فیلم عمل بینی در تهران توسط دکتر ضیغمی متخصص و جراح گوش و حلق و بینی و جراح سر وگردن. در این ویدیوهای تهیه شده، تکنیک های عمل بینی، در قالب فیلم عمل بینی طبیعی، رویکرد روش بسته، عمل جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی نمایش داده می شود. جراحی زیبایی بینی یک روند جراحی برای تغییر دادن شکل بینی است. عمل بینی در راستای اهداف، تغییر شکل ظاهری آن، بهبود تنفس یا هر دو مورد انجام می شود.

فیلم عمل بینی دکتر ضیغمی

به طور معمول بخش فوقانی ساختار بینی، از استخوان تشکیل شده و بخش تحتانی آن غضروف می باشد. عمل بيني یا رینوپلاستی، می تواند استخوان ، غضروف ، پوست یا هر سه مورد را تغییر دهد. دکتر ضیغمی به عنوان جراح بینی شما ، بهترین گزینه را برای دستیابی به هدف مورد نظرتان، در قالب یک طرح درمان مناسب، بر می گزیند.

در زمان برنامه ریزی برای قرار گرفتن تحت عمل ، جراح بینی کلیه ویژگی های صورت را در نظر گرفته و دغدغه های شما برای درک بهتر انتظارات تان را می شنود. اگر شما به عنوان یک داوطلب خوب برای عمل شناخته شوید، جراح تکنیک و متد جراحی را برایتان به طور کامل شرح می دهد.

فیلم عمل بینی با رویکرد به تصویر کشیدن بهتر روند، در بخش های متنوع برای شما تهیه دیده شده است تا روند را به شکلی شفاف تر و قابل درک تر برایتان به نمایش بگذارد. در ادامه با ما باشید تا با مشاهده فیلم عمل بینی در بخش های مختلف، آشنا شوید.

فیلم عمل بینی طبیعی

در فیلم عمل بینی طبیعی، شما مراحلی را مشاهده می کنید که طی آنها انتظار شما برای داشتن یک بینی با نمای طبیعی برآورده می شود. داشتن یک بینی طبیعی، یکی از درخواست هایی است که دکتر ضیغمی از سوی مراجعه کنندگان خود دریافت می کند. یک بینی طبیعی برای هر شخص ، دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد. اکنون عمل زیبایی بینی طبیعی را مرحله به مرحله بررسی کرده و با مشاهده آن ، با این روند بیشتر آشنا می شویم.

مرحله 1 . انتخاب بهترین جراح برای جراحی بینی طبیعی. در اتخاذ این تصمیم، مواردی از قبیل میزان تجربه جراح، دوره های آموزشی سپری شده، تعداد عمل های بینی طبیعی انجام شده به دست او و نحوه تعامل و برقراری ارتباط و احساس راحتی با او باید مد نظر قرار گیرد.

مرحله 2 . قرار گرفتن تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک.

مرحله 3 . اجرای روند عمل جراحی از یک نگاه هنری برای بهبود شکل ظاهری و عملکرد این عضو از صورت. در جراحی بینی طبیعی، پزشک، فاکتورهای زیر را در محوریت عملکرد خود قرار می دهد:

  • ابعاد صورت: این معیارها شامل ارتفاع و پهنای صورت می شود. اعداد و ارقام به دست آمده، به جراح کمک می کند تا مناسب ترین اندازه را برای بینی خلق کرده و آن را در یک سوم میانی صورت از نظر ارتفاع، و یک پنجم میانی صورت از نظر پهنا قرار دهد.
  • ارتباطات بین صورت و بینی: وقتی سخن از ارتباطات بین صورت و بینی به میان می آید، فاکتورهایی از قبیل اندازه و نسبت آن با سایر ویژگی های صورت مطرح می شود. همچنین زاویه پل بینی، زاویه بین بینی و لب و میزان برآمدگی و چرخش لب و بینی نیز فاکتورهایی هستند که متخصص جراحی بینی در آن تبحر داشته و با رعایت آنها، بهترین بینی طبیعی متناسب با ترجیحات شما را خلق می کند.

فیلم عمل بینی بسته

همانطور که در مقدمه اشاره شد، فیلم عمل بینی بسته، یکی از ویدیوهایی است که در این مجموعه برای نمایش تصویری روند عمل بسته بینی ، گنجانده شده است. توضیحاتی چند درباره این رویکرد، قبل از مشاهده فیلم عمل بینی بسته به شرح زیر می باشد.

  • اگر شما به طور کلی از بینی تان راضی نیستید و به دنبال راهی برای تغییر شکل دادن آن هستید، ولی بر جای ماندن اثر زخم، یکی از بزرگ ترین دغدغه هایتان است، دکتر ضیغمی این نوید را به شما می دهد که این روش راهکار حل مشکل شماست. رینوپلاستی بسته یک روند زیبایی است که در آن کلیه برش ها در داخل سوراخ های بینی ایجاد شده و بنابراین هیچگونه جای زخمی در خارج از بینی موجود نخواهد بود.
  • بر خلاف رویکردهای سنتی، این تکنیک زیبایی بینی، شکل دهی بینی، رهایی از قوز و کوچک شدن بینی و دستیابی به تقارن در این اندام را بدون ایجاد برش بیرونی، محقق می نماید.
  • بینی گوشتی معمولاً دارای ویژگی غضروف ضعیف بوده و اغلب در میان مردان، رایج تر است. در یک بینی گوشتی، نوک بینی به سمت پایین متمایل بوده و پره های بینی معمولاً ضخیم و باز هستند. با مشاهده فیلم عمل بینی گوشتی و مقایسه آن با فیلم های مربوط به عمل سایر انواع بینی ها، متوجه تفاوت چشمگیر تکنیک به کار گرفته شده در عمل این نوع بینی می شوید.
  • امروزه، بر خلاف تکنیک های قدیمی، عمل زیبایی بینی گوشتی با برداشتن غضروف، انجام نمی شود. برداشتن غضروف در حین عمل، باعث ایجاد فرورفتگی در بینی شده و در نتیجه تقارن مورد نظر را به دست نخواهد داد.

دکتر ضیغمی با به کار گیری به روز ترین تکنیک های مربوطه وکشف تناسبات بینی با چشم ها، گونه ها، چانه و دیگر ویژگی های صورت، چارچوب بینی و ساختار غضروفی را تقویت کرده و با استفاده از غضروف تیغه میانی یا سپتوم، نوک بینی را نیز به منظور خلق بهترین نتیجه ، بهبود می بخشد. با توجه به پیچیده بودن عمل بینی گوشتی و نیاز به دسترسی به نوک و سایر ساختارهای اسکلتی بینی، پزشک ترجیح می دهد تا از تکنیک باز، برای اجرای این روند استفاده کند. از آنجایی که پوست در بینی های گوشتی، ضخیم است، بیماران باید انتظارات منطقی از جراحی داشته باشند و این موضوع را مد نظر قرار دهند که هرگز نمی توان نتیجه ای را که در یک بینی با پوست نازک قابل انتظار است، در بینی گوشتی انتظار داشت.

فیلم عمل بینی استخوانی

اگر بینی شما استخوانی است و قصد دارید تغییراتی را در بینی خود با قرار گرفتن تحت عمل ایجاد کنید، با مشاهده فیلم عمل بینی استخوانی در این بخش، می توانید با آنچه قرار است در طول روند، بر روی بینی شما انجام شود، آشنا شوید.

بینی های استخوانی به آن دسته از بینی هایی اطلاق می شوند که دارای برجستگی بر روی پل بینی بوده و این برجستگی اغلب در زبان عام، تحت عنوان قوز بینی نامیده می شود. یک دغدغه رایج در میان بسیاری از مراجعه کنندگان دارای بینی استخوانی، قوز یا برجستگی موجود بر روی پل بینی می باشد. این برجستگی از نظر اندازه در افراد مختلف، متفاوت بوده و تکنیک های مختلفی نیز برای رفع آن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با توجه به متفاوت بودن ویژگی های بینی در زنان و مردان، پزشک تکنیک های متفاوتی را در این دو گروه جنسی به کار می برند.

در عمل زیبایی بینی استخوانی، جراح اندازه و میزان برآمدگی بینی را کاهش می دهد. به دلیل پیچیدگی کمتر این جراحی، نتیجه بهتری را در مقایسه با بینی گوشتی به دست می دهد. هر قدر پوست بینی نازک تر بوده و غضروف قوی تر باشد، نتیجه بهتری حاصل می شود.

در این روند، بخش هایی از غضروف و استخوان برداشته شده و ابعاد سوراخ های بینی متناسب با بخش های دیگر صورت ، هماهنگ می شود. جراح، با استفاده از ابزار کوچک، شکستگی های استراتژیک و کنترل شده را در استخوان بینی ایجاد می کند. تجربه و مهارت جراح و نگاه هنری او در خلق یک بینی زیبا، تاثیر بسیار زیادی دارد.

یکی از ابزار استفاده شده در این روند، اوستئوتوم می باشد که یک ابزار جراحی قلم مانند بوده و برای برش استخوان و تراش دادن ملایم آن جهت رفع برآمدگی های نامطلوب،  مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از انجام کلیه اصلاحات مورد نیاز، و رفع مشکلات زیبایی و عملکردی بینی، پوست بینی مجدداً به موقعیت قبل برگردانده می شود و برش ایجاد شده با بخیه های ظریف بسته می شود.

بهترین زمان برای قرار گرفتن تحت عمل دماغ، با توجه به ملاحظات زیر، تعیین می شود:

  • رسیدن به بلوغ فیزیکی:

عمل جراحی زیبایی بینی باید بعد از تکمیل رشد بینی انجام شود و اجرای آن قبل از تکمیل این روند رشد، ناممکن است.

  • رسیدن به بلوغ روانی:

برای قرار گرفتن تحت عمل زیبایی، باید درجه خاصی از اعتماد به نفس و استقلال در تصمیم گیری، به دست آمده باشد. بنابراین عجله کردن، می تواند گاهی پشیمانی را به همراه بیاورد.

صرفنظر نوع عملی که بر روی بینی شما انجام شده است، لطفاً دستورالعمل های زیر را قبل و بعد از عمل مطالعه کرده و به دقت برای کمک به دستیبای به بهترین نتیجه اجرا نمایید.

دستورالعمل های قبل از عمل جراحی بینی

  • توقف مصرف آسپرین، ناپروکسن، و دیگر داروهای ضد التهابی استروئیدویتامین E، مکمل های گیاهی و داروهای حاوی این ترکیبات به مدت دو هفته قبل از عمل
  • ترک مصرف سیگار و محصولات تنباکو دو هفته قبل از عمل
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • تهیه داروهای تجویز شده توسط پزشک، اسپری سالین، پماد وازلین، نرم کننده مدفوع

اقدامات بعد از روند عمل جراحی زیبایی بینی

  • تعویض پانسمان زیر بینی تا زمان توقف خروج ترشحات خون آلود
  • فین نکردن به مدت دو هفته بعد از عمل
  • مرطوب نگه داشتن داخل سوراخ های بینی با اسپری سالین، دو پاف در هر سوراخ، 4 تا 6 بار در روز
  • استعمال پماد وازلین با استفاده از اپلیکاتور بر روی بخیه ها
  • بالا نگه داشتن سر برای به حداقل رساندن تورم به مدت 48 ساعت
  • اجتناب از خوردن غذاهای نیازمند به جویده شدن زیاد
  • ملایم مسواک زدن دندان ها
  • عدم قرار دادن عینک بر روی بینی به مدت 6 هفته