عمل بینی عروسکی ، یکی از مدل های عمل بینی می باشد که در سراسر دنیا، از شهرت مثال زدنی برخوردار بوده و به عنوان یکی از مدل های اصطلاحاً مد روز، عمدتاً در میان بانوان، طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نموده است. اما علت تا این اندازه شهرت یافتن این مدل بینی چیست؟ دکتر آتوسا ضیغمی پاسخ می دهد. عمل بینی عروسکی ، شامل شکل دادن بینی و خلق یک بینی کوچک و ظریف، با انحناهای صاف می باشد. در این روند، هارمونی شکل ها و رعایت قیاس های بین مشخصه های مختلف صورت با دقت بالا، مورد ملاحظه قرار می گیرد تا بتوان با تغییرات ایجاد شده در این اندام، نهایتاً کل چهره را تحت تاثیر قرار داد.

عمل بینی عروسکی

آنچه بعد از عمل بینی عروسکی به دست می آید، بینی است که پل کوتاهی داشته و نوک بینی با زاویه ای محاسبه شده، اندکی رو به بالا می باشد.

آیا عمل بینی عروسکی یک مدل تابع مد یا یک روند خلق حس زیبایی دائمی است؟

وقتی به آثار گذشته نگاهی می اندازیم، می بینیم که بینی، یکی از مشخصه ها در صورت است که شکل آن در تعریف نوع شخصیت، تاثیر گذار است. مثلاً در برنامه های کارتونی، اغلب شخصیت های قهرمان و مثبت یا پرنسس ها، دارای بینی های کوچک و زیبا می باشند. البته، هیچ قانون مطلقی در خصوص تعریف زیبایی وجود ندارد. زیبایی از نگاه ببینده، تعریف می شود. اما آمار به دست آمده از تحقیقات نشان می دهد که اکثر افراد، به داشتن یک بینی کوچک و ظریف که دارای ویژگی های شبیه به بینی عروسکی می باشد، تمایل بیشتری دارند.

ویژگی های یونیک عمل بینی عروسکی

  • پل بینی صاف و نوک بینی برجسته

جراحی بینی انجام شده به دست بهترین جراح بینی ، با مورد استفاده قرار دادن پروتز های مصنوعی، پل بینی صاف و نوک بینی برجسته را خلق می نماید.

پل بینی که به مانند خطی از وسط پیشانی آغاز می شود، میانی ترین بخش صورت بوده و کل ویژگی های صوت را تحت تاثیر قرار می دهد. عمل بینی عروسکی، با خلق یک طرح طبیعی، هارمونی خاصی را بین بینی و سایر مشخصه های صورت بوجود می آورد.

  • نوک بینی زیبا و زاویه دار

در جراحی بینی عروسکی، نوک بینی، در مقایسه با دیگر روند های رینوپلاستی، چشمگیر ترین و بارز ترین ویژگی محسوب می شود. نوک بینی که تحت زاویه ای خاص نسبت به لب بالایی قرار گرفته است، شکلی طبیعی و زنانه را در این بخش از بینی خلق می نماید.

مشخصه های عمل بینی عروسکی

  • ایمپلنت در پایه بینی و نوک آن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • جنس ایمپلنت های استفاده شده در عمل بینی عروسکی، اغلب گورتکس یا سیلیکون می باشد.
  • در شکل دهی نوک بینی اغلب از غضروف استفاده می شود. منبع غضروف مورد نیاز در شکل دهی نوک بینی، اغلب سپتوم یا غضروف گوش می باشد.
  • بینی دارای یک شکل منظم بوده و هیچ ایراد یا ناهمواری در آن دیده نمی شود.
  • بینی خلق شده در جراحی بینی عروسکی، از نظر زیبایی شبیه به عروسک زیبای باربی می باشد.
  • ایمپلنت های تخصصی، متناسب با نیازهای بینی هر بیمار، تهیه می شود و با ساختارهای بینی هماهنگ بوده و یک شکل سه بعدی را در این اندام خلق می نماید.

ریکاوری در عمل بینی عروسکی

بعد از روند عمل جراحی زیبایی، اسپلینت برای پشتیبانی از ساختار تازه شکل داده شده، مورد استفاده قرار می گیرد. برای کاهش دادن میزان تورم تا دو روز بعد از عمل بینی، بهتر است کیسه یخ مورد استفاده قرار گیرد. پزشک در روز پنجم یا ششم بعد از عمل بینی عروسکی، آتل یا اسپلینت ها را برمی دارد و در صورت جذبی نبودن بخیه ها، آنها را از بینی جدا می کند. سپس بمنظور بررسی کیفیت روند بهبود، بینی شما را مورد آزمایش قرار می دهد.

تورم، کبودی و اندکی خونریزی، بخش نامطلوب و اجتناب ناپذیر عوارض نرمال بعد از عمل محسوب می شود که در یک دوره یک هفته ای، فروکش می نماید. بهترین جراح رینوپلاستی، بیمار خود را به قرار دادن سر در یک موقعیت بالاتر از قفسه سینه در زمان استراحت کردن، تشویق می کند. این کار به محدود کردن میزان تورم، کمک می کند. مقدار کبودی تجربه شده در طول روند، به تکنیک به کار برده شده و نیز ویژگی های بدن خود بیمار وابسته است. برخی جراحان رينوپلاستي بمنظور ایجاد تمام برش ها در داخل بینی، از تکنیک بسته استفاده می کنند. مزیت این روند، در مقایسه با رویکرد باز، کوتاه تر بودن دوره ریکاوری بعد از عمل می باشد.

پزشک با تجویز داروهای مسکن، ظرفیت مدیریت درد را افزایش می دهد. همانطور که قبلاً اشاره شد، با قرار دادن کیسه های یخ بر روی گونه ها در طول 48 ساعت اولیه بعد از عمل بینی عروسکی، می توانید به کاهش تورم کمک کنید. گاهی بیماران عمل بینی عروسکی، در ناحیه لب بالایی خود، احساس سفتی می کنند و همین امر، خندیدن را برای آنها دشوار می نماید. البته، این حالت در طول چند هفته اول بعد از روند، رخ داده و به مرور رفع می گردد.

مزایای عمل بینی عروسکی

عمل بینی عروسکی یکی از روندهای جراحی پلاستیک صورت شایع و پر طرفدار می باشد. این روند می تواند مشکلات زیبایی و ساختاری بینی، مشکلات تنفس، شکل، اندازه و عدم تقارن بینی را درمان نماید. مثل هر روند عمل جراح دیگری، عمل بینی عروسکی نیز با خطرات، مزایا یا معایبی همراه می باشد. یک جراح بینی خوب، که در خصوص تمام بخش های درمان رینوپلاستی، صاحب تجربه است، بهترین گزینه ها را برای خلق نتیجه ای رضایت بخش در بینی شما انتخاب می نماید.

عمل بینی عروسکی نه تنها می تواند شکل و عملکرد بینی شما را بهبود بخشد، بلکه اعتماد به نفس شما را که به علت بد شکلی بینی تان، از دست رفته بود، به شما باز می گرداند. عمل بینی عروسکی، مزایای زیر را برای شما به همراه می آورد:

  • اندازه بینی شما را متناسب با نیاز، کاهش یا افزایش می دهد.
  • شکل متفاوتی را در سوراخ های بینی خلق می نماید.
  • اندازه نوک بینی را کاهش می دهد.
  • اندازه پل بینی را کاهش می دهد.
  • تعادل و یکپارچگی بین بینی و سایر ویژگی های صورت را بهبود می بخشد.
  • یک نتیجه متفاوت در سبک کلی صورت شما را خلق می نماید.
  • مشکلات مرتبط با سپتوم کج در بینی را درمان می کند.

تنفس را بهبود می بخشد.