آیا تفاوت بین عمل جراحی بینی به روش باز و بسته را می دانید؟ در این مقاله جزئیاتی در مورد عمل بینی به روش باز و بسته و تفاوت آنها در عمل بینی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مروری بر عمل بینی

قبل از در نظر گرفتن رویکرد باز یا بسته در عمل ، باید دقیقاً بدانید این عمل چیست. عمل زیبایی بینی مجموعه ای از پیشرفت های جراحی است که یک یا چند مورد بهبود را در این اندام شما خلق می نماید. اگرچه عمل دماغ اغلب یک روند زیبایی است ، اما برخی جنبه های این عمل نیز می تواند مزایای درمانی از جمله توانایی تنفس بهتر را به همراه  داشته باشد.

عمل بینی به روش باز و بسته

عمل بینی به روش باز و بسته ؟

صرف نظر از تکنیک مورد استفاده ، در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی که بیماران ، به سمت انجام عمل زیبایی بینی ترغیب می شوند، ذکر شده است. بسیاری از بیماران از بینی که با آن متولد شده اند، ناراضی هستند و برخی به دنبال اصلاح ایرادهای ایجاد شده در بینی خود در اثر وارد آمدن آسیب هایی مانند آسیب ورزشی یا تصادف در رانندگی هستند. اغلب بیماران در زمان مراجعه به پزشک، از موارد زیر در بینی خود گلایه دارند:

اندازه بینی ، متناسب با صورت آنها نیست (بینی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است).

برآمدگی یا قوز بر روی پل بینی وجود دارد.

بینی بر روی صورت آنها ، بسیار پهن دیده می شود.

نوک بینی ایراد داشته ، افتاده یا بیش از اندازه بزرگ یا اصطلاحاً گوشتالو است.

سوراخ های بینی بسیار باز یا به هم چسبیده هستند.

بینی کج یا نامتقارن است.

همه عوامل فوق را می توان با عمل دماغ اصلاح نمود.

تغییرات ایجاد شده در طی عمل بینی باز یا بسته

در هر نوع عمل زیبایی بینی ، جراح بینی ،  پوست بینی را کنار زده ، تغییراتی در استخوان و غضروف ایجاد کرده و دوباره پوست را سر جای خود باز می گرداند. هنر و علم ترکیب شده در عمل بینی باعث می شود تا جراح دقیقاً بداند که چگونه باید استخوان و غضروف را برای دستیابی به اهداف بیمار تغییر دهد.

تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته

آگاهی از تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته بسیار حائز اهمیت است. در عمل زیبایی دماغ ، استخوان یا غضروف تغییر داده می شود و تنها دو راه برای دسترسی به این ساختار بینی وجود دارد تا پزشک بتواند تغییرات لازم را ایجاد کند: روش باز و بسته. در روش عمل بسته بینی ، دو برش در داخل بینی ایجاد می شود. از طریق این برش ها همه تغییرات در این اندام  ایجاد می شود.

در عمل باز علاوه بر این دو برش ، یک برش اضافی دیگر در ستونچه بینی یعنی ناحیه متصل دهنده دو سوراخ بینی ایجاد می شود. ایجاد این برش به پزشک اجازه می دهد تا پوست بینی را بلند کند و به عبارتی از ساختار داخلی بینی رونمایی کند. بسته به آنچه جراح در تلاش برای انجام آن است ، هر رویکرد ، مزایا و معایب خود را به همراه دارد.

مزایای عمل بینی به روش باز

باز کردن بینی و دسترسی به ساختار داخلی آن در عمل باز ، به جراح اجازه می دهد تا در واقع آناتومی داخلی بینی را مشاهده کند. دکتر ضیغمی معتقد است که با توجه به تکنیک های مدرن و دقیق امروز، رویکرد باز به سه دلیل انتخاب بهتری می باشد:

1 ) تکنیک باز به شما امکان می دهد تا آناتومی بینی را ارزیابی کرده و آن را آنالیز کنید. دکتر ضیغمی بهترین جراح بینی ، زمان زیادی را صرف بررسی و درک آناتومی بینی هر فرد می کند تا بتواند دقیق ترین و موثرترین اقدام را انجام دهد. عمل زیبایی بینی به جراح این امکان را می دهد تا هرگونه عدم تقارن یا ناهنجاری هایی که در زمان معاینه مشخص نبوده است را  مشاهده کند.

عمل زیبایی بینی علاوه بر اینکه می تواند آناتومی بهتری از بینی را در اختیار جراح قرار دهد ، به جراح اجازه می دهد تا بسیار دقیق تر عمل کند. با توجه به این که بینی برجسته ترین ویژگی صورت بوده و دارای ساختار ظریفی می باشد ، به کار بردن دقت و ظرافت بیشتر در جراحی آن ، نتیجه بهتری را به دست خواهد داد.

آخرین مزیت عمل به روش باز این است که می توان از تکنیک های پیشرفته پیوند غضروف استفاده نمود. با یک عمل باز ، دقت بیشتری درپیوند غضروف برای پشتیبانی از ساختار بینی، قابل اعمال می باشد.

به همین دلایل ، یک عمل باز می تواند دسترسی بهتر و نتایج موثرتری را به همراه داشته باشد.

معایب عمل بینی به روش باز

کسانی که دوست ندارند از عمل باز استفاده کنند ، دو دلیل را ذکر می نمایند. ابتدا ، یک عمل باز باعث ایجاد اسکار یا جای زخم به علت ایجاد برش در ستونچه بینی می شود. البته واقعیت این است که اسکار در اکثر موارد آنقدر بهبود می یابد که عملاً نامرئی بوده و قابل رویت نمی باشد.

دومین دلیل این افراد این است که عمل باز تورم بیشتری در مقایسه با عمل بینی بسته بر جای می گذارد. البته دکتر ضیغمی معتقد است که مزایای عمل بینی باز آنقدر زیاد است که نمی توان آنها را قربانی تورم بیشتر کوتاه مدت در مقایسه با عملی بینی بسته نمود.

مزایای عمل بینی به روش بسته

دکتر ضیغمی معتقد است که عمل به روش بسته نیز می تواند یک رویکرد بسیار مناسب محسوب شود. وی بسیاری از عمل های بینی را به دو صورت باز و بسته انجام داده است و اظهار می دارد که در مواردی که فقط تغییرات جزئی مورد نیاز است ، عمل بینی بسته می تواند انتخاب خوبی به شمار آید.

اگرچه جای زخم در عمل باز در بسیاری از بیماران به طور کامل محو می شود ، اما عمل بینی بسته ، مزیت عدم وجود جای زخم را دارا می باشد . علاوه بر این ، یک عمل بینی بسته دارای مزیت تورم کمتری در طول دوره بهبودی است. اگر می خواهید عمل خود را به صورت بسته انجام دهید ، صحبت کردن در مورد این گزینه در طول جلسه مشاوره ، منطقی به نظر می رسد.

معایب عمل بینی به روش بسته

عمل بینی بسته برای برخی از بیمارانی که به حداقل تغییرات و اصلاحات در بینی خود نیاز دارند ، انتخاب خوبی می باشد .

طی یک مشاوره خصوصی ، بسیاری از بیماران متوجه می شوند که حتی تغییرات زیبایی کوچکی که درخواست آن را از جراح نموده اند ، تأثیرات بیشتری بر روی ساختار و اسکلت بینی آنها دارد. عمل بینی بسته ، در بسیاری از موارد ، امکان دید یا دسترسی به ساختار داخلی را ناممکن می نماید.

یکی از نکات مهم در مورد عمل بینی باز یا بسته ، این است که آیا عمل شما ترمیمی است یا کاهشی . عمل زیبایی بینی شامل برداشتن بخش هایی از بینی در صورت بزرگ بودن اندازه آن می باشد.

جراحی زیبایی بینی که در برخی موارد به صورت بسته انجام می شود، در مقایسه با عمل ترمیمی از نظر تکنیکی تا حدودی ساده تر است. عمل بینی ترمیمی اغلب شامل پیشرفته ترین تکنیک ها بوده و بهتر است با روش باز انجام شود. با توجه به میزان کار مورد نیاز برای یک عمل ترمیمی پیچیده ، عمل باز ، دید و دسترسی لازم برای انجام جامع کلیه اصلاحات لازم در ساختار بینی را ایجاد می کند.

زخم در عمل بینی باز چقدر قابل مشاهده است؟

اسکار ایجاد شده در عمل باز ناشی از برش واقع در ستونچه می باشد. این برش کوچک بین سوراخ های بینی ایجاد می شود. اگر این برش به خوبی بسته شود ، پس از بهبودی ، جای زخم آن عملاً نامرئی است.

از نظر بالینی ، به نظر می رسد این ناحیه بین سوراخ های بینی یکی از بهترین مناطق روی صورت برای ایجاد برش است ، بنابراین تا زمانی که برش به خوبی بسته شده باشد ، دیده شدن آن توسط دیگران، بعید به نظر می رسد.

آیا رنگ پوست بر روی انتخاب روش جراحی تاثیر می گذارد؟

گاهی اوقات بیماران از ما می پرسند که آیا رنگ پوست بر روی دیده شدن زخم تاثیر گذار است؟ پاسخ منفی است. در همه بیماران با پوست روشن و پوست تیره، اسکار کوچکی که در حین عمل در روند باز ایجاد می شود ، معمولاً بهبود یافته و عملاً نامرئی می باشد. اصلی ترین عامل تصمیم گیری در انتخاب روند باز یا بسته ، تغییرات مورد نیاز در بینی می باشد.

تفاوت بین عمل بینی به روش باز و بسته در بهبودی چیست؟

عمل زیبایی اغلب در طول دوره بهبود ، تورم را بر جای می گذارد. صرف نظر از نوع جراحی بینی ، هفته اول، هفته تجربه کردن تورم ، کبودی و احساس گرفتگی بینی است. اکثر بیماران روند بهبودی خود را دردناک توصیف نمی کنند ، اما تجربه درد در این دوره کاملاً طبیعی است.

بعد از هفته اول بهبود حاصل می شود ، اما تورم می تواند تا چندین هفته ادامه داشته باشد. برخی از بیماران کبودی و تورم بیشتری را نسبت به سایر بیماران ، صرف نظر از باز یا بسته بودن عمل جراحی زیبایی ، تجربه می کنند. این عوارض جانبی می تواند به میزان وسعت عمل ، ویژگی های ژنتیکی شما برای بهبود سریع و انتخاب سبک زندگی در دوران بهبود بستگی داشته باشد. به عنوان مثال ، بیماران با قرار دادن سر در موقعیت بالاتر از قفسه سینه ، خوردن غذای مقوی و کم سدیم و اجتناب کشیدن لباس روی سر ، می تواند به کاهش تورم و سهولت بهبود کمک کنند.