عمل بینی در زنان ، بر روی بینی بانوانی انجام می شود که پس از رسیدن این اندام به رشد کامل، تصمیم به انجام عمل زیبایی جهت ایجاد تغییراتی در بینی و به طور کلی در چهره خود می گیرند. پزشک، پس از انجام آزمایش فیزیکی کامل بر روی صورت، و گوش کردن به دغدغه های شما در خصوص جنبه های مختلف در بینی تان، طرح درمان برای شکل دهی بینی تان را ترسیم می کند. او اطلاعات لازم در خصوص گزینه های مناسب برای درمان بینی شما، روند درمان، توصیه های مربوط به مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی را در اختیار شما قرار می دهد. در انتهای جلسه مشاوره، پزشک و بیمار، هر دو درک روشنی از اهداف عمل، خواهند داشت.

عمل بینی در زنان

بسیاری از زنان، بنا به یک یا چند مورد از موارد زیر، از شکل بینی خود، ناراضی هستند:

  • نامتناسب بودن بینی
  • نوک آویزان ( بخصوص در زمان خندیدن )
  • سوراخ های نامتقارن، پهن یا دراز
  • کج بودن بینی
  • نوک گوشتالو یا پینچ دار
  • شکسته بودن بینی
  • پهن بودن یا قوز دار بودن پل

عمل بینی در زنان با روش بسته

با تحول در دنیای ابزار تخصصی، رینوپلاستی بینی زنان با تکنیک بسته، به خوبی بینی شما را بدون نیاز به ایجاد برش برای مشاهده ساختار داخلی بینی، تغییر شکل می دهد. عمل بینی بسته، قادر است تعادل میان بینی و سایر  ویژگی های صورت را با رفع ایرادهای بینی و صاف کردن آن، ایجاد نماید.

انواع عمل بینی در زنان

عمل زیبایی بینی در زنان

پزشک در یک تعامل نزدیک با شما، دغدغه هایتان را می شنود و طرح درمان مناسب برای خلق زیباترین بینی متناسب با چهره شما را ترسیم می کند. مشکلات مربوط به زیبایی رایجی که با عمل قابل درمان می باشد، اغلب شامل موارد زیر می باشد:

  • باریک کردن پل بینی
  • کوچک کردن اندازه بینی
  • اصلاح نوک بینی ( عقابی بودن، رو به بالا بودن یا گوشتالو بودن )
  • صاف کردن بینی کج
  • تنظیم جنبه های مربوط به تقارن بمنظور خلق هارمونی
  • صاف کردن و رفع قوز و برآمدگی روی پل بینی

عمل بینی فانکشنال در زنان

عمده مشکلات در بیمارانی که به دنبال عمل فانکشنال هستند، در مجاری بینی آنها مشاهده می شود که اغلب در اثر باریک بودن زیاد یا انحراف در غضروف بخشی از بینی به نام سپتوم، اتفاق می افتد. گاهی سپتوم بینی بیمار، در طی روند رشد طبیعی، دچار انحراف می شود یا برخی اوقات عامل ایجاد این انحراف، آسیب دیدن و وارد آمدن ضربه به این اندام می باشد.

در طول روند جراحی فانکشنال که تحت عنوان سپتوپلاستی نیز نامیده می شود، سپتوم درمان می شود و غضروف آن در موقعیت کاملاً عمودی، بدون هیچ زاویه انحرافی به سمت چپ یا راست، قرار داده می شود. به این ترتیب، شرایط تنفس آسان از راه بینی، برای بیمار محقق می گردد.

مشکلات دیگر قابل درمان با روند عمل بینی فانکشنال در زنان، شامل درمان مشکلات مربوط به عفونت های سینوسی ناشی از بزرگ شدن توربینت ها می باشد. همه این درمان ها با هدف بهبود بخشیدن به فرایند تنفس از راه بینی، انجام می شود.

عمل بینی طبیعی در زنان

در این مدل عمل بینی در زنان ، پزشک بر روی خلق یک شکل ظاهری طبیعی که به هیچ وجه آثار تحت عمل قرار گرفتن بینی در آن، قابل مشاهده نمی باشد، تمرکز می کند. در این عمل ، پزشک علاوه بر رفع مشکلات عملکردی بینی بیمار، نواقص و ایرادات ظاهری آن را نیز درمان نموده و بینی را برای شما خلق می کند که در هارمونی کامل با سایر بخش های صورت می باشد.

عمل بینی فانتزی

این مدل عمل بینی در زنان ، یکی از پرطرفدارترین مدل ها می باشد، بینی شبیه به عروسک زیبای باربی را برای شما خلق می کند. پس از عمل، صاحب بینی کوچک و اندکی قوس داره بوده و نوک بینی شما نسبت به لب، دارای زاویه خاصی می باشد.

عمل بینی نیمه فانتزی زنان

عمل بینی نیمه فانتزی ، رویکردی است که در آن، ویژگی های هر دو عمل دماغ طبیعی و فانتزی در آن لحاظ شده است. جراح، علاوه بر برطرف نمودن ایرادات ظاهری بینی و مد نظر قرار دادن تناسب و هارمونی بینی با سایر بخش های صورت، ویژگی های بینی فانتزی، یعنی زاویه دار بودن نوک بینی و قوس دار بودن پل آن را نیز بر روی بینی اجرا می کند.

عمل بینی گوشتی زنان

عمل بینی گوشتی ، به دلیل ویژگی های این نوع بینی، از قبیل ضخیم بودن پوست و ضعیف بودن ساختار غضروفی، چالش هایی را به همراه دارد. امروزه بر خلاف تکنیک های گذشته، ساختار اسکلتی و غضروفی بینی تقویت می شود تا تغییر شکل های داده شده در بینی در حین جراحی بینی گوشتی، پایدار بماند. همین خلاقیت، احتمال بازگشت بینی های گوشتی به شکل اولیه قبل از عمل را به صفر رسانده است.

عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی به دلیل نازک بودن پوست و قوی تر بودن چارچوب غضروفی و استخوانی در این نوع بینی، در مقایسه با عمل زیبایی بینی گوشتی، از چالش کمتری برخوردار بوده و باور کلی بر این است که نتیجه عمل در این نوع بینی، مطلوب تر می باشد.

یکی از مشکلات بارز در اکثر بینی های استخوانی، وجود قوز در پل بینی می باشد که جراح به رفع آن، در کنار درمان سایر ایرادات بینی می پردازد.

تفاوت عمل بینی زنان و مردان

به بیان کلی، تفاوت بین عمل بینی در زنان و مردان، به تفاوت های ظریف آناتومیکی بینی در میان این دو گروه جنسی، وابسته است و همین امر، اهداف نتیجه مورد نظر از عمل بینی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

زنان بیشتر به داشتن بینی ظریف تر علاقمند هستند، در حالیکه مردان به حفظ ویژگی های مردانه در صورت، در هنگام قرار گرفتن تحت عمل ، تاکید می کنند. به این ترتیب، می توان نتیجه گرفت که عمل بینی مردان و زنان با یکدیگر متفاوت می باشد.

انتخاب جراح خوب

نقطه تمرکز زیبایی زنان، اغلب صورت آنهاست. آنچه زیبایی را نمایان می سازد، تناسب دقیق مشخصه های صورت و تقارن کلی است که باعث می شود همه بخش های صورت، دارای هارمونی با یکدیگر باشند. وقتی با شخصی مشغول صحبت هستید، چشم ها و لب های شما بخش هایی هستند که توجه طرف مقابل را به خود جلب می کنند، ولی بینی اندامی در صورت است که در صورت استاندارد بودن شکل و اندازه آن، یکپارچگی در کل صورت را خلق می کند، که سایر اعضا، قادر به انجام چنین کاری نمی باشند.

یک جراح خوب به مانند یک نقاش چیره دست، به خوبی می داند که جزئی ترین تغییرات در بینی، می تواند قابل ملاحظه ترین تفاوت ها را در پرتره کلی چهره ایجاد کند. جراح بینی خوب در واقع، یک قاضی با نگاهی هنرمندانه و برخوردار از بالاترین سطح مهارت های فنی و علمی در حوزه عمل دماغ می باشد. بنابراین، اگر هدف شما دستیابی به بینی است که در نوع خود بی نظیر باشد، در انتخاب جراح، نهایت دقت و حساسیت را به کار ببندید.

ریکاوری بعد از عمل بینی زنانه

بانوانی که تحت عمل زیبایی دماغ  قرار می گیرند، تا روز بعد از عمل، بر روی بینی خود، پانسمان داشته و تا یک هفته، بینی آنها گچ گرفته خواهد شد.

فعالیت های فیزیکی که احتمال وارد آمدن ضربه به بینی در آنها وجود دارد، باید تا چند هفته مورد اجتناب قرار گیرد. این مدت همچنین، چارچوب زمانی برای فروکش کردن و محو شدن تورم و کبودی محسوب می شود. بهبود کامل در داخل بینی، به یک دوره یک ساله نیاز دارد.

آیا من داوطلب خوبی برای عمل بینی زنان هستم؟

بهترین داوطلبین برای عمل بینی زنانه ، افرادی هستند که انتظارات منطقی از روند عمل ، ریکاوری و شکل ظاهری بینی تغییر شکل داده شده، داشته باشند. پزشک، مناسب ترین گزینه ها را متناسب با ویژگی های بینی شما، برایتان شرح می دهد. بسیاری از افراد تصور می کنند عمل زیبایی دماغ، تنها این اندام را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالیکه عمل ، بر روی هارمونی کل صورت اثر می گذارد. پزشک در یک همکاری نزدیک با شما، راضی بودن تان از نتیجه روند را تضمین می کند. بینی شما برای آماده شدن جهت انجام عمل، باید به رشد کامل رسیده باشد. رشد کامل بینی در بانوان معمولاً در 15 سالگی اتفاق می افتد. در میان مردان، سن رشد بینی، اندکی بالاتر است. شما باید به میل و انگیزه شخصی خودتان، این روند را انتخاب کرده باشید و نظر یا خواسته هیچ شخص دیگری، در این تصمیم، دخیل نبوده باشد. همچنین داشتن یک درک روشن از آنچه از روند، ریکاوری و نتایج آن انتظار دارید نیز بسیار حائز اهمیت است.

هزینه عمل بینی در زنان

هزینه عمل بینی در بانوان ، بر حسب مهارت جراح، هزینه های بیهوشی، ریکاوری و بسیاری فاکتورهای دیگر متغیر است. با توجه به تنوع این فاکتورهای تاثیرگذار بر روی هزینه نهایی عمل بینی در خانم ها، بهترین منبع، گفتگو با پزشک در طول جلسه مشاوره می باشد. پزشک بعد از انجام بررسی های کامل، شما را در جریان هزینه نهایی درمان قرار می دهد.