عمل بینی غضروفی یکی از انواع روندهای عمل زیبایی بینی است که با توجه به ویژگی های بینی ، توسط جراح بینی بعنوان یک روند ایده آل برگزیده می شود. هر روند رینوپلاستی دارای مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود می باشد. در زمان انتخاب جراح بینی خود ، یافتن یک جراح که در زمینه روندهای سازگار با شرایط بینی شما ، صاحب تجربه است ، باید دقت عمل زیادی را به کار ببندید. دکتر ضیغمی ، عمل های بینی متعددی را بر روی دامنه متنوعی از بیماران در طول سال های متمادی انجام داده و در پی آن مهارت های لازم برای برخورداری از قابلیت اجرای عمل بینی برای رفع نیازهای بیمار را به دست آورده است. او با بسیاری از بیماران با پوست بینی نازک و ضخیم کار کرده و تکنیک های متعددی را جهت ایجاد نتیجه مطلوب در بیماران خلق کرده است.

عمل بینی غضروفی

پوست نازک در بینی که یکی از ویژگی های بینی غضروفی محسوب می شود ، یک مزیت به شمار می آید. بینی های دارای پوست ضخیم ، از این مزیت برخوردار نمی باشند. بیماران دارای پوست نازک بینی ، در مقایسه با بیماران دارای پوست ضخیم بینی ، تورم کمتری را تجربه می کنند. این تورم ، با سرعت بیشتری فروکش کرده و آثار بر جای مانده از جای زخم نیز در آن کمتر است.

چالش های عمل بینی غضروفی

چالش اصلی در عمل بینی غضروفی این است که نقص های زیرین و پایه یا ناهنجاری های موجود در چارچوب بینی ، آشکار می باشد.

در بینی های غضروفی ، پوست نازک ، بعد از روند جراحی بینی ، به سمت کوچک شدن یا سفت شدن متمایل است. با جمع تر شدن پوست ، فشار بر روی چارچوب اسکلتی بینی وارد می شود و اختلالاتی را در بینی ایجاد می نماید.

در زمان انجام عمل بر روی بیماران دارای بینی غضروفی ، یکی از بزرگ ترین چالش ها ، ایجاد شکلی یکنواخت و بی عیب و نقص در ساختار پایه بینی می باشد. دکتر ضیغمی ، تکنیک هایی را برای مرتفع نمودن نیاز های بیماران خود با بینی های غضروفی ، به کار می بندد. وی از تکنیک های سه بعدی برای هدایت روند عمل استفاده می کند. این روند ، به جراح اجازه می دهد تا پل و قوز یا برامدگی روی آن را برای شکل دهی بهتر پل بینی و برداشتن قوز موجود بر روی آن ، بازنمایی و مجسم نماید.

بدین ترتیب ، می توان پل بینی را به شکل بهتری تراش داده و لبه های واقع در طول بینی را نیز صاف تر نمود.

جراح بینی ، از ابزار تخصصی برای تراش دادن غضروف استفاده کرده و برای خلق بینی صاف تر ، گاهی از گرافت استفاده می کند. گاهی به جای استفاده از چاقوی جراحی  و ایجاد لبه های زاویه و تیز ، از ابزار مخصوص سندینگ یا فیلینگ استفاده می شود.

در نهایت ، دکتر ضیغمی در زمان کار با بیماران دارای بینی غضروفی ، غضروف های بخش پایینی نوک بینی که ساختار نوک بینی را شکل می دهد ، جدا نمی کند.

فاکتورهای تاثیر گذار در عمل بینی غضروفی

در زمان برنامه ریزی برای انجام هر گونه جراحی زیبایی بینی باید فاکتور های متعددی در نظر گرفته شود و به این ترتیب در زمان کار بر روی بیماران دارای بینی غضروفی ، چالش های مضاعفی به وجود می آید. در چنین شرایطی توصیه می شود که کار عمل جراحی را به دست جراحان بینی بسپارید که تعداد زیادی عمل زیبایی بر روی بیماران دارای بینی مشابه با بینی شما انجام داده و با تمام ویژگی های این نوع روند آشنایی کامل دارند.

 

روندهای عمل بینی غضروفی

اگر از اندازه ، شکل یا میزان برجستگی بینی خود ناراضی هستید ، یا از مشکلات تنفسی رنج می برید ، می توانید عمل را به عنوان گزینه مناسب برای رفع مشکلات خود انتخاب کنید.

بمنظور درمان نمودن این دغدغه ها ، جراح بینی از یکی از دو روند عمل استفاده می کند: روند عمل باز یا بسته

هر دو تکنیک می تواند به درمان نقص های زیبایی ، بهبود تنفس ، و بالا بردن اعتماد به نفس ، کمک کند.

انتخاب روند جراحی باز یا بسته به یکی از فاکتورهای زیر وابسته است:

  • پیچیدگی مورد

در یک روند جراحی باز ، جراح نوک بینی را کنار زده و دسترسی آسان تر و دامنه حرکت و مانور بهتری را برای تغییر شکل دادن بینی ، فراهم می نماید. هم راستا با این روند ، تکنیک بسته ، برای شکل دهی های جزئی در بینی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت ، پزشک گزینه مناسب را برای شما ، پیشنهاد می کند.

  • محل قرار گرفتن برش ها

در طول روند عمل باز ، جراح ، برشی را در میان دو سوراخ بینی ایجاد می کند. جای زخم بر جای مانده از برش ایجاد شده بین دو سوراخ بینی ، به مرور زمان در طول چند ماه ، از بین می رود. اگر جراح ، برش ها را در داخل سوراخ ها در طول روند عمل بینی بسته ایجاد کند ، هیچگونه جای زخمی بر جای نخواهد ماند.

  • زمان درمان و عوارض جانبی

از آنجاییکه جراحی بینی بسته ، کمتر تهاجمی می باشد ، جراح می تواند در زمان کوتاه تری روند را تکمیل نماید. این به معنی کوتاه تر بودن زمان ریکاوری و کاهش میزان تورم و کبودی می باشد.

هر دو روند در سطح وسیعی مورد استفاده قرار گرفته و اعتماد به نفس قابل ملاحظه ای را در بیماران خلق می نماید.

صرفنظر از بسته یا باز بودن روند ، رینوپلاستی از عمومیت زیادی برخوردار است. یکی از مزایای جراحی دماغ، برخوردار بودن از زمان ریکاوری کوتاه در مقایسه با سایر روند های زیبایی می باشد. بیشتر بیماران در طول 10 روز بعد از عمل ، از شر درد و تورم بعد از آن، خلاصی می یابند.

مراقبت های بعد از عمل بینی غضروفی

شما به تازگی عمل جراحی انجام داده اید. برش هایی در داخل بینی یا در بافت بین دو سوراخ وجو داشته وآتل بر روی قسمت خارجی بینی شما قرار داده شده است. غضروف و استخوان در وضعیت جدید در حال بهبود می باشند.

در این شرایط دنبال کردن دستورالعمل هایی برای مراقبت از بینی جزو مهم ترین اقدامات در دستیابی به نتیجه ای مطلوب محسوب می شود.

  • فعالیت

در طول دو شب اول بعد از عمل ، به پشت بخوابید و سر خود را بالا بگیرید. این کار به کاهش تورم بینی کمک به سزایی می کند. برای جلوگیری از کبودی چشم ها ، تا زمان قبل از خواب ، کیسه های یخ را روی آتل بینی و اطراف چشم ها قرار دهید.

  • رژیم غذایی

با توجه به گرفتگی بینی و احساس درد در زمان حرکت دادن دهان ، میل کردن غذاهای جامد کمی مشکل است. حس بویایی شما نیز در هفته اول کاهش می یابد ، اما خیلی زود به حالت عادی  باز می گردد. نوشیدن مایعات و غذاهای نرم در این دوره توصیه می شود.

  • داروها

داروهای مسکن جهت استفاده در صورت نیاز ، تجویز می شود. این داروها به علت داشتن ترکیبات آرام بخش ، باعث احساس سبکی سر یا حالت تهوع می شوند.

هنگام مصرف داروهای مسکن از رانندگی کردن خودداری کنید

همچنین نسخه حاوی قرص های آنتی بیوتیک بعد از عمل برای شما تجویز می شود. این دارو باید طبق دستورالعمل مصرف شود.

  • مراقبت از زخم

پس از عمل می توانید استفاده از اسپری سالین در بینی خود را آغاز کنید. اسپری سالین راحداقل دو بار در روز در هر سوراخ بینی استفاده کنید. این اسپری ، اثر جلوگیری از خشک شدن مخاط بینی را برجای می گذارد و باید حداقل تا سه ماه آینده استفاده شود.

چگونه بهترین جراح بینی غضروفی را انتخاب کنیم؟

با توجه به کانونی بودن بینی در صورت ، دستیابی به تعادل و هارمونی ، فاکتور کلیدی در فرایند عمل بینی غضروفی محسوب می شود. دستیابی به چنین هدفی در سایه سپردن فرایند به دستان هنرمند بهترین جراح بینی غضروفی محقق می شود.

دکتر آتوسا ضیغمی خاطر نشان می کند که صرفنظر از انجام عمل بینی با اهداف درمانی یا زیبایی ، باید رفع مشکلات بینی ، در الویت امر قرار گیرد. رینوپلاستی بعنوان یک عمل جراحی ظریف و پیچیده ، بهره مند شدن از توانایی و مهارت یک جراح بینی خوب را می طلبد. دکتر آتوسا ضیغمی در انتخاب بهترین جراح بینی ، به شما توصیه می کند که نکات زیر را در پروسه انتخاب جراح ، مد نظر قرار دهید:

  1. بهترین جراح بینی غضروفی دارای مدارک مرتبط با فرایند رینوپلاستی می باشد. زمانی که به دنبال بهترین جراح بینی غضروفی می گردید ، به دنبال پاسخ این سوال باشید که آیا جراح بالقوه شما ، دارای گواهی مرتبط با عمل بینی هست؟
  2. بهترین جراح بینی باید دارای تجربه عالی در عمل بینی غضروفی باشد. تجربه در پیش بینی دستیابی به بهترین نتیجه از فرایند درمان ، حرف اول را می زند. تجربه تضمین می کند که جراح بالقوه شما این فرایند را بارها انجام داده و بر تمام جزئیات و جوانب آن احاطه کامل دارد.
  3. یک جراح بینی غضروفی خوب ، یک هنرمند است. خلق یک بینی زیبا بر روی صورت بیمار ، به منزله خلق یک اثر هنری منحصر به فرد می باشد. تکنیک هایی که یک جراح ماهر استفاده می کند بر مبنای نسبت طلایی بوده و به این ترتیب ، رضایت بخش ترین و طبیعی ترین نتیجه حاصل می شود.
  4. بهترین جراح بینی غضروفی بر روی جزئیات تمرکز می کند. عمل بینی یک فرایند پیچیده و فنی است که جزئیات بسیاری را شامل می شود. توجه به این جزئیات بسیار حائز اهمیت است.
  5. جراح بینی خوب ، ریویوهای مثبت بسیاری دارد. ریویوها یک گواه بر کیفیت عملکرد جراح بینی غضروفی محسوب می شوند. خواندن ریویو ها می تواند به شما در محک زدن کیفیت کار جراح کمک کند.
  6. یک جراح بینی غضروفی خوب به نتایج اثبات شده ای دست یافته است. مشاهده نتایج ، یک روش دیگر برای تائید انتخاب تان می باشد. دکتر آتوسا ضیغمی ، بهترین جراح بینی غضروفی در تهران ، با ارائه گالری عکس های سایر بیماران جراحی شده اش ، فرصت قضاوت را به بیماران بالقوه خود می دهد.
  7. بهترین جراح بینی نسبت به مراقبت از سلامت بیمار خود بسیار حساس و متعهد است. ریکاوری در هر بیمار ، یک پروسه منحصر به فرد محسوب می شود و جراح بینی خوب ، برای هر بیمار خود یک فرایند ریکاوری مجزا را متناسب با شرایط و نیازهای هر بیمار ، ترسیم می کند.
  8. بهترین جراح بینی غضروفی ، برای جلسه مشاوره ارزش زیادی قایل است. او به جلسه مشاوره ، بعنوان فرصتی طلایی برای بهترین طرح درمان برای بیمار ، می نگرد. در طول این جلسه ، اهداف و روند شرح داده می شود و خطرات مورد بحث قرار می گیرد. جلسه مشاوره ، یک جلسه شکل گیری همکاری بین جراح و بیمار برای قدم گذاشتن در مسیر دستیابی به نقطه هدف ، یعنی خلق یک بینی زیبا می باشد.