بیشتر بیماران عمل بینی با نزدیک شدن به موعد عمل خود ، دچار اضطراب و نگرانی می شوند. اگرچه این امر کاملاً طبیعی است ، اما هرچه بیمار ، تلاش کند تا بیشتر در جریان جزئیات عمل جراحی قرار گرفته و اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نماید و آمادگی لازم را برای روبرو شدن با این اتفاق متحول کننده زندگی داشته باشد ، از میزان اضطراب و نگرانی وی قبل از عمل کاسته می شود. یکی از مهم‌ترین بخش های این روند آمادگی ، آشنایی با اقدامات قبل از عمل بینی می باشد که دکتر ضیغمی ، بهترین جراح بینی تهران در ادامه این مقاله به شرح آن پرداخته و شما را با جزئیات آن آشنا می کند.

اقدامات قبل از عمل بینی

در این راهنما تمام نکات و دستورالعمل های آماده شدن برای عمل زیبایی بینی ، تحت عنوان اقدامات قبل از عمل بینی ارائه شده است و رعایت دقیق آنها قبل از عمل بسیار اهمیت دارد. با رعایت این نکات ، می توانید به پیش رفت بهتر روند جراحی بینی خود و انجام موفقیت آمیز آن کمک کنید.

هنگامی که بهترین جراح بینی تهران بخش عمده ای از اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار می دهد، آنچه را که شما باید قبل از عمل بینی ، انجام دهید را با شما مطرح می‌کند. با این اقدام ، او تلاش می کند تا شرایطی را برای پیش بینی بهتر نتیجه عمل رینوپلاستی فراهم آورد. زمانی که عمل بر روی این اندام شما انجام می گیرد ، بقیه بخش های بدن نیز تحت تاثیر قرار می گیرند .

برای آماده ساختن هر چه بهتر بدن جهت رویارویی با شرایط جدید در دوره بعد از عمل و در طول آن ، مهم‌ترین اقدام حفظ سلامت و آرامش است. حفظ سلامت و آرامش بسیار حائز اهمیت می باشد و این امر می تواند به تضمین داشتن یک دوره ریکاوری هموار که مدت زمانی زیادی نیز طول نکشد، کمک کند.

مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی

  • از نوشیدن الکل اجتناب کنید. از آنجایی که موعد عمل دماغ شما در حال نزدیک شدن است، باید جداً از نوشیدن الکل ، خودداری کنید. نوشیدن الکل نه تنها باعث دهیدراته شدن و از دست رفتن آب بدن شما می شود، بلکه می تواند قدرت و قابلیت سیستم ایمنی‌تان را نیز کاهش داده و به طور کلی ، ریکاوری را مختل نماید. به دنبال راه های دیگری برای کسب آرامش در روزهای منتهی به تاریخ جراحی بینی‌تان بگردید و از نوشیدن الکل برای ایجاد آرامش ، اجتناب کنید.
  • سیگار کشیدن را حداقل بلافاصله قبل و بعد از عمل بینی ، کنار بگذارید. ما نمی خواهیم عادات شما را مورد قضاوت قرار دهیم، ولی به شما توصیه می کنیم که از فرصت رینوپلاستی به عنوان یک موقعیت خوب استفاده کرده و آن را برای ترک عادت سیگار کشیدن خود ، غنیمت بشمارید. حداقل باید یک هفته قبل از عمل بینی و به مدت یک هفته بعد از آن در طول روند ریکاوری از کشیدن سیگار اجتناب کنید.
  • از مصرف آسپرین و داروهای مشابه خودداری کنید. آسپرین و کومادین و داروهای مشابه دارای ویژگی های رقیق کنندگی خون بوده و بهتر است قبل از عمل ، مصرف آن‌ها کنار گذاشته شود. این داروها باعث طولانی تر شدن دوره ریکاوری نیز می شوند.
  • از دیگر اقدامات قبل از عمل بینی می توان به عدم استفاده از کرم های موضعی اشاره کرد. حداقل چهار روز قبل از تاریخ عمل خود ، و قرار گرفتن تحت چاقوی جراحی ، به شما توصیه می شود که از مصرف کرم های موضعی بر روی صورت خودداری کنید.
  • از هر کاری که باعث ایجاد محیط اسیدی در پوست می‌شود نیز باید خودداری کنید. از مرطوب کننده ها و تمیز کننده های ساده و ملایم استفاده کنید.
  • سعی کنید تا حد ممکن در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اشعه UV یا همان نور ماوراء بنفش خورشید می تواند به پوست شما آسیب وارد کرده و باعث بروز مشکلات در روند بهبود شود.
  • 8 ساعت قبل از عمل جراحی زیبایی بینی ، چیزی نخورید یا ننوشید. یک قانون ننوشیدن و نخوردن برای یک مدت زمان معین قبل از عمل بینی می باشد.
  • از مهم‌ترین اقدامات قبل از عمل بینی ، قطع برخی داروها به جز با تجویز و صلاحدید پزشک می باشد.

داروهایی که قبل از جراحی بینی باید از مصرف آن خودداری کنید:

این که باید قبل از عمل چه مصرف چه دارویی را متوقف کنید یا از چه داروهایی می شود استفاده کرد ، یکی از اقدامات قبل از عمل بینی است و از سوی بهترین دکتر عمل بینی در تهران به شما گفته می شود :

  • ویتامین E : بر خلاف نیاز به مصرف برخی ترکیبات مولتی ویتامین ، باید از مصرف ویتامین E در هفته منتهی به رینوپلاستی خودداری کنید.
  • Clopidogre : بهتر است در خصوص نیاز به توقف مصرف این دارو ، با پزشک جراح خود مشورت کنید.
  • Clebrex – مصرف این دارو را حداقل یک هفته قبل از تاریخ جراحی متوقف کنید.
  • برخی مکمل ها می توانند باعث بروز واکنش‌هایی به داروی بیهوشی شده و بر روی خونریزی اثر بگذارند. از مصرف روغن ماهی ، جنسینگ و سیر خودداری کنید.

آنچه می توانید در روز قبل از عمل بینی تان میل کنید :

هر چند نباید از نیمه شب قبل از عمل بینی ، چیزی بخورید یا بیاشامید ، ولی این بدان معنا نیست که باید کلاً روزه بگیرید. برای مثال ، افزایش میزان پروتئین مصرفی در رژیم غذایی ، ایده خوبی می باشد. بنابراین غذاهای حاوی پروتئین زیاد از قبیل مرغ ، سویا ، گوشت ، ماست ، تخم مرغ ، لوبیا و عدس را مصرف کنید.

نه فقط روز قبل از عمل ،  بلکه هفته‌ها قبل از تاریخ جراحی زیبایی بینی خود ، موارد فوق‌الذکر را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. پروتئین برای کمک به تسریع دوره ریکاوری و کمک به غلبه بر هر گونه آسیب قابل تجربه در طول فرایند ، مفید می باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که میل کردن ژله و میوه های حاوی ویتامین c می تواند به روند بهبود شما کمک به سزایی نماید. هر قدر رژیم سالم تری قبل از عمل بینی‌تان داشته باشید ، نتیجه بهتری از روند خواهید گرفت.

انتخاب جراح بینی

از دیگر اقدامات قبل از عمل بینی که تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی دارد انتخاب یک جراح بینی خوب و مجرب در تهران می باشد. از آن جا که جراحی بینی یک عمل ضروری نیست توصیه می شود زمان کافی را برای انتخاب یک جراح بینی خوب بگذارید تا با یک انتخاب درست بتوانید بهترین نتیجه را از عمل رينوپلاستي به دست آوردید.

در مقاله بهترین جراح بینی تمام مواردی که باید در انتخاب جراح بینی در نظر داشته باشید را ذکر کرده‌ایم توصیه می کنیم حتما آن مقاله را مطالعه کنید.

سریع‌ترین روش برای بهبود بعد از عمل بینی چیست ؟

بهترین توصیه برای بهره مندی از یک نتیجه خوب از جراحی دماغ ، آماده سازی بدن، مدت‌ها قبل از تاریخ مقرر عمل می باشد. شما باید به اندازه کافی بدن خود را برای مقابله با شرایط جدید بعد از عمل ، مهیا کنید. در خصوص مراقبت های بعد از عمل بینی مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

چکیده

اقدامات قبل از عمل بینی ذکر شده در بالا ، به شما جهت سپری کردن یک روند بهبود موثر پس از عمل کمک بسیاری می‌کند. اگر باز هم در خصوص موقعیت های خاصی دچار نگرانی هستید ، قبل از عمل جراحی در یک گفتگوی شفاف با جراح خود ، این موضوعات را به بحث بگذارید.

اهمیت مشاوره قبل از جراحی بینی

می توان گفت یکی از اقدامات قبل از عمل بینی که اهمیت بسیاری دارد ، مشاوره ای است که با جراح بینی خود خواهید داشت. پس از انتخاب بهترین جراح بینی تهران ، موعدی برای این جلسه از سوی پزشک مقرر می شود. هدف اصلی این است که جراح بررسی های لازم را به انجام رساند تا متوجه شود که فرد مراجعه کننده تا چه حد کاندیدای خوبی برای عمل است. در این جلسه باید اطلاعات کاملی را در خصوص سلامتی خود ، حساسیت هایی که دارید و خواسته و اهدافتان از جراحی را در اختیار دکتر قرار دهید ؛ به طور کلی این موارد به شرح زیر هستند :

  • بیماری هایی که در گذشته مبتلا بوده اید
  • روندهای درمانی خاصی که برای شما به انجام رسیده
  • جراحی هایی که قبلا انجام داده اید و نتیجه حاصل از آن
  • حساسیت هایی دارویی
  • دلیل شما برای عمل و مدل مد نظرتان

جراح بینی بعد از این که این موارد را بررسی نمود ، آزمایش هایی را تجویز می کند که بایستی پیش از جراحی انجام شوند. همچنین در راستای اقدامات قبل از عمل بینی توصیه هایی در خصوص نحوه خورد و خوراک ، مصرف دارو ، استعمال دخانیات و میزان استراحت شما قبل از عمل ارائه می دهد و رعایت آن ها الزامی است. برای عمل بینی هر مرحله را باید جدی بگیرید ؛ زیرا تک تک موارد در نتیجه ای که حاصل می شود ، تاثیر گذار هستند.

اقدامات لازم شب قبل از جراحی بینی

  • نسخه: توصیه می شود نسخه ای را که پزشک قبل از عمل به شما داه است را تهیه کنید، تا بعد از ترخیص مستقیما به خانه رفته و مراقبت های لازم را شروع کنید.
  • مواد غذایی: یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی، تهیه مواد غذایی نرم از جمله انواع سوپ که می تواند بعد از جراحی به شما کمک بسیاری کند، تا از مصرف غذا های تند و سفت که سبب تحریک بینی می شوند خودداری کنید. از خوردن مواد غذایی سنگین و بودار بپرهیزید زیرا سبب عطسه و سرفه و در نهایت ایجاد مشکل و تغییر در ساختار بینی شما خواهد شد.
  • بالم لب: لب های شما بعد از جراحی به شدت خشک خواهد شد و تا بهبودی کامل شما از طریق دهان نفش خواهید کشید. به همین منظور با استفاده از بالم لب می توانید از خشکی لب های خود جلوگیری کنید.
  • ملافه: داشتن چند ملافه تمیز بعد از جراحی کار شما را اسان خواهد کرد، بنابراین حتما شب قبل چند ملافه را به خوبی بشویید و آماده نگه دارید. بعد از هر بار خونریزی می توانید به راحتی آن ها را تعویض کنید.
  • هیدراته نگهداشتن بدن: یکی دیگر از مهمترین اقدامات قبل از عمل بینی این است که بدن را در حالت هیدراته نگه دارید. در صورت مصرف مقادیر بسیار زیاد آب قبل از جراحی سبب هیدراته ماندن بدن و کاهش تهوع بعد از جراحی خواهد شد.
  • حمام کنید: از جمله مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی، حمام و دوش گرفتن شب قبل و صبح روز جراحی می باشد. دقت داشته باشید که روز جراحی حتما صورتتان تمیز و بدون مواد آرایشی باشد.
  • چیزی نخورید: انجام جراحی با معده خالی بسیار امن تر می باشد، به همین منظور از شب قبل ناشتا باشید.
  • تهیه وسیله های ضروری: حتما تمامی آزمایشات را اماده کرده و درون یک پوشه نگهداری کنید تا صبح روز جراحی آن را به پزشک خود تحویل دهید.
  • لباس مناسب: حتما یک لباس های مناسب و دکمه دار، شلوار و کفشی راحتی همراه خود ببرید، زیرا بعد از عمل نمی توانید از لباس های بدون دکمه استفاده کنید.

چگونه بر ترس قبل از عمل بینی مقابله کنیم؟

تیغ جراحی ناخواسته ترسی را در ما نسبت به جراحی بوجود می اورد که گاهی غلبه بر این ترس ما را از قرار گرفتن تحت جراحی منصرف می کند ولی آیا واقعا چنین ترسی منطقی است یا ساخته و پرداخته ذهن خودمان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از ماهیت این عمل زیبایی است؟ اگر در رفع ایرادات بینی تان به واسطه جراحی مصمم هستید و تنها ترس از تیغ جراحی شما را دچار تردید کرده است باید بدانید که به دلیل اجرای عمل تحت بیهوشی عمومی، هیچ دردی را در طول جراحی حس نخواهید کرد و هیچ چیزی از آنچه در طول فرایند در اتاق عمل گذشته است، در ذهن شما ثبت نخواهد شد. ثانیاً عمل بینی یک فرایند مینیاتوری است به این معنی که مانورهایی که دستان جراح بر روی بینی شما می دهد بسیار ظریف هستند. درکنار همه این موارد، باید دقت داشته باشید که در اتاق عمل، تیم پزشکی متشکل از جراح، متخصص بیهوشی و پرسنل کادر درمان، تحت شرایط کاملاً کنترل شده، شرایط و علائم حیاتی شما را با دقت و لحظه به لحظه تحت کنترل دارند. با لحاظ نمودن همه این نقاط مثبت، منطقی است که هیچ جای نگرانی در خصوص ترس از جراحی در شما باقی نماند.

وسایل مورد نیاز قبل از عمل

  • برای اینکه دوره ریکاوری شما در آرامش و با حداقل دغدغه و ناهمواری سپری شود، بهتر است ملزومات مورد نیاز را در دوره قبل از عمل آماده کنید.
  • برای مثال، داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده خریداری کنید.
  • چسب و گاز استریل به اندازه کافی تهیه کنید.
  • محلول سالین برای شستشوی بینی بعد از جراحی را تهیه کنید.
  • در صورت امکان، غذاهایی که فکر می کنید قابل نگهداری در یخچال هستند را تهیه کنید تا در دوره ریکاوری، دغدغه غذا پختن نداشته باشید.
  • یک جای راحت را در منزل برای خودتان انتخاب کنید و آن را به هر آن چیزی که فکر می کنید می تواند از دوره ریکاوری، یک تجربه خوشایند در ذهن تان بگذارد، مجهز کنید.

مصرف ویتامین ث قبل از راینوپلاستی چه فایده ای دارد؟

پروسه بهبود یکی از مهم ترین فازهای بعد از عمل است که زمینه آن باید از دوره قبل از عمل هموار شود. به این معنی که با گنجاندن برخی مواد غذایی و ویتامین ها می توانید شرایط بدن را برای سپری کردن یک دوره ریکاوری موفقیت آمیز آماده کنید. یکی از ویتامین های مفید که مصرف آن معمولاً مدتی قبل از عمل بینی آغاز می شود ویتامین ث می باشد. این ویتامین از قابلیت بالایی در تقویت توانایی بدن برای بهبود بهتر زخم ها برخوردار است. البته بدیهی است که مصرف ویتامین ها باید با نظارت پزشک انجام شود چراکه مورد مصرف قرار دادن بیش از حد آنها می تواند عوارضی را برای بدن در پی داشته باشد.

آیا در صورت سرماخوردگی ، باز هم می توان جراحی را انجام داد ؟

سرماخوردگی یا عفونت بینی می‌تواند تأثیر گذار بر تصمیم به انجام جراحی بینی باشد. در حالی که اغلب متخصصین گوش و حلق و بینی توصیه می‌کنند که بیمار در وضعیت سلامتی عمومی خوب باشد و بدون عفونت ‌های فعال، در مواردی که به تعداد محدودی از موارد محدود می‌شود، ممکن است بتوانند جراحی را انجام دهند. چند نکته مهم در این مورد عبارتند از :

  • ارزیابی پزشکی: پیش از انجام هر گونه جراحی، باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر در حال حاضر سرماخوردگی یا عفونت دارید، پزشک شما ممکن است توصیه کند تا وضعیت شما بهبود یابد قبل از انجام جراحی.
  • ریسک ‌های احتمالی: جراحی در حالت سرماخوردگی می‌تواند ریسک ‌های اضافی را به همراه داشته باشد، از جمله افزایش خطر عفونت ‌ها و تأخیر در فرآیند بهبودی.
  • تأخیر جراحی: در بسیاری از موارد، تأخیر جراحی تا زمانی که عفونت یا سرماخوردگی کنترل شود، بهتر است. این به اطمینان از بهترین شرایط برای جراحی و بهبودی پس از آن کمک می ‌کند.
  • توصیه های پس از بهبودی: اگر پس از سرماخوردگی به بهبودی برسید و تصمیم به انجام جراحی بینی داشتید، مهم است که تمام دستورات پس از عمل را به دقت رعایت کنید تا ریسک عفونت یا مشکلات دیگری کاهش یابد.

آیا پریود بودن در روز رینوپلاستی خللی بر نتیجه جراحی وارد می کند ؟

پریود بودن در روز انجام جراحی بینی ممکن است تأثیری محدود بر نتیجه جراحی نداشته باشد، اما توصیه معمولی این است که بهتر است جراحی در دوره‌های پریودی انجام نشود به دلیل تأثیرات فیزیولوژیکی و هورمونی که ممکن است روی جراحی و بهبودی پس از آن داشته باشد.
در دوران پریود، تغییرات هورمونی ممکن است باعث تورم، گرفتگی، یا حتی روند بهبودی پس از جراحی شوند. این ممکن است تأخیر در بهبودی یا افزایش علائم ناراحت‌کننده را به همراه داشته باشد.
در کل، توصیه می‌شود که با پزشک خود مشورت کرده و وضعیت سلامتی عمومی و ویژه خود را بررسی کنید تا تصمیم مناسبی در مورد انجام جراحی بینی بگیرید.