایتان ایجاد می کند.

عمل بینی گوشتی بدون جراحی

در حال حاضر دیده شده است که متقاضیان بسیاری به پروسه های زیبایی غیر جراحی ، گرایش قابل توجهی پیدا کرده اند. در این راستا این پرسش مطرح می گردد که آیا رفع ایرادات بینی با بهره گیری از چنین فرایندهایی امکان پذیر است ؟ شاید کسانی که متقاضی عمل بینی گوشتی هستند برای انجام این گونه روندها مشتاق تر باشند ؛ زیرا تصور می کنند که جراحی کردن بینی گوشتی پیچیده و مراقبت پس از آن هم دشوار می باشد. بیماران عزیز برای اینکه دید شما نسبت به این روند منطقی و درست باشد ، به ادامه مطلب توجه کنید !

شاید عمل بینی گوشتی بدون جراحی یک عنوان جذاب به نظر برسد اما به لحاظ تخصصی محدودیت هایی را شامل می شود که با آگاهی از آن ها احتمال می رود که این جذابیت هم از بین برود. اگر می خواهید مشکلات دماغ گوشتی تان که به بافت های غضروفی و ساختار تشکیل دهنده مرتبط هستند ، به طور دائمی و قطعی درمان شوند ، تنها راه چاره جراحی است و پروسه هایی مثل تزریق فیلر نمی توانند در این امر یاری رسانی مطلوبی داشته باشند.

فیلرها در واقع ماده های پر کننده هستند و قابلیت درمانی ندارند؛ بنابراین با تزریق به بینی تنها عیوب ظاهری بینی را پوشش داده و هیچ تاثیری در مشکلات فانکشنال بینی ندارد. همچنین نتیجه بدست آمده از این پروسه موقتی است و نیازمند این است که فرد بعد از مدتی مجدداً برای تزریق اقدام کند.

🌟 عزیزانی که تمایل دارند برای همیشه هم ظاهر بینی گوشتی شان را بهبود بخشند و هم عملکرد آن را اصلاح نمایند ، باید تحت جراحی قرار بگیرند.

فیلم قبل و بعد از عمل بینی گوشتی

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

  • تورم بعد از عمل نرمال می باشد. برای خلاصی زودتر از این تورم، باید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در طول 3 تا 4 روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی، به شکلی بخوابید که سر شما در موقعیت بالاتر از بدن باشد. فراموش نکنید که تا 3 هفته از خوابیدن به پهلو اجتناب کنید.
  • در روزهای نخست بعد از عمل دماغ گوشتی ، غذاهایی میل کنید که حرکت دهان را به حداقل برسانند. معمولاً تا 24 ساعت اول بعد از جراحی، آبمیوه های طبیعی و سوپ، بهترین گزینه می باشد.
  • حرارت زیاد باعث افزایش تورم نشای از عمل بینی گوشتی می شود. در معرض حرارت از قبیل نور خورشید، سونا، و سایر منابع حرارتی به مدت دو هفته بعد از جراحی قرار نگیرید.
  • به ارامی حرکت کردن را آغاز کنید، ولی خم نشوید.
  • کمتر بخندید و در زمان عطسه کردن دهان خود را باز کنید.

چگونه تورم بعد از جراحی بینی گوشتی را کنترل کنیم؟

همانطور که در بخش مراقبت های بعد از عمل این مقاله اشاره شد، تورم یکی از عوارض جانبی اجتناب ناپذیر بعد از عمل دماغ گوشتی می باشد. این بدان معنا نیست که بینی همیشه متورم خواهد ماند. غضروف و بافت در حال طی کردن فرایند بهبود هستند و تغییرات بر یک مبنای روزانه، در آن قابل مشاهده خواهد بود. تورم ایجاد شده در طول دوره بعد از عمل ، به تورم ایجاد شده در اثر وارد آمدن ضربات به ناحیه درمان در حین اجرای روند، و احتباس مایعات نسبت داده می شود. با بهبود یافتن مولفه های بینی، تورم نیز کمتر و کمتر می شود. بر حسب نوع اجرای روند درمان بر روی بینی گوشتی و شیوه انقباض و جمع شدن پوست، دامنه تورم نیز متغیر است. دکتر ضیغمی ، جراح خوب عمل بینی گوشتی در تهران با الویت دادن به استفاده از تکنیک عمل بینی بسته برای اصلاح ایرادات بینی گوشتی، در واقع دامنه تورم بعد از عمل دماغ گوشتی را محدود می کند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، یکی از موثرین روش ها برای مدیریت کردن تورم بعد از عمل، استفاده از کمپرس سرد می باشد. استفاده از کمپرس سرد، برای یک دوره 7 الی 10 روزه بعد از جراحی بینی گوشتی توصیه می شود. این کار به تسکین درد نیز کمک کرده و سطح تورم را به حداقل می رساند. به هیچ عنوان کمپرس سرد را برای مدت زمان طولانی بر روی پوست قرار ندهید. ضمناً از قرار دادن آن مستقیماً بر روی بینی خودداری کنید. آن را بر روی گونه ها قرار دهید. کمپرس سرد را در حوله یا یک دستمال تمیز بپیچید تا سرمای آن باعث ایجاد سوختگی ناشی از سرما در پوست شما نشود.

عمل بینی گوشتی

چه زمان تورم بعد از عمل دماغ گوشتی نگران کننده است؟

تورم بینی گوشتی، بارزترین چیزی است که در طول شش ماه اول بعد از عمل بینی گوشتی ، مشهود می باشد. این تورم گاهی تا یک سال ادامه می یابد. با بهبود تدریجی بینی، از شدت تورم نیز کاسته می شود. نوک بینی، بخشی است که بیشترین میزان تورم در آنجا متمرکز می شود. ولی اگر متوجه ناهنجاری در تنفس شدید، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید. شدید شدن تورم نیز موردی است که مراجعه به پزشک را به امری الزامی تبدیل می نماید.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی

تزریق کورتون بعد از رینوپلاستی معیاری برای کمک به فروکش کردن سریع تر ورم می باشد ولی تزریق این ماده برای همه بیماران توصیه نمی شود و پزشک پس از معاینه، لزوم یا عدم لزوم این تزریق را تعیین می کند. همانطور که در بخش های دیگر مقاله مطالعه کردید، تورم عارضه جانبی نرمال و بخشی از روند درمان است. گاهی ورم بینی غیر طبیعی است و اگر به موقع متوقف نشود می تواند شکل بینی را خراب کند. مقدار ورم به فاکتورهای متعدد از جمله نوع پوست وابسته است. بینی های گوشتی به داشتن پوست ضخیم شهرت دارند و در نتیجه تورم در بینی در جراحی بینی گوشتی در مقایسه با بینی استخوانی بیشتر است. دکتر آتوسا ضیغمی بهترین جراح برای عمل بینی گوشتی در تهران تزریق کورتون را یک فرایند حساس معرفی کرده و به بیماران جراحی بینی گوشتی توصیه می کند که بی اندازه در انتخاب جراح بینی دقت کنند چرا که اگر مقدار کورتون تزریق شده در بینی به اندازه مناسب نباشد می تواند علاوه بر ایجاد فرورفتگی در بینی و بوجود آوردن ناهنجاری در شکل ظاهری این اندام، مشکلاتی را برای سلامت بیمار بوجود آورد. اینجاست که مهارت، تجربه، دانش و تخصص جراح بازهم اهمیت خود را نشان می دهد.

تغذیه بعد از عمل بینی گوشتی

بدن، ساختار شگفت انگیزی است. سیستم بهبود را به طور خودکار فعال می کند و در واقع کار سوخت رسانی به ناحیه درمان را که در حال بهبود یافتن است، انجام می دهد. به این ترتیب، رژیم مناسب می تواند در بهره مند شدن از یک فرایند بهبود خوب، مفید واقع شود. شما می توانید تنها با ایجاد چند تغییر کوچک در رژیم غذایی خود، منبع خوبی را برای سپری کردن یک روند بهبود موثر در اختیار بدنتان قرار دهید. با توجه به اینکه چند ساعت قبل از عمل دماغ گوشتی، ناشتا بوده اید، بعد از روند، حتماً احساس گرسنگی خواهید کرد. بهتر است غذاهای نرم مثل ماست و سوپ میل کنید.

یبوست بعد از جراحی بینی گوشتی

یکی از مشکلاتی که ممکن است جمعیت بالایی از بیماران بعد از عمل بینی گوشتی با آن روبرو شوند، یبوست است. علت بروز یبوست را می توان به داروها، محدود شدن رژیم غذایی و عدم فعالیت نسبت داد. برای اجتناب از بروز این مشکل، در رژیم غذایی خود، فیبر بگنجانید. سبزیجات خوب پخته شده مثل هویج، می تواند گزینه خوبی برای پیشگیری از بروز این مشکل باشد. علیرغم توصیه پزشک برای محدود کردن فعالیت در طول دوره بهبود، برای کمک به بدن در داشتن یک گوارش نرمال و عدم ابتلا به یبوست، بهتر است در فواصل زمانی کوتاه، به دفعات با کمک گرفتن از یکی از افراد اطرافتان، از جا برخاسته و به آرامی مسافت های کوتاه را قدم بزنید.

طراحی دیجیتال یا سه بعدی بینی

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، امروزه با استفاده از علوم مهندسی پزشکی ، خدماتی تحت عنوان طراحی دیجیتال یا سه بعدی ارائه می شود که در آن یک قالب کنترلی مورد استفاده قرار می گیرد. فرایند این طراحی به این شکل است که در طول جلسه مشاوره با بهترین دکتر عمل بینی گوشتی تهران ، بیمار ، سلائق و خواسته های خود از بینی مورد نظرش را بیان می کند. دکتر با بررسی این خواسته و مد نظر قرار دادن این موضوع که آیا این خواسته ها با سایر ویژگی های صورت هم راستا است یا خیر ، و نیز پس از امکان سنجی تغییرات مورد نظر ، از طریق یک تکنولوژی و اسکنر های طراحی سه بعدی ، این تغییرات را بر روی عکس گرفته شده از بیمار اعمال می نماید. به این ترتیب بیمار می تواند قبل از عمل ، به اطمینان خاطر بیشتری در خصوص شکل بینی خود ، دست پیدا کرده و با آرامش بیشتر و بدون درگیر بودن با استرس و اضطراب ، تحت جراحی بینی گوشتی خود قرار گیرد.

چرا انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران برای عمل بینی گوشتی ، حائز اهمیت است؟

بینی یک عضو بسیار حساس و کانونی در صورت می باشد که می تواند سایر اعضای صورت را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل زمانی که تصمیم می گیرید برای عمل بینی گوشتی خود اقدام کنید ، انتخاب یک جراح بینی خوب و ماهر که به تمام جوانب امر واقف بوده و احاطه کامل داشته باشد ، بسیار اهمیت پیدا می کند. گاهی در صورت قصور در تحقیق کامل در انتخاب دکتر خوب عمل بینی و کم اهمیت گرفتن این مرحله از فرایند تصمیم گیری برای جراحی بینی گوشتی ، با نتایجی روبرو می شوید که برایتان مطلوب نبوده و در برخی موارد ، مشکلاتی بوجود می آید که برای سلامت شما خطرناک بوده و پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال می آورد. عمل بینی علاوه بر جنبه زیبایی ، عملکرد بینی تان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به همین جهت ، باید پزشک جراحی را انتخاب کنید که علاوه بر توانایی در خلق یک بینی زیبا ، بتواند ابعاد فانکشنال یا عملکردی بینی شما را که با تنفس از راه بینی در ارتباط است به گونه ای درمان کند که بعد از تکمیل فرایند و سپری شدن دوره بهبود ، از یک تنفس خوب از راه بینی خود نیز لذت ببرید.

فیلم قبل و بعد عمل بینی گوشتی در تهران

انتخاب جراح قابل اعتماد مساوی است با عوارض عمل بینی گوشتی کمتر

همه فرایند های عمل زیبایی بینی با دامنه ای خطرات و مشکلات همراه هستند. خوشبختانه ، این مشکلات یا عوارض ، در صورت سپرده شدن عمل بینی گوشتی در تهران به دست یک جراح بینی خوب ، به یک آیتم نادر تبدیل می شود. در این بخش از مقاله به ذکر عوارض جانبی جراحی بینی گوشتی می پردازیم.

  • خونریزی  در سطح جزئی ، بخش نرمال فرایند جراحی بینی گوشتی است. این خونریزی در طول چند روز اول بعد از عمل اتفاق می افتد. در صورت شدید بودن خونریزی ، موضوع باید به پزشک اطلاع داده شود.
  • عفونت در صورت وقوع ، می تواند خطر آفرین باشد. پزشک قبل از اجرای پروسیجر عمل دماغ گوشتی ، در بخش مراقبت های قبل از عمل ، برای بیمار ، آنتی بیوتیک تجویز کرده و بیمار موظف است برای پیشگیری از بروز عفونت ، مصرف آنتی بیوتیک را طبق دستور پزشک ، اجرا نماید.
  • تورم ، عارضه جانبی دیگر جراحی بینی گوشتی است که در بخش های ساپورتینگ پایه در پوست بینی ، ناهمواری هایی را شکل می دهد. تورم با گذر زمان فروکش می کند. البته این چالش ، در بینی های دارای پوست نازک ، بیشتر است.
  • در برخی موارد ، پوست بینی در بعضی نواحی ، قرمز می شود. این حالت نیز به مرور زمان ،  رفع می شود. در صورت ماندگار بودن این تغییر رنگ ، پزشک از درمان لیزر استفاده می کند.

نقش لیزر در عمل بینی گوشتی

این سوال برای همه متقاضیان پیش می آید که می توانند بینی گوشتی شان را بدون درد و خونریزی با استفاده از لیزر عمل کنند؟ باید بدانید که فعلا جراحی بینی گوشتی با لیزر پروسه ای قابل انجام نیست. برای تغییر ساختار داخلی بینی ، لازم است پوست برش بخورد و از روی بافت ها بلند شود. سپس از از این طریق با ابزارهای جراحی تغییرات اعمال شوند.

آیا نتیجه عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از بیماران دکتر ضیغمی که نوع بینی آنها گوشتی تشخیص داده شده از او می پرسند، این است که آیا بعد از عمل، بینی دوباره به حالت اولیه خود بازمی گردد؟ پاسخ جراح به این دسته از بیماران این است که اگر نتیجه بی عیب و نقصی از عمل بینی گوشتی حاصل شود، بعد از شش ماه، پس از فروکش کردن تورم و کبودی، شکل نهایی بینی، اشکار شده و برای همیشه به همان شکل باقی می ماند.  بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند بینی گوشتی بعد از عمل به شکل اولیه خود باز می گردد ، امروزه ، تکنیک های پیشرفته ای وجود دارد که پزشک ماهر و با تجربه ، با به کار گیری آنها ، چارچوب قدرتمندی را در بینی خلق می نماید و این چارچوب قوی ، از شکل جدید بینی پشتیبانی کرده و بینی به شکل اولیه خود باز نمی گردد. با توجه به ضخیم بودن پوست بینی در بینی های گوشتی، حداقل یک سال لازم است تا نتیجه نهایی جراحی بینی گوشتی آشکار شود، ولی بعد از شش ماه، نتیجه پایدار بوده و به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

آیا صدا بعد از عمل کردن بینی گوشتی تغییر می کند؟

بیمارانی که تحت عمل بینی گوشتی و به طور کلی ، عمل رینوپلاستی از انواع مختلف آن قرار می گیرند ، علاوه بر مشاهده تغییراتی در شکل ظاهری بینی خود ، گاهی متوجه تغییراتی در صدای خود نیز می شوند. گزارشات منتشر شده از مطالعه انجام شده در مجله آفیشال مدیکال جراحی پلاستیک و ترمیمی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا بیان می کند که بعد از رینوپلاستی و از جمله رینوپلاستی بینی گوشتی ، تغییرات در صدا توسط بیماران و نیز متخصصان ، قابل درک است ، ولی به طور کلی این تغییر صدا باعث بروز مشکلی در خصوص عملکرد صحبت کردن نمی شود. البته ، باور بر این است که بیماران خصوصاً افرادی که به صورت حرفه ای از صدای خود استفاده می کنند و عمل دماغ را انجام داده اند ، متوجه تغییرات پتانسیل صدای خود می شوند.

پتانسیل تاثیر عمل بینی گوشتی بر روی تغییر صدا ، برای برخی بیماران ، خصوصاً آنهایی که با صدایشان شناخته می شوند ، یک دغدغه است. هر چند این موضوع واقعیت دارد که جراحی بینی گوشتی . به طور کلی عمل رینوپلاستی با تغییر ساختارهای بینی و ساختارهای صوتی در ارتباط تنگاتنگ است ، ولی جمعیت زیادی از بیماران عمل جراحی بینی و نیز رینوپلاستی بینی گوشتی ، اعلام می کنند که بعد از رینوپلاستی ، شاهد هیچگونه تغییری در صدای خود نبوده اند. حتی زمانی که این تغییر صدا ، اتفاق می افتد ، بسیار جزئی بوده و چندان قابل تشخیص نمی باشد. در برخی موارد ، با باز شدن مجاری بینی ، حتی صدای عمومی فرد ، بهبود نیز می یابد و کیفیت صدا برای بیمار خوشایند است.

هدف از چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی گوشتی چیست؟

عمل بینی گوشتی - دکتر ضیغمی

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بیمار خود را به چسب زدن بعد از عمل بینی گوشتی تشویق می نماید و اغلب هدف او کمک به کاهش تورم پوست و کمک به سازگار شدن پوست با ساختار استخوانی پایه است. همچنین چسب زدن به بینی گوشتی و سایر انواع بینی بعد از عمل ، می تواند بعنوان یک علامت هشدار دهنده به اطرافیان عمل کند که مراقب باشند تا به طور ناخواسته ، ضربه ای به بینی وارد نکنند.

آیا چسب زدن به بینی گوشتی بعد از رینوپلاستی الزامی است؟

بعد از عمل ، تحمل چسب های پانسمان مانند ، در وسط صورت دشوار است. بنابراین ، شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا می توان از چسب زدن اجتناب کرد یا خیر؟ برخی پزشکان چسب زدن به بینی گوشتی را بخش الزامی و لاینفک عمل می دانند در حالیکه برخی دیگر معتقدند ، چسب زدن به نوع بینی و ضخامت پوست وابسته است. بنابراین ، تصمیم گیری در خصوص ترجیحات مربوط به چسب زدن و طول مدت آن بعد از عمل بینی گوشتی به جراح وابسته است. شما موظف هستید دستورالعمل های پزشک را حتی در خصوص طولانی تر شدن مدت زمان چسب زدن به بینی ، دنبال کنید.

چگونه باید به بینی گوشتی چسب بزنیم؟

پزشکان مختلف ، همانطور که تکنیک های مختلفی را در اجرای عمل بینی گوشتی در تهران به کار می گیرند ، در چسب زدن به بینی نیز ، تکنیک های مختلفی دارند. چسب بینی و ضخامت پوست ، بر روی نحوه چسب زدن به بینی و مدت زمان آن ، تاثیر گذار است. البته ، اصول پایه چسب زدن به بینی گوشتی ، کاملاً مشابه است. قبل از شروع به چسب زدن به بینی ، باید بینی خود را کاملاٌ با آب و صابون تمیز کنید. نخست بر روی پل بینی چسب بزنید. 3 الی 5 قطعه چسب را ببرید و از بالای بینی به صورت افقی بر روی پل بینی بچسبانید. هر قطعه چسب باید با چسب بعدی ، تا نیمه ، همپوشانی شود. در مرحله دوم ، نوارچسب بلندی را به صورت U در اطراف زیر نوک بینی چسبانده و به آرامی به سمت بالا و طرفین بینی ، به شکل عمودی بچسبانید. مراقب باشید سوراخ های بینی را با چسب پوشش ندهید. در مرحله آخر باید مرحله چسباندن چسب ها به شکل افقی را مجدداً تکرار کنید. در حین تکرار این مرحله ، اندکی فشار را به بینی خود وارد کنید.

چگونه چسب را بعد از عمل بینی گوشتی از محل جدا کنیم؟

دو الی سه هفته بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی ، هر 2 الی 3 روز یکبار باید چسب بینی خود را تعویض کنید. نحوه برداشتن چسب از روی بینی ، به اندازه نحوه صحیح چسب زدن به بینی ، حائز اهمیت است. در طول دو ماه بعد از جراحی بینی گوشتی ، بینی در حال بهبود یافتن است. پوست بسیار ظریف و حساس بوده و شما نباید فشار بیش از حد به بینی وارد کنید. همچنین در زمان جدا کردن چسب از روی بینی ، باید مراقب باشید که پوست تحت کشش قرار نگیرد. بهترین زمان برای جدا کردن چسب ، زمانی است که دوش گرفته اید و چسب بینی خیس شده است. همچنین می توانید از محلول های مخصوص برای کمک به جدا کردن چسب استفاده کنید. وقتی چسب جدا شد ، باید مواد چسبی باقی مانده بر روی بینی را نیز تمیز کنید.

آیا در طول چسب زدن می توان دوش گرفت ؟

تا حدوداً یک هفته بعد از عمل بینی گوشتی ، از سوی بهترین جراح بینی گوشتی تهران توصیه می شود از دوش گرفتن خودداری کنید. در صورت لزوم ، موهای خود را بدون اجازه دادن به برخورد آب به بینی ، بشویید. شما می توانید با حوله تمیز مرطوب در طول دوره ای که رسیدن آب به بینی ، ممنوع می باشد ، ناحیه اطراف بینی را تمیز کنید. پس از برداشته شدن گچ بینی ، باید به بینی چسب بزنید و این چسب باید به مدت 4 الی 5 روز بر روی بینی باقی بماند. پس از آن ، برای برداشتن چسب ، در زمان ایده ال ، دوش بگیرید و چسب را برداشته و چسب جدید را جایگزین کنید.

چه مدت باید بر روی بینی گوشتی چسب بزنیم ؟

به طور کلی ، به مدت 1 الی 3 ماه بعد از عمل بینی گوشتی لازم است به بینی چسب بزنیم. چسب زدن به بینی بر حسب نوع بینی متفاوت است. در خصوص بینی های گوشتی ، به دلیل ویژگی های این نوع بینی و بالاتر بودن سطح تورم در آن ، پزشک به شما توصیه می کند برای مدت زمان بیشتری به بینی چسب بزنید.

آیا می توان بینی گوشتی را با مدل عروسکی عمل کرد؟

بینی گوشتی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود ، دارای محدودیت هایی می باشد که عمل بینی با مدل عروسکی یا فانتزی را بر روی آن ناممکن می کند. بینی عروسکی به اندازه بسیار کوچک آن شهرت دارد و بینی گوشتی ، با محدودیت هایی روبروست که کوچک کردن اندازه آن تا اندازه یک بینی عروسکی را غیر ممکن می کند. به همین دلیل ، بیماران دارای بینی های گوشتی باید از نتیجه عمل دماغ گوشتی خود ، انتطارات منطقی داشته و برای مثال از جراح ، این انتظار را نداشته باشند که بینی گوشتی آنها را با مدل عروسکی ، درمان کند.

آیا جراحی بینی گوشتی آقایان در مقایسه با عمل بینی گوشتی خانم ها ، دشوار تر است؟

بینی آقایان به دلیل ویژگی های منحصر به فرد جنسیتی آنها ، دارای ویژگی هایی از قبیل پوست ضخیم تر ، اندازه بزرگ تر و به طور کلی ساختاری قدرتمند تر می باشد. همین امر باعث می شود که جراح زمان بیشتری را برای کار بر روی بینی گوشتی آقایان صرف کرده و برای خلق یک بینی که برازنده صورت یک آقا باشد ، مسیر پر چالش تری را دنبال کند. به همین دلیل به طور کلی گفته می شود که رینوپلاستی بینی گوشتی آقایان در مقایسه با خانم ها دشوار تر است.

بعد از جراحی بینی گوشتی ، حس بویایی تغییر می کند؟

طبیعی است که بعد از عمل بینی گوشتی ، اختلالی در حس بویایی ایجاد شود که علت این امر متورم شدن بافت های بینی است. ورم ایجاد شده مسیر عبور هوا در بینی را تنگ کرده و به دنبال آن توانایی فرد در تشخیص بو کاهش پیدا می کند. چنین احساسی دائمی نبوده و با بهبودی ورم ، حس بویایی کم کم به حالت سابق خود باز می گردد.

نکته : گاهی اوقات ممکن است در حین عمل کردن دماغ گوشتی ، به رشته های عصبی بینی آسیب ها جدی وارد شود که در نتیجه آن احساس بویایی فرد از بین برود. البته وقوع چنین امری بسیار نادر است.