عوامل متعددی وجود دارد که بر هزینه عمل بینی تاثیر می گذارد. عمل بینی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در میان مردان و زنان است. البته ، هنگام بحث در مورد این موضوع ، شاید اولین سوالی که به میان بیاید این است که زیباجویان می خواهند بدانند هزینه عمل کردن بینی چقدر است. به این ترتیب ، ما متغیرهایی را که بر هزینه این فرایند تأثیر می گذارند ، شرح خواهیم داد. اگرچه به دنبال پاسخ قطعی در این زمینه هستید ، باید بگوییم که در حقیقت هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد. برای تعیین هزینه این روند ، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت. عامل اصلی که بر هزینه کلی تأثیر می گذارد ، هزینه خدمات ارائه شده توسط بهترین جراح بینی است. برای تعیین هزینه منصفانه ، باید سطح دانش ، منطقه جغرافیایی و تجربه پزشک را در نظر بگیرید. در صورت انتخاب ارزان ترین قیمت ممکن ، شاید این ریسک وجود داشته باشد که پزشک منتخب شما ، از تجربه کمتری در زمینه عمل برخوردار باشد . قطعاً انتخاب یک جراح با تجربه تر می تواند دستیابی به یک نتیجه موفقیت امیز تر را تضمین کند.

هزینه عمل بینی

فاکتورهای تاثیر گذار دیگر در هزینه عمل بینی

در جلسه مشاوره اولیه ، بهترین جراح بینی تهران بعد از ارزیابی بینی و تجویز همه آزمایشات پزشکی مورد نیاز ، می تواند هزینه جراحی بینی را ارائه دهد. شما باید هر گونه هزینه های مربوط به مراقبت های بعد از عمل بینی (مانند تهیه بانداژ یا داروهای ضد درد) را نیز در این پکیج بگنجانید. جلسه مشاوره بین پزشک و بیمار به طور کاملاً شفاف می تواند زیباجو را از تمام هزینه های مربوط به عمل مطلع سازد. این که بتوانید گفتگویی شفاف و صادقانه را در طول این جلسه شکل دهید ، بخش مهمی از فرایند عمل شما محسوب می شود. بخشی از این فرآیند مشاوره نیز به بحث در مورد خطرات ناشی از عمل اختصاص داده می شود.

ماهیت روند عمل : عمل زیبایی بینی ، یکی از چالش برانگیزترین عمل های زیبایی صورت است که آن را نسبت به سایر روند ها نسبتاً گران تر می نماید. اجرای این روند به توجه دقیق در ایجاد تغییرات در جزئیات ساختارهای بسیار ظریف این اندام نیاز دارد. جراح ، استخوان های بینی و پوست را به همراه غضروف تغییر شکل می دهد تا نتیجه مطلوب کلی ایجاد شود. هزینه عمل بینی تا حد بسیار زیادی به پیچیدگی فرایند و دامنه تغییرات و اصلاحات مورد نیاز وابسته است.

مظنه قیمت جراح بینی : مظنه قیمت جراح ، فاکتور تاثیر گذار دیگری است که می تواند به طور قابل توجهی ، کل هزینه جراحی بینی در تهران را افزایش دهد . بسته به شهرت و تخصص پزشک ، این مظنه قیمت در میان جراحان مختلف ، متفاوت است. هنگامی که یک جراح قبلاً خود را در خلق نتایج با کیفیت عمل به اثبات رسانده و بسیاری از زیباجویان از نتیجه عمل انجام شده به دست او ، راضی و خشنود هستند ، انتظار می رود که این جراح ، هزینه بالاتری را برای کار خود پیشنهاد نماید . استفاده از روندهای خاص زیبایی بینی و ترکیب عمل بینی با سایر روندهای زیبایی مانند عمل زیبایی پلک ، لیفت صورت و غیره که جراح در زمینه آنها نیز صاحب تخصص است می تواند هزینه های عمل بینی را افزایش دهد.

موقعیت جغرافیایی : منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می کنید ، در ساختار تعرفه عمل زیبایی بینی ، نقش تعیین کننده ای دارد. اگر در پایتخت زندگی می کنید ، می توانید انتظار هزینه بیشتری نسبت به سایر شهرها داشته باشید. سوالی که در زمان قدم گذاشتن در مسیر انجام عمل در ذهن بسیاری از مردم شکل می گیرد ، این است که چگونه می توانند مهارت یک جراح را تعیین کنند. خوشبختانه می توانید با چند دقیقه وقت گذاشتن برای مشاهده تصاویر مجموعه بیماران قبلی جراحی شده به دست جراح بینی منتخب تان ، که معمولاً بصورت آنلاین منتشر می شوند ، به نتایج  ارزشمندی دست پیدا کنید. این یکی از روش هایی است که می تواند به شما در تشخیص این که کدام جراح دارای صلاحیت بیشتری برای سپردن عمل به دست او بوده و کار او با سلائق و انتظارات شما ، هماهنگی بیشتری دارد، کمک کند.

ایران از جمله کشورهایی است که هزینه عمل بینی در آن در مقایسه با بسیاری کشور های دنیا نسبتاً ارزان تر می باشد . البته در کنار قیمت پایین برای انجام روند عمل در کشورمان ایران باید خاطر نشان کنیم که این کشور ، یکی از قطب های عمل در سراسر دنیا در ارائه نتایجی شگفت انگیز در زمینه رینوپلاستی می باشد. به همین دلیل ایران از محبوبیت زیاد گردشگری پزشکی نیز برخوردار است.

نوع رینوپلاستی : نوع جراحی بینی نیز در تعیین کل هزینه این روند ، نقش تعیین کننده دارد. انواع مختلف روش های عمل با در نظر گرفتن درجه سختی و وسعت دامنه پیچیدگی مربوط به آن مشخص می شود. عمل کاهشی ( برای کوچک کردن سایز بینی ) ،  جراحی بینی قومی ( ethnic ) ، در مقایسه با عمل بینی ترمیمی ، دارای سطح دشواری و پیچیدگی نسبتاً کمتری می باشند.

همچنین برخی از روند ها وجود دارد که پس از تکمیل آن ، بیمار می تواند چند ساعت پس از عمل مرخص شود ، در حالی که برخی دیگر مستلزم این است که بیمار یک شب برای قرار گرقتن تحت کنترل و نظارت در ریکاوری  مرکز درمان ، بماند.

بیهوشی :  نوع بیهوشی استفاده شده برای عمل نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد.  در برخی روندهای رینوپلاستی ، از بی حسی موضعی به همراه ارامبخش برای قرار دادن بیمار در حالت آرامش استفاده می شود ، در حالیکه در برخی موارد دیگر ، عمل تحت بیهوشی عمومی بر روی بیمار انجام می شود. علاوه بر این ، شما باید هزینه آزمایشات تشخیصی قبل از عمل را نیز به آن اضافه کنید.

تجربه جراح بینی : هزینه عمل بینی با توجه به تجربه و مهارت های جراحان متفاوت است ، زیرا یک دکتر خوب عمل بینی در تهران که چندین سال از عمر حرفه ای خود را صرف عمل کرده  است ، از چالش های این روند آگاهی کامل دارد و قطعاً دانش و احاطه او بر این روند ، بیشتر است . بنابراین توصیه می کنیم که با تحقیق درباره ” ویژگی های بهترین جراح بینی” ، اطلاعات بیشتری  را در این زمینه کسب کنید تا بتوانید یک جراح بینی خوب را انتخاب کرده و بر گزینید.

نوع بینی : بینی افراد نقش مهمی در تعیین قیمت عمل زیبایی بینی برای فرم دهی آن و انجام اصلاحات و تغییرات مورد نیاز ، ایفا می کند. افرادی که بینی گوشتی یا غضروفی دارند ، معمولاً هزینه بیشتری را برای عمل پرداخت می کنند. اما هزینه عمل بینی برای باریک شدن معمولاً اندکی کمتر است. همچنین ، عمل مجدد بینی ، در صورت انجام توسط جراح دیگر (غیر از پزشک جراحی که عمل اول را انجام داده است ) ، گرانتر از عمل رینوپلاستی اول خواهد بود.

آیا ارزشش را دارد که هزینه پایین را بعنوان مهم ترین فاکتور در نظر بگیریم؟

عمل با هزینه کمتر (ارزان) می تواند دلایل زیادی داشته باشد. متخصصان جراحی که به تازگی عمل زیبایی را شروع کرده اند ، با هزینه بسیار کم در بیمارستان ها ، این عمل زیبایی را انجام می دهند تا تجربه بیشتری را در این زمینه کسب نمایند. اما نکته مهم این است که این جراحان مطمئناً تجربه مواجهه با چالش های حین عمل را ندارند و بینی های مشابهی را نیز جراحی نکرده اند ، بنابراین سپردن عمل جراحی به دست این جراحان می تواند ریسک بالایی داشته باشد.

البته گاهی انتخاب یک جراح بینی خوب و با تجربه در تهران ، مشکلاتی را نیز به همراه دارد . برخی جراحان زیبایی بینی ، چندین عمل جراحی را در یک روز انجام می دهند . همین امر باعث می شود که به دلیل غلبه خستگی بر جراح ، میزان دقت و تمرکز جراحی کاهش یافته و نهایتاً نتیجه عمل تحت تاثیر قرار گیرد . بنابراین در زمان انتخاب جراح خوب ، در کنار سطح تجربه ، متعهد بودن جراح به کیفیت عمل و نتیجه آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.

به طور خلاصه ، عوامل زیادی در هزینه عمل بینی نقش دارند. اگرچه افراد به طور غریزی به سمت انتخاب جراح کم هزینه تر متمایل می شوند ، اما بهتر است در زمان انتخاب جراح خود ، هزینه را بعنوان یک فاکتور تعیین کننده مد نظر قرار ندهید . مطمئناً کیفیت و نتیجه نهایی روند ، برای شما از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود.

هزینه عمل انواع بینی

هزینه عمل زیبایی بینی گوشتی و استخوانی

در بینی های گوشتی به دلیل وجود پوست ضخیم ، فرایند جراحی ، کمی پیچیده تر و حساس تر می شود. تشخیص تغییرات بینی در این نوع بینی بسیار مشکل است ، زیرا خطوط و زاویه ها در زیر یک پوشش ضخیم به خوبی نشان داده نمی شوند. بنابراین ، به دلیل دشواری این نوع عمل بینی ، هزینه آن نیز معمولاً بیشتر از سایر انواع عمل خواهد بود.

بینی استخوانی شاید بعنوان یکی از انواع بینی معرفی شده باشد که نتیجه آن بعد از عمل ، اغلب رضایت بخش است و عمل آن در مقایسه با سایر انواع بینی ، آسان تر است. ولی تمام انواع بینی ها چالش های خود را در حین عمل به همراه دارند. برای مثال ، پوست نازک از یک طرف ، یک مزیت به شمار آمده و یکی از ویژگی های اکثر بینی های استخوانی محسوب می شود ، ولی همین نازک بودن پوست ، گاهی مشکل آفرین بوده و باعث می شود که حتی کوچک ترین و ظریف ترین تغییرات در چارچوب بینی نیز در ظاهر بینی نشان داده شوند. پیرو همین موضوع هیچگاه نمی توان قبل از انجام معاینات و بررسی های لازم بر روی بینی و تعیین ویژگی های آن ، دامنه چالش برانگیز بودن درمان را تعیین نمود.عمل ، یک فرایند کاملاً سفارشی است که بهترین جراح بینی تهران بعد از انجام معاینات ، طرح درمان اختصاصی را برای شما ترسیم کرده و متناسب با وسعت تغییرات مورد نیاز ، در خصوص هزینه نیز با بیمار خود گفتگو می کند.

هزینه جراحی بینی با لیزر

لیزرها در زمینه های مختلف پزشکی کاربردهای بسیاری دارند ، اما در عمل ، استفاده از لیزر معنای چندانی  ندارد. استفاده از لیزر در برداشتن قوز بینی یا انحراف بینی و حتی افتادگی نوک بینی نیز جایی ندارد.

هزینه عمل بینی ترمیمی

برخی از افراد از تنفس یا شکل ظاهری بینی خود پس از اولین عمل ناراضی هستند و تصمیم می گیرند که مجدداً تحت عمل دیگر برای رفع ایرادهای بر جای مانده از عمل اولیه خود قرار گیرند. کاندیدای عمل ترمیمی باید از سلامت روانی کامل برخوردار باشد ، زیرا برخی از افراد به دلیل داشتن وسواس ، تصمیم به انجام دوباره جراحی می گیرند. روند انجام عمل ترمیمی نسبت به جراحی اولیه دشوارتر است و بنابراین هزینه بالاتری را به همراه دارد.

عمل ترمیمی دارای دامنه متنوعی ، از جراحی ساده برداشتن بخشی از استخوان گرفته تا تغییرات عمده در ظاهر بینی فرد ، می باشد. بینی هایی که در عمل اولیه ، بسیار کوچک شده یا به شدت تغییر شکل داده شده اند ، در عمل ترمیمی ، به پیوند غضروف از گوش یا دنده ها نیاز دارند که همین امر قطعاً باعث گرانتر شدن هزینه عمل بینی ثانویه می شود.

 

 

هزینه عمل بینی ارزان

یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمان اقدام به انجام یک پروسیجر زیبایی به ذهن مان خطور می کند این است که در ازای بهره مند شدن از این فرایند ، چقدر هزینه باید بپردازیم. با توجه به استقبال گسترده از سوی مردم از عمل زیبایی بینی در تهران ، در این میان برخی تبلیغات از قبیل جراحی بینی ارزان از این فرصت سوء استفاده کرده و گاهی توجه ما را به خود جلب می کند. برخی از این تبلیغات آنچنان به شکلی حرفه ای طراحی شده اند که اعتماد افراد را به خود جلب می کنند و متاسفانه برخی بیماران در دام این تبلیغات دارای ماهیت غیر واقعی افتاده و به تبع آن از نظر مالی و سلامت ، هزینه های گاهاً جبران ناپذیری را متحمل می شوند. یکی از علل افتادن در دام این تبلیغات دروغین ، ناآگاهی از ماهیت درمان است. با بالا بردن سطح آگاهی خود در خصوص این فرایند درمان ، در می یابید که این عمل ، یک سرمایه گذاری دراز مدت است و زمانی که مزایای به دست آمده از سپرده پروسیجر درمان به دست یک جراح خوب را بررسی می کنید می بینید که چه بسا مزایای به دست آمده از این اقدام ، بسیار بیشتر از هزینه ریالی که برای درمان پرداخت کرده اید می ارزد. خوشبختانه ، فرایند عمل ، یک پروسیجر گزینشی است که محدودیت زمانی نداشته و شما می توانید بر روی سرنوشت ساز ترین بخش آن یعنی انتخاب جراح بینی خوب ، وقت گذاشته  تحقیق کاملی را انجام دهید.

هزینه های قبل و بعد از عمل بینی

قبل از عمل ، هزینه های مورد نیاز جهت پرداخت به شرح زیر می باشد :

  • مشاوره قبل از عمل ( برخی از پزشکان برای مشاوره هزینه دریافت می کنند )
  • آزمایش خون
  • گرفتن عکس ( برخی پزشکان از زیبا جو در مطب خود عکس می گیرند ولی برخی دیگر ، او را به آتلیه معرفی کرده و زیبا جو باید بابت گرفتن عکس ، هزینه پرداخت کند )
  • سی تی اسکن ( در صورت انحراف و سایر مشکلات)

پس از عمل نیز ، هیچ هزینه ای دریافت نمی شود ، مگر اینکه پزشک هزینه جداگانه ای برای ویزیت مجدد و تعویض پانسمان دریافت نماید.

هزینه مشاوره قبل از عمل بینی

شاید بتوان گفت جلسه مشاوره قبل از عمل ، به اندازه خود فرایند عمل ، حائز اهمیت است. این جلسه ، فرایندی برای به گفتگو گذاشتن ایده و انگیزه از انجام فرایند عمل ، آشنا شدن با جوانب مختلف این پروسیجر و نهایتا ً تعیین داوطلبی و ترسیم بهترین طرح درمان بر اساس اطلاعات ارزشمند به دست آمده از بررسی های انجام گرفته در طول جلسه مشاوره است. جلسه مشاوره در واقع حکم یک راهنمای مسیر را ایفا می کند که بدون اجرای آن یا بی اهمیت تلقی کردن آن ، قطعاً به رسیدن به سر منزل مقصود منجر نخواهد شد.

یک جراح بینی خوب در تهران ، جلسه مشاوره قبل از عمل را بعنوان جزو لاینفک فرایند تلقی کرده و به موجب آن ، هزینه ای را برای آن دریافت نمی کند. او با تکیه بر تعهد خود و الویت دادن به منافع بیمار ، برای این بخش از فرایند وقت گذاشته و در اجرای با کیفیت آن تمام تلاش خود را به کار می بندد.

هزینه عمل بینی و شرکت های بیمه

عمل رینوپلاستی دارای ماهیت زیبایی می باشد. شرکت های بیمه ، اغلب هزینه درمان های زیبایی را متقبل نمی شوند و به موجب آن ، فرد موظف است کل هزینه درمان را شخصاً پرداخت کند. در برخی موارد ، فرایند جراحی ، دارای ماهیت درمانی بوده و با هدف زیبایی انجام نشده است. در چنین شرایطی ، کارشناسان بیمه با انجام بررسی های لازم و جمع آوری مدارک لازم ، بخشی از هزینه های درمان را از سوی شرکت بیمه گذار ، پوشش می دهد.

آیا شرکت های بیمه هزینه عمل بینی شما را پوشش می دهد؟

با توجه به اینکه از نظر پزشکی ، عمل جزو عمل های زیبایی محسوب شده و ضرورتی برای انجام آن جهت حفظ سلامت وجود ندارد ، بنابراین شرکت های بیمه ، هزینه های این عمل را تحت پوشش قرار نمی دهند. ضروری است بدانید که گاهی برخی عمل های ، از قبیل عمل برای رفع انسداد تنفس ، ناهنجاری مادرزادی یا درمان بینی پس از وارد آمدن یک ضربه جسمی ، جنبه درمانی داشته و در این شرایط بخشی از هزینه های عمل ، تحت پوشش شرکت های بیمه قرار خواهند گرفت .

هزینه عمل بینی در سال جدید

یک فاکتور مهم در تغییر رِنج قیمت عمل بینی در تهران و سایر شهرهای ایران ، گذشت زمان است. اگر دقت کرده باشید ، همواره با ورود به سال جدید ، نمودار هزینه ها نیز تغییر پیدا کرده و عموما افزایش پیدا می کنند. بنابراین افرادی که در سال 1401 بینی شان را جراحی کرده اند در مقایسه با کسانی در سال 1402 برای رینوپلاستی اقدام نموده اند ، هزینه متفاوتی را پرداخت کرده اند. بنابرای اگر قصد انجام جراحی دارید ، بهتر است زمان کمتری را از دست داده و با انجام اقدامات لازم ، تحت رینوپلاستی قرار بگیرید.