عمل بینی نیمه فانتزی بعنوان یکی از رایج ترین مدل ها در عمل بینی ، هدف خلق تغییر شکل بینی و ظاهر ایده آل و استاندارد در این اندام را دنبال می کند. تفاوت در سلیقه افراد و گرایش های عمل بینی باعث تنوع زیادی در مدل های قابل ارائه در این جراحی زیبایی شده است. گفته می شود مدل بینی فانتزی ، مدل حد واسط بین مدل های طبیعی و فانتزی می باشد. دکتر آتوسا ضیغمی ، بهترین جراح بینی تهران برای شرح شفاف تر موضوع ، دراین مقاله نخست به بررسی مدل های طبیعی و فانتزی پرداخته و سپس در مورد مدل نیمه فانتزی توضیحاتی ارائه میدهند.

عمل بینی نیمه فانتزی

نگاهی کوتاه به مدل های عمل بینی

مدل نیمه فانتزی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، عمل بینی نیمه فانتزی ترکیبی از بینی طبیعی و بینی فانتزی می باشد. قوس و انحنای ایجاد شده در این مدل بر روی پل بینی در مقایسه با مدل فانتزی ، کمتر می باشد. این بینی برای افرادی مناسب است که خواهان داشتن ویژگی های بینی طبیعی و بینی فانتزی به صورت یکجا می باشند.

مدل طبیعی

شاید زمانی که نام مدل طبیعی به گوش شما می خورد ، اینطور تصور کنید که در این مدل ، برخی از نقص های اولیه بینی اصلی دست نخورده باقی می ماند. بر خلاف این تصور اشتباه ، در مدل طبیعی ، مطابقت کامل بینی با سایر قسمت های صورت ، هدف اصلی روند می باشد. پس از عمل بینی طبیعی ، آثاری از ویژگی های آشکار مانند زخم بخیه قابل مشاهده نبوده ، سوراخ های بینی به اندازه کافی کوچک شده و به عبارتی ، اگر افراد دیگر ، بینی بیمار را بعد از عمل مشاهده کنند ، متوجه قرار گرفتن آن فرد تحت عمل نخواهند شد. در جراحی بینی طبیعی ، ظاهر بینی اصلاح شده و نوک بینی به اندازه مناسب کوچک می شود. همچنین مهمترین ویژگی یک بینی طبیعی ، عدم وجود انحنا روی پل بینی می باشد. این مدل بینی بیشتر در میان مردان محبوب می باشد.

مدل فانتزی

در عمل بینی فانتزی ، اندازه بینی ، بدون در نظر گرفتن تناسب آن با سایر بخش های صورت ، کوچکتر از حالت معمول بوده ، نوک بینی رو به بالا می رود و پل بینی دارای انحنای تندی می باشد. بینی فانتزی به علت انحنای زیاد و رو به بالا بودن بیش از اندازه نوک بینی ، از حالت طبیعی خارج می شود. اندازه بینی فانتزی با سایر قسمت های صورت متناسب نمی باشد و همین امر باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن آن می شود. البته با همه این ها ، این مدل بینی یکی از محبوب ترین مدل ها از سوی بسیاری از زنان می باشد.

مدل بینی نیمه فانتزی برازنده چه صورت هایی است؟

مدل بینی نیمه فانتزی در میان بانوان طرفداران بیشتری داشته و تقریباً می توان گفت مدل محبوب اکثر خانم هاست. این مدل به دلیل ویژگی های خاص خود نتیجه بهتری را در افرادی که بینی آنها دارای چارچوب غضروفی قوی بوده و پوست نازکی دارد به دست می دهد. بعلاوه این مدل برای افرادی که بینی شان بزرگ است ولی سایر بخش های صورت آنها ظریف می باشد پیشنهاد خوبی محسوب می شود. با توجه به اینکه در مدل بینی نیمه فانتزی اندازه بینی به میزان قابل ملاحظه ای کوچک می شود می توان گفت که افراد دارای صورت پهن که سایر مولفه های صورت آنها نیز بزرگ است، گزینه خوبی محسوب نمی شود.

نکاتی در مورد عمل بینی نیمه فانتزی

با توجه به اینکه جراحی بینی نیمه فانتزی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد ، مطالبه آن از یک جراح بینی که تنها در یکی از دو مدل بینی طبیعی یا فانتزی صاحب تبحر است ، یک ریسک محسوب می شود.  برای دستیابی به نتیجه ایده آل در عمل بینی نیمه فانتزی ، این عمل باید توسط بهترین جراح بینی در تهران انجام شود که در هر دو زمینه بینی فانتزی و طبیعی صاحب تبحر است. همچنین ، قبل از عمل ، توصیه می شود که قبل از هر اقدامی ساختار و نوع بینی توسط جراح از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد تا تشخیص صحیح در خصوص مناسب بودن بینی داوطلب برای اعمال چنین مدلی بر روی آن ، تعیین گردد.

یکی از فاکتورهای الزامی برای قرار گرفتن تحت عمل بینی نیمه فانتزی برخورداری از پوست نازک و غضروف قوی است. بینی های گوشتی با دو ویژگی غضروف ضعیف ، پوست شل و ضخیم شناخته می شوند . پس می توان حدس زد که افراد دارای بینی گوشتی هرگز گزینه ایده آلی برای این مدل محسوب نمی شوند و بهترین روند قابل اجرا برای این نوع بینی ، عمل بینی طبیعی می باشد.

بر اساس توضیحات فوق ، دوباره متذکر می شویم که ویژگی های دو مدل بینی طبیعی و فانتزی ، در مدل نیمه فانتزی با هم ترکیب می شوند. به گونه ای که بینی هم طبیعی و هم فانتزی به نظر می رسد. در این مدل ، تناسب و تطابق اندازه و شکل بینی با سایر قسمت های صورت به دقت رعایت می شود و همین امر باعث می شود که نوک بینی کمی بالاتر از حالت عادی بوده و بینی کاملاً صاف نبوده و قوس و انحنای ملایمی بر روی پل آن مشاهده شود. بینی در مدل نیمه فانتزی در مقایسه با مدل طبیعی ، اندکی کوچک تر است است ، اما عملکرد تنفس از راه بینی ، کاملاً طبیعی می باشد.

با توجه به مزایای زیبایی منحصر به فرد در مدل بینی نیمه فانتزی ، و از طرف دیگر نیاز به داشتن یک ساختار استخوانی و غضروفی قوی برای حفظ شکل ویژه خلق شده در این مدل بینی ، گاهی پیوند استخوان و غضروف در خلق کانتور مورد نظر در این اندام ، لازم می باشد. مثل سایر مدل های بینی ، جراح می تواند از دو تکنیک باز و بسته برای انجام مانورهای خود استفاده کند.

عمل بینی بسته

در هنگام انجام عمل بینی بسته ، جراح هیچ برشی در قسمت خارجی بینی ایجاد نمی کند. این روش دید و دسترسی به ساختار اسکلتی بینی را محدود می کند و مانورهای مورد نیاز در داخل بینی از طریق سوراخ  های باریک بینی انجام می شود. همچنین جراح با استفاده از این رویکرد ، نمی تواند تغییر شکل های پیچیده نوک بینی را انجام دهد. هر چند رویکرد عمل بینی بسته دارای مزیت کوتاه تر بودن زمان عمل ، دوره بهبودی کوتاهتر ، زخم کمتر و تورم بینی کمتر و بر جای نماندن جای زخم ناشی از برش روی ستونچه بینی می باشد ، ولی با توجه به پیچیده بودن عمل بینی نیمه فانتزی ، این تکنیک ، به دلیل محدودیت های خود ، رویکرد مناسبی برای خلق این مدل ، محسوب نمی شود.

عمل بینی باز

در این تکنیک ، بهترین دکتر عمل بینی فانتزی تهران با ایجاد یک برش در ستونچه بین سوراخ ها در قاعده بینی ، پوست بینی را بالا کشیده و عمل زیبایی بینی را انجام می دهند. این برش به جراح این امکان را می دهد تا به ساختارهای داخلی بینی به سهولت دسترسی پیدا کرده و ساختار استخوان و غضروف را تغییر دهد. تغییر شکل غضروف نوک بینی با استفاده از بخیه یا پیوند امکان پذیر می گردد. پس از ایجاد برش ها ، می توان مجاری عبور هوا در بینی را بهبود بخشیده و تغییر شکل مورد نظر در این اندام را خلق نمود. در عمل بینی باز ، بر جای ماندن جای برش ، یک نقطه ضعف به شمار می آید . البته ، اندازه زخم بسیارکوچک بوده و با گذشت زمان محو می شود.

بهترین جراح بینی نیمه فانتزی تهران

هر ساله بر تعداد مردان و زنانی که به سمت عمل زیبایی بینی روی می آورند ، افزوده می شود. اگر از شکل بینی خود ناراضی هستید یا احساس می کنید که بینی تان متناسب با سایر ویژگی های صورت تان نمی باشد ، می توانید گزینه عمل را بعنوان راه حل مشکل خود برگزینید. علاوه بر این ، در صورت داشتن مشکلات تنفس ، عمل جراحی می تواند به شما در خلاص شدن از این مشکل کمک کند.

شاید بارها شنیده باشید که بسیاری افراد از کشورهای دیگر برای عمل جراحی خود به کشور ما ایران سفر می کنند. در واقع ، ایران به پایتخت عمل زیبایی بینی در جهان و کانون تجمع بهترین جراحان بینی شهرت دارد. اگر می خواهید ورژن زیباتری از خودتان باشید و اعتماد به نفس بیشتری در تعاملات فردی و اجتماعی خود به دست آورید ، اولین قدم  یعنی انتخاب پزشک جراح بینی خوب را بردارید.

برای انتخاب بهترین جراح بینی برای عمل بینی نیمه فانتزی باید فاکتورهایی که بتواند نتیجه رضایت بخش را برای شما خلق نماید ، مد نظر قرار دهید. قطعاً دستیابی به یک نتیجه رضایت بخش در سایه انتخاب یک جراح با تجربه و صاحب تخصص در جراحی بینی با کیفیت کار بالا ، محقق می شود.

یکی از رایج ترین راه ها برای یافتن یک جراح خوب در تهران ، جستجو در اینترنت است. شما می توانید با مرور وب سایت ها ، نظرات بیماران را بخوانید و عکس های قبل و بعد را ببینید. همه این اقدامات می تواند به شما در دستیابی ایده ای موفق از نتایج عمل کمک کند. بعلاوه می توانید از دوستان و بستگان خود و افراد قابل اعتمادی که قبلاً این عمل زیبایی را انجام داده اند در خصوص پیشنهاد دادن یک جراح خوب سوال کنید. این بخش از فرایند عمل به دلیل حساسیت بالا ، زمان بر و چالش برانگیز می باشد. با استفاده از منابع اطلاعاتی معتبر و فراوان ، می توانید دانش خود را در خصوص فرایند عمل جراحی زیبایی بینی بالا برده و قدم مثبتی در دستیابی به نتیجه موفق بردارید.

جلسه مشاوره عمل بینی نیمه فانتزی

در طول مشاوره ، جراح بینی شما را با دقت معاینه می کند. او اختلالات تنفسی و عملکردی را شناسایی کرده و ضخامت پوست و غضروف بینی را بررسی می کند تا بتواند بهترین گزینه را پیشنهاد دهد. او سابقه عمل های قبلی ، هرگونه بیماری ، حساسیت دارویی و درمان های دارویی قبلی و داروهای فعلی ، ویتامین ها ، مکمل های گیاهی ، مصرف الکل ، تنباکو و سایر داروها را بررسی می کند. وی از همه این اطلاعات برای تعیین صلاحیت شما جهت قرار گرفتن تحت عمل استفاده می کند.

جراحی بینی نیمه فانتزی برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که از بینی فعلی خود راضی نیستند.
  • کسانی که در موقعیت سنی مناسبی برای این عمل بوده و بینی آنها به اندازه کافی رشد کرده است.
  • افرادی که انتظارات منطقی از عمل دماغ خود دارند.

چه افرادی برای عمل بینی نیمه فانتزی مناسب نیستند؟

  • افرادی که انتظارات واقع بینانه از عمل زیبایی بینی ندارند.
  • افرادی که پوست یا غضروف بینی آنها بسیار ضعیف بوده و از نظر ساختاری تکامل نیافته است.
  • افرادی که به اصرار شخص دیگری قصد عمل کردن بینی خود را دارند.
  • افرادی که به دنبال داشتن یک بینی کامل و بی عیب و نقص هستند.
  • افرادی که در خصوص زیبایی دارای اختلال روانی می باشند.
  • کسانی که می خواهند بینی خود را شبیه یک بازیگر یا یک فرد دیگر درآورند.

چگونه برای عمل بینی نیمه فانتزی آماده شویم؟

بمنظور کسب بهترین نتیجه از فرایند عمل جراحی بینی نیمه فانتزی ، اقداماتی در هفته های منتهی به فرایند، از سوی بهترین دکتر عمل بینی به بیمار توصیه می شود.

  • از دو هفته منتهی به روز جراحی بینی نیمه فانتزی خود، الکل و سیگار مصرف نکنید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین و ایبوپروفن و محصولات وابسته به آنها از مدتی قبل از فرایند، ممنوع می باشد. این داروها به علت تاثیر رقیق کنندگی خون، بر روی احتمال خونریزی تاثیر گذار می باشند.
  • مصرف مکمل های گیاهی از قبیل سیر، عصاره چای سبز و داروهای گیاهی که در بیهوشی اختلال ایجاد می کنند نیز ممنوع می باشد.
  • 8 ساعت قبل از عمل بینی نیمه فانتزی چیزی نخورید و ننوشید. علت توصیه به عدم نوشیدن یا خوردن غذا قبل از عمل، پیشگیری از خطر بازگشت غذا و مایعات به ریه در طول بیهوشی می باشد.

دامنه این اقدامات اغلب از دو هفته قبل از عمل شروع شده و بخشی از آن تا مدتی بعد از عمل ادامه می یابد.

مراقبت های بعد از عمل بینی نیمه فانتزی

پس از عمل زیبایی دماغ ، باید به توصیه ها و نکات ارائه شده توسط پزشک به دقت گوش کنید.

  • تا حد امکان از خم شدن و تکان دادن سر و صورت خودداری کنید.
  • از میل کردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید.
  • فین نکنید.
  • هنگام خواب ، سر را در موقعیت بالاتر از حالت عادی قرار دهید.
  • تا یک هفته از خوردن غذاهای تند خودداری کنید.
  • با دهان باز عطسه کنید.
  • تا جایی که ممکن است نخندید.
  • تا یک ماه از شنا و ورزش خودداری کنید.
  • تا یک ماه از عینک زدن خودداری کنید.

عمل بینی نیمه فانتزی و بارداری

عمل بینی از هر نوع و مدلی از جمله عمل بینی نیمه فانتزی در طول دوران بارداری ممنوع است. به همین دلیل از بانوان متاهل خواسته می شود تا قبل از اقدام به انجام عمل خود، تست بارداری انجام دهند. علت این تاکید به منع انجام فرایند عمل بینی، متقارن با دوره بارداری، تاثیر احتمالی داروهای مورد استفاده در طول این دوره از جمله داروهای بیهوشی بر روی جنین می باشد.

عمل بینی نیمه فانتزی و تغذیه

تغذیه یکی از فاکتورهایی است که در نظر گرفتن ملاحظاتی در آن در دوره قبل از رینوپلاستی نیمه فانتزی و بعد از آن، حائز اهمیت می باشد. متناسب با تاثیرات بر روی فرایند بهبود، مصرف برخی از مواد غذایی در طول دوره بعد از عمل بینی نیز توصیه شده و میل کردن برخی مواد غذایی منع می شود.

برای مثال، با توجه به اینکه در طول دوره بعد از جراحی بینی ، فعالیت های فیزیکی کاهش می یابد، بمنظور جلوگیری از دچار شدن به یبوست، مصرف مواد غذایی حاوی فیبر زیاد توصیه می شود. به همراه مصرف فیبر، نوشیدن مقدار زیاد آب را نیز فراموش نکنید.

در طول چند روز اول بعد از عمل بینی نیمه فانتزی با توجه به حساس بودن بافت و چارچوب بینی، خوردن غذاهای نرم، الویت اول در میان گزینه های غذایی است. غذاهایی از قبیل سوپ، پوره سیب زمینی، ماست و غیره را می توانید در طول این مدت، در سبد غذایی تان قرار دهید.

میوه و سبزیجات تازه که منابع غنی ویتامین هستند را فراموش نکنید. بدن شما در طول دوره ریکاوری به منابع غنی ویتامین برای انجام صحیح پروسه بهبود نیاز دارد.

آووکادو، روغن زیتون، توت فرنگی، بروکلی و گوجه فرنگی، مواد غذایی ضد التهاب می باشند که مصرف آنها در این دوره توصیه می شود.

در کنار مواد غذایی توصیه شده برای مصرف، مواد غذایی وجود دارند که باید از مصرف آنها بعد از جراحی بینی بپرهیزید. غذاهایی از قبیل ساندویچ، فست فود و غذاهای سرخ کرده، غذاهای پر ادویه و شور را از سبد غذایی تان در طول این دوره حذف کنید.

جنسیت و جراحی بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی ، مدل محبوب خانم ها بوده و در میان آقایان ، طرفداران چندانی ندارد. به طور کلی آناتومی بینی آقایان دارای ویژگی های متفاوت با بینی بانوان بوده و پزشک با متمایز نمودن این مولفه ها ، بینی هر بیمار را متناسب با سایر ویژگی های صورت او ، تحت درمان قرار می دهد.

بینی نیمه فانتزی دارای ظرافت های ویژه ای است که غالباً با ویژگی های صورت مردانه هیچ سنخیتی ندارد. این بدان معنا نیست که همه بانوان نیز می توانند تحت عمل بینی با مدل نیمه فانتزی قرار گیرند. حتی گاهی پزشک بعد از ارزیابی های لازم بر روی صورت بیمار زن ، به این تشخیص می رسد که بینی نیمه فانتزی ، برازنده صورت او نبوده و بینی باید با مدل دیگری تحت عمل قرار گیرد.

موفقیت در عمل بینی نیمه فانتزی

با توجه به اینکه آناتومی بینی هر فرد منحصر به فرد و خاص آن فرد می باشد ، نمی توان دو بینی را پیدا کرد که کاملاً شبیه به یکدیگر باشد. بنابراین اگر یک فرایند عمل بینی با یک روند دقیقاً مشابه بر روی دو فرد متفاوت اجرا شود ، نتیجه عمل ، یکسان نخواهد بود. چرا ؟ چون ویژگی های صورت افراد با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر بر روی نمای کلی تاثیر می گذارد. میزان موفقیت در نتیجه عمل بینی ، علاوه بر اجرای صحیح تکنیک ، به مهارت بهترین جراح بینی تهران ، در مد نظر قرار دادن تناسبات بین بینی و سایر بخش های صورت وابسته است. بنابراین ، عملی تحت عنوان یک عمل بینی موفق اطلاق می شود که نهایتاً برازنده صورت فرد باشد.

هزینه عمل بینی نیمه فانتزی

هزینه یکی از پارامترهایی است که در زمان تصمیم گیری برای قرار گرفتن تحت عمل بینی ، حائز اهمیت است. با توجه به اینکه عمل بینی یک فرایند زیبایی بوده و با یک طرح درمان کاملاً سفارشی برای هر بیمار اجرا می شود ، دامنه هزینه عمل را به یک فاکتور متغیر تبدیل می کند. پزشک در طول فرایند مشاوره ، با بررسی بینی بیمار خود، می تواند هزینه درمان را برآورد کرده و در این خصوص به بیمار خود اطلاع رسانی نماید.

عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه پروسیجر رینوپلاستی شامل تجربه پزشک ، نوع بینی و وسعت تغییرات مورد نیاز در آن و موقعیت جغرافیایی مرکز درمان وابسته است. برخی پارامترهای دیگر از قبیل هزینه بیهوشی ، امکانات درمانی مرکز جراحی ، داروهای مورد نیاز جهت تهیه در طول فرایند نیز هزینه نهایی درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.

فصل مناسب برای عمل بینی نیمه فانتزی

بیمارانی که قصد دارند تحت عمل بینی نیمه فانتزی قرار گیرند ، گاهی این سوال را می پرسند که بهترین فصل برای عمل بینی چه فصلی است. رینوپلاستی در هر فصلی قابل انجام است. البته بر اساس دوره مراقبت های بعد از عمل بینی ، زمستان و بهار ، رایج ترین فصولی هستند که برای انجام عمل بینی ، انتخاب می شوند. هر فصل دارای مزایا و معایب خود می باشد.

برای مثال در فصل پاییز و بهار به علت گرده افشانی ، احتمال آلرژی بیشتر است. در فصل زمستان به علت سرمای هوا احتمال سرماخوردگی بیشتر می شود. در فصل تابستان گرمای هوا باعث بالا رفتن سطح تورم و خونریزی می شود.

هیچکدام از موارد مذکور ، محدودیتی را برای اجرای فرایند عمل بینی در یکی از چهار فصل سال بوجود نمی آورد. علت این است که پزشک برای هر یک از آنها ، راهکارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که بدون بروز هیچگونه مشکلی فرایند عمل بینی به شکلی هموار پیش خواهد رفت.

به همین دلیل صحبت کردن در خصوص فصل مناسب یا بهترین فصل برای عمل بینی ، سوال منطقی تلقی نمی شود. شاید بهتر باشد بگوییم که انتخاب بهترین زمان برای عمل بینی ، زمانی است که با شرایط زندگی ما بیشترین سازگاری را داشته باشد. با توجه به اینکه دوره نقاهت بعد از عمل باید به استراحت گذرانده شود ، بهترین زمان ، موقعیتی است که بتوانید چنین فرصتی را برای مرخصی گرفتن از محل کار یا فارغ شدن از درس به دست آورده و یک دوره ریکاوری بدون استرس را تجربه کنید.

عمل بینی نیمه فانتزی با لیزر

لیزر یک پرتو پر انرژی و مونوکروماتیک می باشد که دارای طول موج خاصی است. این ویژگی های لیزر باعث شده است که بتوان از آن در بسیاری از فرایندهای زیبایی بهره برد. هر طول موج بر روی نوع خاصی از سلول ها اثر گذاشته و امکان بهبود آسیب ها و ضایعه های پوستی را بدون آسیب دیدگی بافت اطراف فراهم می آورد. هر چند این تکنولوژی دارای کاربردهای متنوعی است که ذکر همگی آنها در این مقاله نمی گنجد ولی توانایی در تغییر بافت غضروف و استخوان و به انجام رساندن عمل بینی نیمه فانتزی ندارد. در طول عمل بینی با مدل های مختلف از جمله مدل نیمه فانتزی جراح تغییرات قابل ملاحظه ای را در بافت غضروفی و استخوانی ایجاد کرده و با این تغییرات اقدام به شکل دهی بینی می کند. با بریدن استخوان، جابجا کردن غضروف و صاف کردن آن بدشکلی ها و ایرادات فانکشنال بینی رفع می شود. در حال حاضر جراحی بینی با لیزر در بنرهای تبلیغاتی به وفور دیده می شود ولی در واقع همگی اینها هدف تبلیغ را دنبال کرده و عملاً این تکنولوژی در عمل بینی هیچ کاربردی ندارد. البته لیزر را می توان برای بهبود کیفیت پوست بینی و درمان مشکلاتی از قبیل رفع جای زخم یا برش مورد استفاده قرار داد.

ترمیم بینی به مدل نیمه فانتزی

بعضی از افراد به قصد رسیدن به یک بینی به فرم نیمه فانتزی برای رینوپلاستی اقدام می کنند. اما گاهی این اقدام موفقیت آمیز نبوده و افراد مجبور هستند برای بار دوم عمل بینی انجام دهند. اما طی عمل بینی ترمیمی تا چه حد امکان پیاده سازی مدل نیمه فانتزی وجود دارد ؟ همانطور که میدانید در جراحی ترمیم بینی ، کمی محدودیت بیشتری وجود دارد ؛ چرا که بافت های این عضو یک بار دستخوش تغییرات شده اند. اگر متقاضی به جراحی بینی فانتزی تمایل داشته باشد ، پزشک پیش از شروع فرایند ترمیم ، بررسی های لازم را بر ری بافت های دماغ به انجام می رساند تا متوجه شود تا چه حد امکان تغییر وجود دارد.

در اکثر مواردی که بینی به لحاظ ظاهری و فانکشنال به مشکل برنخورده باشد ، می تواند مدل نیمه فانتزی را به خود بگیرد. اما گاهی اوقات طی پروسه اول ، بافت های زیادی از بینی برش خورده و اعمال فرم نیمه عروسکی کمی دشوار می شود.